PDA

View Full Version : Den store Europaturneen, vaaren 2007

LN-MOW
19-05-2007, 20:14
Da er jeg klar for en dobbel-tur til Europa. Anledningen er kundebesoek og litt salgsforhandlinger, og ettersom eldstemann i huset er ferdig paa High School neste helg, r jeg noedt til aa ta turen hjemom mellom to av besokene. men det gjoer ingenting - det betyr 20.000 ekstra Skymiles inn paa kontoen.

Turen blir som foelger:
- I morgen soendag: Air France 744 til Paris for foerste runde. Plass i annen etasje er reservert.
- Onsdag: Malev 737-700 fra Paris til Budapest.
- Fredag: Air France A318 til Paris og Delta 767-400 resten av veien.

Uken etter blir det:
- Mandag: Delta MD88 til Njuark og CO 777 videre til Frankfurt.
- Torsdag: CO 777 til Newark og 737-500 hjem. Dag - kan du fikse winglets-kjerra? ;)

Ingen oppgraderinger i sikte, men jeg overlever nok ....

Stay tuned!!

EB
20-05-2007, 07:30
Velkommen hjem...nesten!

LN-MOW
20-05-2007, 16:29
Da gjorde jeg et forsoek paa aa sjekke inn paa nettet ... ikke vellykket .. ATL er ikke i det gode selskap, tydeligvis. Men det er nok fordi maskinen sjekkes inn i Deltamatic.

Velvel .. med Gullkort er det enkelt og greit paa Hartsfield uansett ..

Det er fint vaer, maskinen er paa rute inbound, saa haaper paa en begivenhetsloes foerste etappe.

Someone
21-05-2007, 18:32
Hvilken config. bruker AF på 744 til ATL? 2 eller 3 klasses?

LN-MOW
24-05-2007, 00:08
Det er to klasser - C og Y.

Soendag - ATL-CDG - AF385 B747-400

Soendag var det klart for avgang paa foerste etappe. Som vanlig parkerte jeg paa PreFlight Parking og ble busset til terminalen. Sist jeg var avgaarde sjekket AF inn paa nordsiden, hos Delta, men dette er forandret, saa jeg maatte traske over med mitt pikk og pakk ..
Fremme hos AF ble jeg moett av 'koen fra helvete', men oppdaget en liten koe paa bortsiden for Business og prioritetsmedlemmer. Den var heldigvis litt kortere, saa jeg ble ekspedert ved en sideskranke etter en rundt 10 minutters venting. Greit nok, ettersom det sto en familie fra Abijan og kranglet overvekt der jeg egentlig skulle ha sjekket inn ...
Vel, jeg kom meg videre, og skle gjennom security uten saerlig venting. Siden jeg var tidlig ute, satte jeg meg ytterst paa E-piren og noet trafikken og tok noen bilder. Selvfoelgelig mest Delta og airTran, men ogsaa Eagles-maskinen til America West som passerte foer jeg fikk ut kameraet ...

http://www.enfb.net/Flybilder/070521_ATL/07.jpg

Etterhvert ble det paa tide aa gaa til gaten, of da jeg kom til E11, var de i full gang. Jeg tuslet ombord som en av de siste og fant at midtsetet i min seterad paa Upper Deck var ledig og naboen var en fiin fransk dame av foerkrigsaargang.

http://www.enfb.net/Flybilder/070521_ATL/10.jpg

Anden Etage paa Air France er som dere sikkert skjoenner turistklasse, med vanlig 3-3 konfig, og seteavstanen var helt OK. Passerte greit 'knyttenevetesten', hvor man plasserer knytteneven mellom kneet og setet. God margin paa begge sider.

AF har individuelle monitorer hvor man selv kan velge filmer, men jeg klarte meg som vanlig godt med medbrakt Creative Nomad og lesestoff. Fikk imidlertid med meg en av filmene - Hugh Grant's nyeste hvor han spiller en avdanket popstjerne (tydelig modellert etter George Michael/Wham) - og denne var faktisk riktig underholdende.

Matyen var helt grei - kunne velge mellom kyllingfrikasse og beef ravioli. valgte sistnevnte og angret ikke. Damen ved siden av meg valgte frikasseen. Hun angret. Amerikanske flykjoekkener mangler litt paa sine europeiske kolleger. Hadde valget mellom to roedviner, valgte Cabernet og fikk en Shiraz. Gadd ikke aa si noe, og Shiraz'en var helt OK den.

Fikk meg et par timers lur etter filmen og rett foer ankomst fikk vi en kontinental frokost som var helt paa det jevne. Merket meg at crewet var lite rundt i kabinen med vann og juice, men ellers var de hyggelige og greie. Aa sitte i Anden Etage er ellers helt topp. Merker lite til hordene nedenunder og kabinen er liten og intim. Nesten som aa fly en 737, plassmessig. Skjoenner meg ikke paa de som klager over aa fly langt i en liten kabin - det er mye mer avslappet og rolig stemning i en liten kabin.

Ankom Paris i rute etter en havtimes holding. Det hadde vaert taake paa morran og de slet fortsatt med litt etterdoenninger. En kollega kom stavrende ned i ankomsthallen noen minutter etter meg, han hadde tatt Delta som var blitt tre timer forsinket pga en hydraulikk-lekkasje, og han var ikke i searlig godt humoer etter en lang tur i en stupfull kjerre ...

----

Onsdag - CDG-BUD - MA772 B737-600

Kom til CDG2 litt over to timer foer avgangen til Budapest. Etter aa ha staatt i lang passkontrollkoe bak en gruppe japanske skoleungdommer som skulle med BA, kom jeg til slutt fram til skranke 11, hvor MA etter lystavlene aa doemme skulle sjekke inn. Der var det imidlertid tomt, og heller ikke noen skilt. Men det var godt med andre pax der, saa jeg stilte meg opp og ventet. Endelig, 1 1/2 time foer avgang, dukket det opp to unge gutter som begynte aa sette opp skrankene. Jeg skled inn paa annenplass i Business-klasse koen, og fikk dermed rask ekspedering. Guttungen bak skranken mumlet noe om at jeg skulle sjekket paa turist, men med Air France codeshare billett og Skyteam Gullkort, var jeg ikke saerlig interessert i det. Han ga opp foerst, men fikk sin hevn. Han ga meg et non-reclineable sete foran noedutgangen .....

Maskinen viste seg aa vaere en smaagris, og da jeg kom ombord, fant jeg at ingen var plassert ved noedutgangen, saa jeg okkuperte sporenstreks den ene siden. Det var relativt god plass, og benavstanden var som vanlig kongelig ved noedutgangen. Den var foroevrig helt grei ogsaa paa vanlig turist, tipper 33".

Maskinen har lyst og fint interioer med blaa skinnseter. Crewet var smilende og blide og jeg fikk servert en helt OK oppvarmet sandwich, en boks med en sjokolade og kaffekopp og roedvin fra flaske! Veldig trivelig. De tilboed tilogmed paafyll!

http://www.enfb.net/Flybilder/070523/food.jpg

I tillegg har de TV skjermer under hattehyllene, og de viste forskjellige smaafilmer under hele turen. MA er veldig stolte over sitt oneWorld-medlemskap og viste flere reklamefilmer, og ogsaa en film av en 767 paa lowpass langs Donau gjennom Budapest sentrum. Den var filmet baade fra cockpit og utenfra og var raakul!

http://www.enfb.net/Flybilder/070523/screen.jpg

Saa naa sitter jeg og koser meg med min roedvin og taster ivei .. Som dere skjoenner, Malev har naa min stemme som toppselskap, og jeg har ingen problemer me aa anbefale dem.

Etter ankomst gaar turen inn til Mariott med buss, hvor jeg haaper aa finne en sportsbar. Kampen skal sees - uansett.

Torsdagen byr paa flyplassbesoek og moeter med Malev. Med litt flaks, blir det kanskje ogsaa litt fotografering. BUD har en del morsomt aa by paa, saa jeg faar proeve aa finne en medsammensvoren blant Malev-folkene.

Stay tuned!!

Et par bilder fra dagens opplevelser:

http://www.enfb.net/Flybilder/070523/01.jpg

http://www.enfb.net/Flybilder/070523/02.jpg

http://www.enfb.net/Flybilder/070523/03.jpg
Hva er det som tar av her?

http://www.enfb.net/Flybilder/070523/04.jpg

http://www.enfb.net/Flybilder/070523/05.jpg

http://www.enfb.net/Flybilder/070523/bud02.jpg
Fortsatt aa se i Budapest

Til slutt - utsikten fra hotellrommet!

http://www.enfb.net/Flybilder/070523/bud.jpg

Tommy777
24-05-2007, 00:20
Meget bra! :clap :clap

Lenge siden du har kommet med en lang rapport. Det var på tide...

LN-MOW
24-05-2007, 00:27
Lenge siden jeg har vaert paa tur ...

Men neste uke skal ogsaa Dag's bolag gaas etter i soemmene ...

Tommy777
24-05-2007, 00:30
Originally posted by LN-MOW

Lenge siden jeg har vaert paa tur ...

Men neste uke skal ogsaa Dag's bolag gaas etter i soemmene ...

Give'em hell! :-p

LN-MOW
27-05-2007, 01:07
Foer jeg dissekerer Dag & Co, maa jeg hjem til Atlanta.

---

Endelig hjemme ... Da vi landet paa ATL var vi ikke alene .. det var 5-6 andre flighter som landet omtrent samtidig, saa det var stor aktivitet. Det var minst 25 passkontroll-luker aapne saavidt jeg kunne se, saa det gikk svaert radig. Jeg brukte knapt en time fra touchdown til jeg satte meg i bilen, og det er helt greit. Og det inkluderer passkontroll, tollkontoll, sikkerhetskontroll og to bagasjeutleveringer! Kan ikke klage paa det. men tilbake til saken:

Fredag - BUD-CDG - AF1095 A318

Tidlig avgang fra Budapest .. sjekket ut fra hotellet rundt 5.15 og satte meg i drosjen som tok meg til flyplassen. Lite trafikk saa tidlig, saa jeg kom fram rundt 1.15 foer avgangstid. Ved Air France's skranke var det lang koe paa begge klasser, og etter aa ha vurdert koeene, fastslo jeg at Business Class koeen nok var raskest. Kom meg til slutt fram, hvor en hyggelig jente kjapt ekspederte meg, ga meg midtgangsete ved noedutgangen, klasket en prioritetstag paa kofferten min og sendte meg videre med et pent smil.

Mer koe. Som i Paris har ungarerne en del aa laere av TSA naar det gjelder effektivitet, men metalldetektoren var like skarpt innstilt. Baade sko, belte, solbriller og lommerusk maatte av foer detektoren var fornoeyd. Men jeg kom meg til slutt igjennom, og etter aa ha plukket opp siste New Musical Express i bladsjappa, svidde jeg av mine siste HUF'er paa en latte i kaffebaren ved gate'n.

Stinn brakke denne fredags morgenen, og da jeg kom meg ombord, oppdaget jeg at det var tre klasser paa bussen .. fem rader Business Class med blokkerte midtseter, Middelklasse med fire rader og Slumklasse i resten. Uvisst av hvilken grunn var jeg plassert blandt Middelklassen, det er mulig at Gullkortet mitt var avgjoerende. Billettprisen var det iallefall ikke .... hehe ...

Benplassen ved noedutgangen er som vanlig helt grei mens resten av bussen saa ganske trang ut.

Vi tuslet avgaarde noen minutter forsinket pga ATC. Men med kort flytid (1.45), ble vi lovet ankomst paa rute likevel. Bussen tok av som en rakett og etter at setebelteskiltet ble slukket, dukket det etterhvert opp frokost. I middelklassen fikk vi en kald frokost med en ost/skinke/broedbit, en slapp ungarsk croissant og yougurt/juice. Greit nok, og det saa ut som om vi fikk det samme som slumklassen,ed unntak av yougurt og ost/skinke/broedbiten ..

Da begynner vi nedstigning til CDG, og faar jeg tid, saa lastet jeg opp dette der. Har ogsaa en bildeserie fra Budapest paa hovedforumet, som er blitt oppdatert med noen flere som jeg tok paa morrakvisten.

http://forum.scanair.no/read.php?TID=19344

----

Jeg fikk ikke tid ... det tok meg halvannen time og to bussturer aa komme meg over fra 2A til Delta-gatene paa 2E. De ligger for seg selv langt unna selve terminalen .. Det var koeer, venting, mer koeer og enda mer venting. CDG er ikkeno for folk med kort connection og daarlige nerver!

Fredag - CDG-ATL - DL21 B767-400

Kom meg endelig ombord .. da var de fleste allerede der og det ble fort klart at haapet om et tomt midtsete og mulighet til aa jobbe litt ikke ble oppfylt. Stinn brakke. Hadde et midtgangssete i midten, 32E, som ikke passerte knyttenevetesten. Seatguru hevdet at 767-400 har stroemuttak, men det var ikke tilfelle. Ikke det at det hadde vaert mulig aa gjoere noe saerlig uansett .. det var saa trangt at det hadde vaert vanskelig aa sla opp laptop'en paa en forsvarlig maate.

Underholdningssystemet er imidlertid OK, saa jeg ble sittende aa se tv og filmer mesteparten av veien. Blant annet en god dokumentar om David Beckham.

Fikk valget mellom Pasta og kylling. Ingen av delene var spesielt tiltalende. Det var i det hele tatt ikke noen minneverdig tur. Over ni timer i en stinn 767-400 er ikke aa anbefale. Var veldig glad da vi plantet hjulene i asfalten paa Hartsfield-Jackson.

EB
27-05-2007, 10:28
Morsomt med en MOWrapport igjen...:D

VoiceCom
27-05-2007, 21:42
Fin rapport :up:

Og også godt å få bekreftet igjen at CDG ikke er 1. valget som transit-flyplass :skep

LN-MOW
28-05-2007, 20:39
En daarlig start ...

'' Due to WEATHER/HAZE, there is a Traffic Management Program in effect for traffic arriving Newark International Airport, Newark, NJ (EWR). This is causing some arriving flights to be delayed an average of 1 hour and 6 minutes. To see if you may be affected, select your departure airport and check "Delays by Destination". ''

Kjerra mi er en time sen foreloepig .. taaler det, men ikke fryktelig mye mer foer jeg faar troebbel.

Ellers gaar det greit her paa ATL til tross for den ekstra store helgetrafikken. Lite kooer aa se hos DL ihvertfall, og securitysjekkene gaar fort.

Stay tuned!

EB
29-05-2007, 06:13
Gikk vel bra siden vi ikke hører noe...:D

LN-MOW
29-05-2007, 11:53
Vel - da var det mandag og paa tide aa disse Dag J's selskap .. ;-)

Mandag - ATL-EWR - DL1098 MD88

Var booket som Continental codeshare paa foerste delen av turen,
saa naturlig nok ville hverken Dl eller CO's webcheckin vite av meg,
og heller ikke DL's kiosker. Ble henvist til en hjelpeskranke med
en dame som aldri hadde hoert at noe slikt eksisterte, men jeg ble etterhvert
tildelt boardingkort for begge legs og bagasjen ble merket riktig helt
fram til FRA.

Rett over piren fra kjerra mi, fant jeg denne:

http://www.enfb.net/Flybilder/070528_atl/01.jpg

http://www.enfb.net/Flybilder/070528_atl/02.jpg

Vel - da var det mandag og paa tide aa disse Dag J's selskap .. ;-)

Mandag - ATL-EWR - DL1098 MD88

og heller ikke DL's kiosker. Ble henvist til en hjelpeskranke med
en dame som aldri hadde hoert at noe slikt eksisterte, men jeg ble etterhvert
tildelt boardingkort for begge legs og bagasjen ble merket riktig helt
fram til FRA.

En times forsinkelse ble opprettholdt, og klokken 15.45 pushet vi og bega oss
ut paa ATL's omfangsrike taxeveier. Satt paa 28D, et par rader bak noedutgangen,
og kjerra var smekkfull saa det var ikke mulig aa komme meg fremover. Foerste
Klasse var ogsaa fullbooket - jeg saa ikke en eneste venteliste bli flyttet opp.
Stor reisehelg - vi er ikke bortskjemte med langhelger her borte.

Etter aa ha kommet opp i cruise, begynte den vanlige runden med drikketralla. Fikk meg en cola og en pakke cheese crackers, det holdt for meg.

Tok inn litt tid underveis, og landet paa EWR rundt 45 minutter bak skjemaet, saa
det var ingen fare for min forbindelse videre til FRA. Maatte ut av steril sone
for aa skifte fra terminal A til C, men siden jeg hadde nesten to timer, var det ikke noe problem for meg. Det var lang koe ved kontrollen paa C, men med egen
prioritetskoe for gullkortholdere, tok hele affaeren to minutter.

Paa A-terminalen, saa jeg denne morsomme 757'en, og BA ble tatt fra toget:

http://www.enfb.net/Flybilder/070528_atl/04.jpg

http://www.enfb.net/Flybilder/070528_atl/05.jpg

Nappet med meg en latte fra Starbucks og ruslet ut til gate 138 hvor jeg
til min store glede fant at jeg skulle fly Peter Max-777'en.

http://www.enfb.net/Flybilder/070528_atl/06.jpg

http://www.enfb.net/Flybilder/070528_atl/07.jpg

Det ble litt forsinket boarding da de sa at de skulle kjoere den ene motoren foerst,
men det var knapt halvfullt, saa boardingen gikk kjapt. Sikret meg en treseter
for meg selv, saa er garantert en behagelig tur!

Vi pushet ut en 7-8 minutter forsinket, men etter en kort taksetur, for vi til
vaers som en rakett. Peter Max er en sprek herre ... Kun 6 1/2 time flytid,
saa vi kommer nok frem litt foran rutetid.

Siden det er sammenlignet mellom DL og CO i en annen traad, saa maa jeg si at
maten paa DL nok er straa hvassere. CO er helt basic, kun hovedrett, salat og kjeks. Ingen ost eller dessert. Hadde valget mellom kylling/ris eller
biff/poteter og valgte det foerste.

http://www.enfb.net/Flybilder/070528_atl/03.jpg

Vassne greier, og biffen saa ikke saerlig bedre ut. Siden det er populaert aa sammenligne DL og CO, saa boer det nevnes at DL har mer paa brettet .. de stiller baade med ost og ordentlig dessert. Seteavstanden er et lite hakk bedre hos CO enn hos DL, men heller ikke CO passerer knyttenevetesten. Delta serverer gratis drikke til maten, men hos CO er det $5 eller 4 euro for alt alkoholholdig.

Setekonfig'en er 3-3-3 og det er greit saa lenge det ikke er fullt.

Vel - paa tide aa jobbe litt, og saa faar jeg proeve aa faa meg en lur.

Setene paa max'en begynner aa bli nedsittet, saa det var ikke saa veldig komfortabelt aa legge seg ned, men jeg fikk da et par timers soevn.

Frokosten ble servert en time foer ankomst, og kunne med en viss velvilje kalles 'kontinental'. En varm og klissete croissant med syltetoey og smoer og en liten skaal frukt. Lite mat for en sulten viking ...

Ristet litt paa finalen, men vi kom oss greit ned. Bagasjen kom relativt raskt og naa sitter jeg paa hotellet og forbereder meg til strategimoete.

Torsdag er det hjem igjen - samme veien - men da med CO mellom EWR og ATL. Kanskje Dag kan trylle fram en winglet-735? ;)

Someone
29-05-2007, 12:09

og heller ikke DL's kiosker.

Er det ett vanlig problem eller er det bare du og jeg som har vært uheldige. Hadde noe av de samme problemene når jeg kom fra OSL med CO i fjor og skulle videre med Delta codeshare ned til ATL. Han bak innskjekkningskranken brukte vel godt over 20min for å rydde opp i rotet da jeg sjekket inn på OSL den dagen

MountainDew
30-05-2007, 12:18
Fine rapporter. Bra du tar bilder av maten også, siden jeg er så begeistret for det. Har aldri flydd CO over dammen men har prøvd KL,AF,DL og NW! Keep up the good work :smile2

Concorde
30-05-2007, 12:48
Originally posted by Someone

og heller ikke DL's kiosker.

Er det ett vanlig problem eller er det bare du og jeg som har vært uheldige. Hadde noe av de samme problemene når jeg kom fra OSL med CO i fjor og skulle videre med Delta codeshare ned til ATL. Han bak innskjekkningskranken brukte vel godt over 20min for å rydde opp i rotet da jeg sjekket inn på OSL den dagen

Hadde de samme problemene en gang med AF med Delta codeshare fra JFK-CDG

LN-MOW
03-06-2007, 22:50
Da var det paa tide aa avslutte vaarturneen.

Den foesrte delen er skrevet et sted soer for Island ... gikk over Glasgow og rett ut, saa selv radar'n til Leorim fikk vel ikke ferten av meg.

Torsdag - FRA-EWR - CO51 B777-200

Dro relativt tidlig til flyplassen for aa sjekke inn og fant greit frem til CO's skranker i Terminal 2. Ingen koe paa elite, saa ble fort kvitt kofferten. Hadde reservert 19c og etter seteplanen aa doemme var det godt haap om aa faa treraderen alene. Det skulle vise seg aa holde.

Ikke helt full brakke, men mer folk enn sist. Pushet droeye halvtimen sen pga sent ankommende fly, men med relativt kort flytid, ble det antydet ankomst paa rute likevel. Drikketralla kom rett etter at lysene ble slukket, og tanta som hadde min side, anbefalte Dewar istedet for Glenlivet, da det ikke var lastet Glenlivet paa denne flighten. Dama var aapenbart ikke klar over forskjellen mellom blended og malt - ganske underlig ettersom hun saa ut til aa ha vaert med en stund ... hun var minst 60 ..

Etterhvert kom ogsaa maten .. somk sist var det valg mellom kylling og biff, og denne gangen tok jeg biffen. Den ankom halvveis oppvarmet med stekte (en gang) poteter og dvaske broccoli/guleroetter. Ikke noen spesiell gastronomisk utskeielse. Salaten var OK og i tillegg var det en brownie som dessert. Grep meg i aa lure litt paa hvorfor de tok seg bryet aa laste skjeer. De trengtes ikke noen av veiene ... 235 metallskjeer veier da noen kilo, Dag?

http://www.enfb.net/Flybilder/070531_fra/03.jpg

Paa Delta fikk vi is midtveis - ingen slik luksus her ..

Paa seatguru saa jeg at det skulle vaere stroemuttak, men det var bare av den teite typen som trenger adapter ..

Vel .. neste stopp Newark.

Foer landing, fikk vi en lett lunch .. lett forglemmelig.

http://www.enfb.net/Flybilder/070531_fra/04.jpg

Landet paa EWR i rute midt i rushtiden .. knipset et par bilder ut av vinduet paa vei inn ..

http://www.enfb.net/Flybilder/070531_fra/01.jpg

http://www.enfb.net/Flybilder/070531_fra/02.jpg

Det toet folk ut av gater overalt .. fra gaten ved siden av vaar, loed den umiskjennige kaklingen av norske husmoedre, saa jeg antar at det var Oslo-flighten. Jeg hadde ikke faatt priority tag paa kofferten min, saa jeg ble beloennet med en halvtimes ekstra ventetid. Nok en minus til CO ..

Jeg begynte etterhvert aa faa daarlig tid, og i tillegg maatte jeg over til terminal A, hvor CO's Atlanta-flighter gaar fra. Det var kork baade i tollen og transfer-bagdrop'en og jeg begynte aa bli litt nervoes.

Det gikk imidlertid greit - jeg kom til gaten akkurat da de begynte aa boarde, og tuslet ombord til midt noedutgangssete. CO har samme seteavstand ved noedutgang som i resten av manskinen, unntatt det ene vindussetet som har halvannen meter fram til neste rad. Der satt jeg.

Ikke saa mye aa si om siste etappe .. drinketralla aapenbarte seg en gang paa turen som varte nesten to timer. Var imidlertid troett, saa jeg satt og halvsov mesteparten av veien.

Landing i Atlanta 20 minutter foer rutetid .. kofferten kom relativt raskt og saa var det aa begi seg ut i roeykteppet som igjen dekket Atlanta.

MountainDew
03-06-2007, 23:16
Håper du har hatt en fin tur til Europa! Siden airlinemeals.net ikke blir oppdatert lenger takker jeg for matbilder her på scanair :smile2
Var det 737-500 EWR-ATL? Jeg fløy det i motsatt retning

LN-MOW
04-06-2007, 00:58
Originally posted by MountainDew

Var det 737-500 EWR-ATL? Jeg fløy det i motsatt retning

Det stemmer, ja. Det gaar mest i 735 paa den strekningen. Det sto omtrent bare 735'er paa Terminal A. Mulig man planlegger slik siden det er faste destinasjoner som gaar derfra ..

Tommy777
04-06-2007, 03:39
Kjempebra rapport. :clap :clap

Håper du ikke er alt for sliten og har funnet roen i helgen

EB
04-06-2007, 05:56
Virker som Delta er bedre enn CO - Hva vil du si "poengene" blir mellom DL og CO?

LN-MOW
04-06-2007, 12:34
Totalt sett ganske likt. CO er en anelse bedre paa komfort, mens DL er hakket bedre paa service.