Log in

View Full Version : Tur til NYC

Fredrik Propell
19-05-2007, 10:42
Da ble det en tur til New York på meg og to kamerater i August! Blir bra å komme tilbake dit ganske nøyaktig 8 år siden jeg sist var der. Og da spørr jeg her om hva for noen atraksjoner man kan finne på? Vi har noen ting vi skal gjøre, men er åpen for alle forslag. Vvi skal bare være der i fire dager. Barer og slikt er også helt greit å anbefale;) (synd for han ene som er under 21:p )

Kanskje jeg også prøver meg på en liten trippreport når jeg vender tilbake, bare for morroskyld:)

Thomas
19-05-2007, 18:55
Top of the Rock, Columbus Circle, Central Park, Apple Shop 5th Ave, BH Photo sjappa, FN, Ground Zero, Battery Park, Børsen... kan fortsette i det uendelige :-p

GFL
20-05-2007, 20:28
Synes fergen over til staten island er en fin ting. Og den er gratis

DCHalvorsen
20-05-2007, 21:50
Mine største utendørs New York-opplevelser var faktisk to gåturer, en lang og en kort.

Jeg gikk Broadway fra Colombus Circle i sydenden av Central Park og helt ned til Battery Park. Litt lang tur, men den tar deg fra kultur, via nesten småby til finans.

En annen stor opplevelse var å gå over Brooklyn Brigde, NB fra Brooklyn-siden. Da går du formelig rett inn i skyskraperjungelen.

I NY er det nok alt for mange late turister som kjører taxi og tur/guide-busser istedenfor å finne utav tingene selv. Det beste er å gå i gatene. Da føler du virkelig dette enestående Metropolis.

Someone
20-05-2007, 21:58
Riktig som DCHalvorsen sier. Det er mye interesant å se når man går og har selv gått fra 90th St. til Battery Park. Er ett stykke, men med gode sko er det verdt det.

MountainDew
21-05-2007, 00:00
Har de den kafeen fra Seinfeld?

TOS
21-05-2007, 00:04
Originally posted by MountainDew

Den er vel på Upper West side et sted (om jeg husker rett) - har spasert forbi den, men det sies at den ikke ser helt lik ut innendørs.

Tommy777
21-05-2007, 05:49
Originally posted by GFL

Synes fergen over til staten island er en fin ting. Og den er gratis

Så lenge at du hopper på ferga rett tilbake igjen.. Ingentinng å gjøre på Staten Island

Tommy777
21-05-2007, 05:50
Originally posted by TOS

Originally posted by MountainDew

Den er vel på Upper West side et sted (om jeg husker rett) - har spasert forbi den, men det sies at den ikke ser helt lik ut innendørs.

Ja, ikke i nærheten av å være lik inni. Ligger på Upper West side

Tommy777
21-05-2007, 05:57
En tur over Brooklyn Bridge med tilhørende Pizza på Brooklyn siden er en severdighet jeg anbefaler. En tur til Coney Island før de river ned hele greia (bortsett fra The Cyclon som er fredet) er også verdt turen. T-banen går hele veien ut, tar 45 minutter. "Shoot the freak" er show. Du kjøper x antall skudd til paintball gun og skyter på levende mål! Et besøk på Nathans Hot Dogs er en bra avslutning på et Coney Island besøk.

Kom hjem fra NYC i dag og selv om det var litt småkaldt og regn, er det den byen jeg setter mest pris på i USA.

Hotell markedet er knall hett i sommer. Grisedyrt å bo på hotell store deler av sommeren. Anbefaler www.priceline.com der man kan by på hoteller. Funket for meg nå i helga. Bodde på The Tudor ved siden av UN bygningen. Mens prisene lå rundt 400 USD natten, kom jeg meg unna med 149 USD der. Hotellet hadde gos standard, hadde ingenting å klage på

Fredrik Propell
21-05-2007, 16:16
Takk for mange fine forslag! Kommer garantert til å gjøre noe av det dere har foreslått! Gå over Brooklyn Bridge er noe jeg må få til. Men for all del, det er bare å komme med flere forslag:clap

Thomas
21-05-2007, 16:30
Har selv spist lunch på denne omtalte Seinfeld resturanten. Den heter i virkeligheten "Tom's Resturant" og ligger på 112th Street & Broadway - ett stykke å gå fra midtown, men det går t-bane som du kan hoppe av like ved... kyllingsandwichen var steike god også! :clap