PDA

View Full Version : Glad mandag - nei FREDAG


CK
18-05-2007, 07:54
Sitter nesten med mandagsfølelse etter gårsdagens fridag, men det er heldigvis en kort uke. I helgen blir det hytteflytting og litt avslapning på Sørlandet. Det skal bli godt etter 11 sammenhengende dager på kontoret.

LN-FHU
18-05-2007, 07:58
Goder morgen fra Tromsø

Etter regn, regn og atter regn i går , er det idag strålende vær.WHY !!!
Uansett jobb først, deretter forberedelse til avreise LYR søndag, med besøk fra hjemkommunen på lørdag.

Ha en god dag og ei riktig god helg folkens

Desk pilot
18-05-2007, 08:38
God morgen - god morgen! Dette klaffet perfekt: 16. mai: Gråvær, 17. mai: Sol-sol-sol, 18. mai: Gråvær. Stille på jobben i dag. Dermed får jeg tid til å lese en del fag (og Scanair-forum :D ) samt forberede neste ukers møter.

Utflyttet
18-05-2007, 09:42
God ettermiddag fra Singa. Travel dag her. Møter på morgenen og nå sitter jeg i loungen og jobber med en del ting som må på stell. I kveld blir det Swiss til Bangkok og den nye flyplassen, og to dager der.

Er mulig jeg er blitt noe bortskjemt, men i dag får jeg "bare" bruke C-siden av SKL'en og dette virker jo som en dump... :D

-A

OJB
18-05-2007, 09:53
God morgen fra Tananger/Forus,
Grått vær her over etter en fin-fin 17.mai. Må en kort stund innom jobben idag for å kalle inn til en del møter i neste uke.Lite folk på jobb idag, de fleste har nok tatt langfri ja.Eller som min gamle nynorsklærer på gymnaset sa en gang for lenge siden etter 17.mai da mange stilte i bakrus på skolen;
Vreidr var Tor da han vaknadi og sin mjød saknadi----or 18.mai soga....
Noe i den retning.
Senere idag er tid for en tur på byen med min bedre halvdel.
Ha en fin dag med eller uten skallebank fra gårsdagen.

Bizflyer
18-05-2007, 11:11
Originally posted by ph-ndr

God ettermiddag fra Singa. Travel dag her. Møter på morgenen og nå sitter jeg i loungen og jobber med en del ting som må på stell. I kveld blir det Swiss til Bangkok og den nye flyplassen, og to dager der.

Er mulig jeg er blitt noe bortskjemt, men i dag får jeg "bare" bruke C-siden av SKL'en og dette virker jo som en dump... :D

-A

Trodde ikke man fikk bruke SKL i det hele tatt når man ikke flyr SQ?

Utflyttet
18-05-2007, 11:28
Originally posted by Bizflyer
Trodde ikke man fikk bruke SKL i det hele tatt når man ikke flyr SQ?

SQ står på sitt, du kommer ikke inn med *G av noe slag alene, men reglene er veldig klar på at et hvert boardingpass med dagens dato er gyldig inn i alle partneres C-lounger. Jeg flyr LX biz opp til BKK. Dog praktiseres noen gufne avvik, og i USA er det hyggeligere å sitte utenfor de fleste RCC'er (med unntak av SFO) enn innenfor... :D

Alternativ nr to for emg er at jeg er PPS (enn så lenge :( ), og kan da komme inn i SKL-C med dagsferskt BP på *A.

Som PPS kommer jeg også inn i SKL-F med SQ C-bp. Blir heldigvis SKL-F neste gnag jeg er forbi her om noen uker.

På en annen side, søndag kveld er det QR sine egen terminal for premium pax i DOH, spa og gud vet hva... :)

-A

Bizflyer
18-05-2007, 11:43
Originally posted by ph-ndr

Originally posted by Bizflyer
Trodde ikke man fikk bruke SKL i det hele tatt når man ikke flyr SQ?

SQ står på sitt, du kommer ikke inn med *G av noe slag alene, men reglene er veldig klar på at et hvert boardingpass med dagens dato er gyldig inn i alle partneres C-lounger. Jeg flyr LX biz opp til BKK. Dog praktiseres noen gufne avvik, og i USA er det hyggeligere å sitte utenfor de fleste RCC'er (med unntak av SFO) enn innenfor... :D

Alternativ nr to for emg er at jeg er PPS (enn så lenge :( ), og kan da komme inn i SKL-C med dagsferskt BP på *A.

Som PPS kommer jeg også inn i SKL-F med SQ C-bp. Blir heldigvis SKL-F neste gnag jeg er forbi her om noen uker.

På en annen side, søndag kveld er det QR sine egen terminal for premium pax i DOH, spa og gud vet hva... :)

-A

Det siste der tar vi gjerne en utfyllende rapport fra!!
Du er jo rene Onkel Reisende Mac sånn som du flyr for tiden!!!

BF:cool2

Utflyttet
18-05-2007, 12:37
Originally posted by Bizflyer

Det siste der tar vi gjerne en utfyllende rapport fra!!
Du er jo rene Onkel Reisende Mac sånn som du flyr for tiden!!!

BF:cool2

Skal ha kamera klart. ;)

*Noen* må jo reise, hvordan ellers skal vi hjelpe flyselskapene med overskudd? ;)

Ser ut til at jeg må ut en tur til i høst, EBG'en styker med i november om ikke SQ får rettet opp en del feilkreditert poeng. Om den DOH-greien funker kunne det vært spanande å ta en sånn kombo med Europa-DOH-Asia og plukke opp en billig SQ-billett til et sted og så hjem. Kansje jeg greir å score en EB-billett SIN-NRT-SIN t/r i O-klasse? Høres ut som en plan. :D

-A

Bizflyer
18-05-2007, 12:59
Hva reiser du med til DOH?

Direkte SIN-DOH?

BF:question:

Someone
18-05-2007, 13:01
God dag fra København. Blir en rolig dag idag etter 2 harde dager. Klesvask og rydding står på programmet. Ha en fin dag

EB
18-05-2007, 17:02
Godt å se at CK kan oppleve en selgers uke...men hvorfor skryte av bare 11 dager i strekk??? Økonom!!! Kommet hjem etter to døgn i knallvær på Tjøme...nå åpnes det en flaske Sancerre eller 4.

Tommy777
18-05-2007, 17:04
Originally posted by ph-ndr

Originally posted by Bizflyer
Trodde ikke man fikk bruke SKL i det hele tatt når man ikke flyr SQ?

SQ står på sitt, du kommer ikke inn med *G av noe slag alene, men reglene er veldig klar på at et hvert boardingpass med dagens dato er gyldig inn i alle partneres C-lounger. Jeg flyr LX biz opp til BKK. Dog praktiseres noen gufne avvik, og i USA er det hyggeligere å sitte utenfor de fleste RCC'er (med unntak av SFO) enn innenfor... :D

Alternativ nr to for emg er at jeg er PPS (enn så lenge :( ), og kan da komme inn i SKL-C med dagsferskt BP på *A.

Som PPS kommer jeg også inn i SKL-F med SQ C-bp. Blir heldigvis SKL-F neste gnag jeg er forbi her om noen uker.

På en annen side, søndag kveld er det QR sine egen terminal for premium pax i DOH, spa og gud vet hva... :)

-A

Jeg bruker alltid SQ C loungen på LHR når jeg flyr SAS og UA, ingen har gitt meg problemer med å komme inn der uansett hvilken klasse jeg flyr i...

SQ får jo betalt fra SAS eller UA når jeg besøker loungene, så de har jo ingen problem med å slippe meg inn..

Tommy777
18-05-2007, 17:10
Og god fredags morgen fra Chicago. Sol fra skyfri himmel, litt morrakaldt, men det blir over 20 grader i dag. Plukker opp fruen på jobben kl. 1500 så bærer det rett til flyplassen.. igjen.. En liten helgetur til NYC, flyr med 757. Forbanna på UA i dag. 15 seter ledig for salg i F på flyet men revenue management holder oss på pinebenken for vår oppgradering..

Tilbake tidlig søndag, da broren til fruen har graduation på søndag. Enda en advokat i familien, akkurat det verden trenger :rolleyes:

Ha en fin helg alle sammen

Farmer
18-05-2007, 18:34
God ettermiddag. Da er middagen fortært, de siste mail bestvart for i dag, og nå står kveldsskiftet for tur. Dette består i å kjøre traktor med tankvogn full av gjødsel sånn omtrent fram til midnatt. Vårlukta må jo fram i form av å spre Bondens gull:colgate:
Det er nok betydelig verre for de som er i nærheten enn for meg, som sitter godt beskyttet med god musikk og A/C med godt filter! Snakk om kontrast fra lange turer helt foran i store fine fly:lol:
Dere får ha en fortreffelig kveld

Thomas
18-05-2007, 18:38
Vel, snart i bossoa, ringeklokka uler klokken 03:55 - nydelig å jobbe tidligskift i helgene! (NOT!!)

Tommy777
18-05-2007, 19:06
Originally posted by Farmer

God ettermiddag. Da er middagen fortært, de siste mail bestvart for i dag, og nå står kveldsskiftet for tur. Dette består i å kjøre traktor med tankvogn full av gjødsel sånn omtrent fram til midnatt. Vårlukta må jo fram i form av å spre Bondens gull:colgate:
Det er nok betydelig verre for de som er i nærheten enn for meg, som sitter godt beskyttet med god musikk og A/C med godt filter! Snakk om kontrast fra lange turer helt foran i store fine fly:lol:
Dere får ha en fortreffelig kveld

Fra SQ F til spredning av møkk.. Utrolig variert hverdag :)

Utflyttet
18-05-2007, 19:09
Originally posted by Bizflyer

Hva reiser du med til DOH?

Direkte SIN-DOH?

BF:question:

SIN-BKK med LX i kveld, BKK-DOH med QR, ref et par andre poster. :)

(Det er ca 10k mindre i C-klasse med BKK-DOH-NBO enn SIN-DOH-NBO t/r, så da tar jeg to dager her og jobber...)

-A

Utflyttet
18-05-2007, 19:11
Originally posted by Tommy777
Fra SQ F til spredning av møkk.. Utrolig variert hverdag :)

Dessverre ikke SQ F på meg, men jeg skal fra QR sin biz/F-terminal til bondelandet i Tanzania og jobbe veldedig på sykehus... :)

-A

Utflyttet
18-05-2007, 19:13
Originally posted by Tommy777
SQ får jo betalt fra SAS eller UA når jeg besøker loungene, så de har jo ingen problem med å slippe meg inn..

Det er jo helt legitimt så lenge du er *G av noe slag. Det som er stridens kjerne på Changi er at SQ har sagt at SKL (både C og F-siden) er ikke en "*G designated lounge", men SQ sin "egen", og dermed under deres regler. For *G-brukere har de en langt værre stillt "SATS Premier" lounge. Søk på SQ-forumet på FT og du skal de mye eder og galle skrevet om det stedet.

-A

Tommy777
18-05-2007, 19:31
Originally posted by ph-ndr

Originally posted by Tommy777
SQ får jo betalt fra SAS eller UA når jeg besøker loungene, så de har jo ingen problem med å slippe meg inn..

Det er jo helt legitimt så lenge du er *G av noe slag. Det som er stridens kjerne på Changi er at SQ har sagt at SKL (både C og F-siden) er ikke en "*G designated lounge", men SQ sin "egen", og dermed under deres regler. For *G-brukere har de en langt værre stillt "SATS Premier" lounge. Søk på SQ-forumet på FT og du skal de mye eder og galle skrevet om det stedet.

-A

Noe av det samme som LH gjør med sine Senator lounger. Enkelte flyplasser blir *G sendt rett inn i elendigheten i Business Loungene. Ikke særlig kosher. Dette er jo dog enda verre, da man ikke en gang kommer inn i Business loungene til SQ :angry:

Det er omtrent som at SAS ikke slipper in SQ*G inn i Scandinavian Lounge og heller sender dem til brennevinsfrie Business Lounge istedet (eller enda verre, contract lounges)

Siden jeg er i SIN en gang annenhvert år, er det ikke akkurat verdens undergang for meg...

Utflyttet
18-05-2007, 19:54
Originally posted by Tommy777
Det er omtrent som at SAS ikke slipper in SQ*G inn i Scandinavian Lounge og heller sender dem til brennevinsfrie Business Lounge istedet (eller enda verre, contract lounges)


Oh? Dette må jeg prøve med PPS-kortet mitt neste gang på OSL, på pur f. :D

Originally posted by Tommy777
Siden jeg er i SIN en gang annenhvert år, er det ikke akkurat verdens undergang for meg...

15-20 ganger igjennom der på 12 mnd... :D

En annen kjenning på listen er ICN. Her stempler de BP når du går inn i SQ og Asiana sine respektive lounger, og har du vært ett sted så slipper du ikke inn det andre stedet. Ingen mengde klaging fra masse SQ-pax får rettet på den.

-A

AirbusTrond
18-05-2007, 22:38
God fredag kveld fra Gamlebyen. Er det noen som har kjøpt for mange klimakvoter? :drunk: Ikke akkurat noen varme å skryte av, og planlagt utepils har gått i vasken. I stedet enkel servering med entrecote fra Rema og chilensk rødvin på menyen. Greit på en fredag. Etterpå Montecristo og konjakk... :)

Bizflyer
18-05-2007, 23:48
Originally posted by ph-ndr

Originally posted by Tommy777
Fra SQ F til spredning av møkk.. Utrolig variert hverdag :)

Dessverre ikke SQ F på meg, men jeg skal fra QR sin biz/F-terminal til bondelandet i Tanzania og jobbe veldedig på sykehus... :)

-A

Skal du til Haydom?

BF:question:

Utflyttet
18-05-2007, 23:56
Originally posted by Bizflyer

Skal du til Haydom?

BF:question:

Indeed. Ned å lage VoIP og litt annen moro. :)

-A

Bizflyer
19-05-2007, 00:04
Originally posted by ph-ndr

Originally posted by Bizflyer

Skal du til Haydom?

BF:question:

Indeed. Ned å lage VoIP og litt annen moro. :)

-A

Det er bra! Det er mange gode sjeler som gjør en fantastisk jobb der nede!
De fortjener all den hjelp de kan få!
Stå på!!:clap

BF:old

PS: Det må være midt på natten i Bangkok nå! Er du natterangler??

Utflyttet
19-05-2007, 00:32
Originally posted by Bizflyer

Det er bra! Det er mange gode sjeler som gjør en fantastisk jobb der nede!
De fortjener all den hjelp de kan få!
Stå på!!:clap

BF:old

PS: Det må være midt på natten i Bangkok nå! Er du natterangler??

Jepp, skjer mye bra der. Selv har jeg brukt 4 uker tid med de fjerne fra med å bytte ut mye gamle servere og sende ned en ny og fin server med VMWare (betalt av moi), samt av vi skal ordne opp i nettet på Haydom, og ny webmail-løsning for de som er og reiser.

Haydom "låner" en server i VM-parken min i Oslo på lik linje med Scanair, foruten av vi gjør en del mer fancy stuff med VPN og QoS og sånt da... det er så mye enklere å gjøre litt forskjell der nede enn her oppe.

-A

Tommy777
21-05-2007, 06:20
Originally posted by ph-ndr

Originally posted by Tommy777
Det er omtrent som at SAS ikke slipper in SQ*G inn i Scandinavian Lounge og heller sender dem til brennevinsfrie Business Lounge istedet (eller enda verre, contract lounges)


Oh? Dette må jeg prøve med PPS-kortet mitt neste gang på OSL, på pur f. :D

Originally posted by Tommy777
Siden jeg er i SIN en gang annenhvert år, er det ikke akkurat verdens undergang for meg...

15-20 ganger igjennom der på 12 mnd... :D

En annen kjenning på listen er ICN. Her stempler de BP når du går inn i SQ og Asiana sine respektive lounger, og har du vært ett sted så slipper du ikke inn det andre stedet. Ingen mengde klaging fra masse SQ-pax får rettet på den.

-A


Selvsagt kommer du inn i gull loungen. SAS er ikke så kjipe som det SQ og LH er ;)

Har dessverre lite å gjøre på den siden av jordkloden lengre. Klarer dog å klokke inn mellom 3-400K BIS miles årlig ;)