PDA

View Full Version : MCT i CPH?

Utflyttet
16-05-2007, 07:39
For dere som vet, hva er MCT på SK-SK-forbindelser i CPH?

-A

sk931
16-05-2007, 09:44
40 -45 minutter

Hilsen
Ole

Utflyttet
16-05-2007, 10:30
Originally posted by sk931

40 -45 minutter

Hilsen
Ole

Snodig da at SQ sier de ikke kan så til SK602 -> SK2868 på biletten min, da CPH har 3 timer MCT.

-A

Desk pilot
16-05-2007, 10:33
Hva står bokstavene for i TBF'en <<MCT>>?

Farmer
16-05-2007, 10:38
Her er hele oversikten for CPH
MCT = Minimum Connection Time

DMCPH/16MAY07
CPH STANDARD MINIMUM CONNECTING TIMES
CPH-CPH FROM - TO D/D D/I I/D I/I
CC FLTN-FLTR ORGN EQPTM-CC FLTN-FLTR DEST EQPTM HMM HMM HMM HMM
- 030 045 045 045

30 min innland/innland
45 min på alle andre kombinasjoner ..

sk931
16-05-2007, 11:33
Originally posted by Farmer

Her er hele oversikten for CPH
MCT = Minimum Connection Time

DMCPH/16MAY07
CPH STANDARD MINIMUM CONNECTING TIMES
CPH-CPH FROM - TO D/D D/I I/D I/I
CC FLTN-FLTR ORGN EQPTM-CC FLTN-FLTR DEST EQPTM HMM HMM HMM HMM
- 030 045 045 045

30 min innland/innland
45 min på alle andre kombinasjoner ..

Flere forbindelser har 40 minutter conx time.
F.ex OSLCPHAAR og ARNCPHAAR..Idet der er er et konkurrence hensyn SK/BA
Desværre er de pågældende flights fra STO OG OSL meget ofte forsinkede, ikke
mere en 10-15 minutter, men har du bagage så nå den ikke med,desværre
Hilsen
Ole

Utflyttet
16-05-2007, 16:23
OK, jeg har nå jaktet rundt hos mitt reisebyrå, hos SAS og hos SQ. Har noen med intrikat kjennskap til ting i resaid, linking mot amadeus og SQ lyst på en nøtt og en belønning? PM fra modige sjeler mottaes med takk.

-A

TG923
16-05-2007, 16:45
Og hvor mange dager er MCT i København for crewbaggasje? :old

sk931
16-05-2007, 17:08
Originally posted by ph-ndr

OK, jeg har nå jaktet rundt hos mitt reisebyrå, hos SAS og hos SQ. Har noen med intrikat kjennskap til ting i resaid, linking mot amadeus og SQ lyst på en nøtt og en belønning? PM fra modige sjeler mottaes med takk.

-A
Dit oprindelige spørgsmål gik jo på MCT i CPH SK-SK og det er 45minutter
Så jeg forstår ikke rigtigt
Hilsen
ole

Utflyttet
16-05-2007, 18:09

-A
Dit oprindelige spørgsmål gik jo på MCT i CPH SK-SK og det er 45minutter
Så jeg forstår ikke rigtigt
Hilsen
ole

Helt korrekt, og det var relatert til hele problemt som er noe større og mer innfløkt, og nå har jeg snakket med mange rundtom og sitter på informasjonen om hva som er gale, men trenger noen med gode tilganger og kjennskap til eksorsisme for å løse det... ;)

-A

wf145
16-05-2007, 19:30

-A

Kva selskap skal du ha til CPH, og kva selskap skal du ha vidare? ER biletten gjennomgåande?

Utflyttet
16-05-2007, 21:31
Har floket ut en del. Alt er èn billett på 618-(e)papir med SQ/SK-flighter, C-klasse.

Når jeg landet i Singa for noen uker siden måtte jeg endre ting fort og SQ sa de kunne fikse. Det som skjedde da er det som skjer hver gang jeg har en SQ-billett med SK-segmenter i Skandinavnia for å komme meg til/fra LHR/ZRH/CPH/AMS/FRA: de oppdaterer ikke den orginale SK-delen av billetten men lager en helt ny reservasjon, og dropper ikke den gamle, så sitter SAS og min TA her og bare ser gamle ting som er slettet for lengst, fordu PNR i amadeus er linket mot gammel referanse hos SQ og SK, avhengig av hva som er endret.

Kort fortalt noen endringer seinere så har jeg nå tre forskjellige bookinger under samme PNR hos SQ, tre sett med bookinger (og aldri noen tatt ut) under SK-delen, og så begynner datamaskiner å automagisk kansellere tilfeldige segmenter fordi dobbelt-booking ikke er popt.

For de som kan/vil så er det lov å titte på GT3PG og KA0GI i ResAid og på ZGKQ2U i Amadeus for interesserte (men ingen forsøker å leke helt og fikse noe uten å spørre meg først). Alt i alt ser løsningen ut at SQ sitt billett-kontor på flyplassen her i morgen har en god jobb forran seg.

Tilbake til MCT: grunnen til at de får tre timer MCT er at takket være kreativ bokføring, nye resevasjoner og så videre, så har de laget en ny billett for deler av turen, men ikke CPH-BGO, og vips tror systemet jeg sitter på to billetter og ingenting gjennomgående.... ergo laaang MCT på CPH.

-A

Tommy777
16-05-2007, 21:37

Har floket ut en del. Alt er èn billett på 618-(e)papir med SQ/SK-flighter, C-klasse.

Når jeg landet i Singa for noen uker siden måtte jeg endre ting fort og SQ sa de kunne fikse. Det som skjedde da er det som skjer hver gang jeg har en SQ-billett med SK-segmenter i Skandinavnia for å komme meg til/fra LHR/ZRH/CPH/AMS/FRA: de oppdaterer ikke den orginale SK-delen av billetten men lager en helt ny reservasjon, og dropper ikke den gamle, så sitter SAS og min TA her og bare ser gamle ting som er slettet for lengst, fordu PNR i amadeus er linket mot gammel referanse hos SQ og SK, avhengig av hva som er endret.

Kort fortalt noen endringer seinere så har jeg nå tre forskjellige bookinger under samme PNR hos SQ, tre sett med bookinger (og aldri noen tatt ut) under SK-delen, og så begynner datamaskiner å automagisk kansellere tilfeldige segmenter fordi dobbelt-booking ikke er popt.

For de som kan/vil så er det lov å titte på GT3PG og KA0GI i ResAid og på ZGKQ2U i Amadeus for interesserte (men ingen forsøker å leke helt og fikse noe uten å spørre meg først). Alt i alt ser løsningen ut at SQ sitt billett-kontor på flyplassen her i morgen har en god jobb forran seg.

Tilbake til MCT: grunnen til at de får tre timer MCT er at takket være kreativ bokføring, nye resevasjoner og så videre, så har de laget en ny billett for deler av turen, men ikke CPH-BGO, og vips tror systemet jeg sitter på to billetter og ingenting gjennomgående.... ergo laaang MCT på CPH.

-A

Papirbilletter?? RTW?

sk931
16-05-2007, 23:18

-A
Hvorfor har du saa langt et stop i ZRH den 26may ??
Den 13jun CPHBGO er deren SK2868 140-1530 hvorfor er du ikke bkd paa den
Hilsen
Ole

Utflyttet
16-05-2007, 23:38
Originally posted by Tommy777
Papirbilletter?? RTW?

Helt enkel t/r i C-klasse Norge-SIN-BNE.

-A

Utflyttet
16-05-2007, 23:41
Hvorfor har du saa langt et stop i ZRH den 26may ??
Hilsen
Ole

Jeg har ikke stop der, om du ser på KA0GI, jeg skal SIN-ZRH-CPH-BGO (SQ346/SK602/SK2872) sammenhengende den 13. juni. De andre er bare red herrings fra tidligere... :)

-A

Utflyttet
16-05-2007, 23:51
Den 13jun CPHBGO er deren SK2868 140-1530 hvorfor er du ikke bkd paa den
Hilsen
Ole

Det er da hele saken som fikk meg til å begynne å nøste i dette. SQ sa nemmelig at SK602 -> SK2868 ikke var mulig pga MCT på 3 timer.

-A

FBU 4EVER
17-05-2007, 11:04
Originally posted by TG923

Og hvor mange dager er MCT i København for crewbaggasje? :old

30 timer i gjennomsnitt! En kaptein fotograferte bagasjen sin utenfor OSL-flyet da han kom fra en langrutetur."Fint,da kommer den jo med!" tenkte han. Men den gang ei! Langruteflyet var ca 20 minutter forsinket,ergo skulle ikke crewbagsjen lastes før det var gått 20 minutter.I mellomtiden dro flyet til OSL uten crewbagasje. Og dere tror at det bare er CAU som lager krøll i CPH?

Bare i februar i år hadde SGS på OSL 100.000 NOK i utgifter på hjemkjørt crewbagasje.