View Full Version : Neste Norwegian tur i boks
Da var neste Norwegian tur i boks... Tur/retur kostet i utgangspunktet NOK 1496;- men siden reisen er over julaften og vi bør ha med bagasje så kom den på NOK 1604,- Hvorfor de ikke kunne sette NOK 1604,- med en gang skjønner jeg ikke mye av - eller er det kanskje det jeg skjønner.
Kan jeg seate oss på norwegian.no?
Endret utgangspris til 1496,- (rett skal være rett)
Alle lærer av FR !! Spesielt NB, men snart har DY akkurat alt det samme, bare vent +++++ :laola
Tommy777
14-05-2007, 20:57
Originally posted by EB
Da var neste Norwegian tur i boks... Tur/retur kostet i utgangspunktet NOK 496;- men siden reisen er over julaften og vi bør ha med bagasje så kom den på NOK 1604,- Hvorfor de ikke kunne sette NOK 1604,- med en gang skjønner jeg ikke mye av - eller er det kanskje det jeg skjønner.
Kan jeg seate oss på norwegian.no?
Sånn gårre... Sleeping with the enemy... :D
Originally posted by EB
Da var neste Norwegian tur i boks... Tur/retur kostet i utgangspunktet NOK 496;- men siden reisen er over julaften og vi bør ha med bagasje så kom den på NOK 1604,- Hvorfor de ikke kunne sette NOK 1604,- med en gang skjønner jeg ikke mye av - eller er det kanskje det jeg skjønner.
Hvordan kan det ha seg at det koster mer enn 1000 kr å få med seg baggasje..?
Tommy777
15-05-2007, 02:33
Originally posted by TOS
Originally posted by EB
Hvordan kan det ha seg at det koster mer enn 1000 kr å få med seg baggasje..?
Tipper det er 2 personer, så 496 x 2?
Sorry...det skulle være 1496,-
Originally posted by EB
Sorry...det skulle være 1496,-
Du spør om hvorfor det ikke bare kan stå totalsummen i utgangspunktet. Svaret på det er vel relativt enkelt...:wink - det er ikke alle som betaler for å ta med seg baggasje, slik at prisen vil være forskjellig for de forskjellige reisende.:smile2 (jeg antar at du egentlig er klar over dette)
Tror de fleste ville regne ett stykk kolli som noe man fikk inkludert i billettprisen.
MountainDew
16-05-2007, 23:52
Norwegian har kjempebillig bagasje. 2 x 20 kg for 50/54 kr + 15 kg håndbagasje. Hvem andre tilbyr 55 kg bagasje for 50 kr?
På SAS vil dette koste over 1000 kr i overvekt, hvis de følger sine egne regler...
Så hvis de er så billig - hvorfor ikke inkludere det i prisen???
Originally posted by EB
Så hvis de er så billig - hvorfor ikke inkludere det i prisen???
Fordi det bllir enda billigere for folk som ikke skal sjekke inn baggasje og som har mindre enn 15 kg håndbaggasje....? Dette skjønner du også EB. Personlig så anslår jeg at jeg reiser uten innsjekket baggasje iallefall 3 av 4 turer. Både LCC'ene og de mer tradisjonelle selskapene som f.eks. SAS, har jo i stor grad en strategi som innebærer at man betaler for mange enkeltelementer på en reise som tidligere var innbakt i prisen. Man kan like det eller ikke, men sånn er det nå engang blitt.
DY lanserte dette konseptet i slutten av januar, der kun håndbagasjen er inkludert i billettprisen. Tidligere inkluderte billettprisen også 15 eller 20 kg innsjekket baggasje, men som i likhet med flere andre LCC har man altså gått bort fra dette.
MountainDew
19-05-2007, 00:18
Full Flex har 1 x 20 kg inkludert i prisen. Ellers har eg inntrykk av at pax stort sett er flink til å bestille bagasje på nettet om de trenger det. Hvis de kommer med bagasje uten ha å bestillt på nettet er ikke det noe problem, for da betaler de på flyplassen istedenfor.
Synes det er helt ok at folk betaler for bagasjen sin, og at de som klarer seg med håndbagasje kan reise litt rimeligere. Norwegian har tross alt en svært overkommelig pris for å dekke sine bagasjekostnader i forhold til andre lavprisselskap som er mest opptatt av å tjene penger på bagasje.
Eg tror det er få flyselskap du kan ta med deg 55 kg bagasje for kun 50 kr ^_^
Absolutt flott med 55 kilo!!! Særlig i julen...men fortsatt mener jeg at den kunne vært inkludert i prisen som kom opp!
Da får du slutte å fly lavprisselskap!! :lol:
He he...
Slutte å fly Norwegian? Nope!!! Men jeg hadde nok hatt litt mere sansen og fløyet de litt oftere om de hadde vært litt ærligere/enklere fra starten av...
MountainDew
21-05-2007, 00:20
Originally posted by EB
He he...
Slutte å fly Norwegian? Nope!!! Men jeg hadde nok hatt litt mere sansen og fløyet de litt oftere om de hadde vært litt ærligere/enklere fra starten av...
Det gleder meg å høre, så velkommen ombord med eller uten bagasje :smile2
Takk!!! Vi gleder oss til turen...og det kommer sikkert en DY reise før den tid også...
Nå kom endringsmail fra Norwegian... Hjemreisen er utsatt med over 2 timer...men det er jul og ferie så hva gjør vel det?
Nå er utreisen endret også...så da ble det ikke så mye lenger opphold i Stavanger.
FlightDeck
26-08-2007, 23:16
hehe... Det er moro å jobbe på innsjekk når det kommer folk som har bestilt billetter en eller to ruteprogrammer i forveien. De er alltid totaltforvirrede over alle endringsmailene de har fått.
...og der var utreisen endret for tredje gang!
....og nå er seter ved nødutgang bestilt, sikret og betalt i ikke mindre enn 4 transaksjoner!
7 1/2 måned etter at vi bestilte billettene er vi nå klare for avreise... I kveld blir det konsert i Stavanger Domkirke...
Norwegian var veldig bra!!! Røros Flyservice var IKKE bra... Innsjekk på automat gikk fort og greit. Damen i bagdrop skranken var ikke like våken - hun brukte laaang tid på pc`n før hun kunne opplyse oss om at vi faktisk var sjekket inn... Da jeg fortalte at det visste jeg og at vi iog for seg stod ved en bagdrop skranke - ble hun like rød på hodet som den 737`n vi skulle ut å fly...
En bitter ansatt i gate`n var mest opptatt av å snakke høyt om at det var siste arbeidsdagen hans som heltidsansatt og at man måtte kunne forvente å tjene nok på en jobb og ikke slik det var nå når man måtte ha flere jobber for å overleve... Dette fikk han sagt såpass høyt at flere av oss i gaten ble flaue... Når det ble gatebytte på vår avgang så stønnet han så høyt og skrek ut "Typisk at dette skulle skje meg!!!! Går det an?????
MEN!!! Fra vi kom ombord på vårt nye fly (som bare ble 30 minutter forsinket) gikk alt som en drøm. Gode seter, nødutgang - ingen i midtsetet - flytid på 35 minutter... Knallbra tur med Norwegian - men Røros MÅ skjerpe seg...
God jul fra et regntungt Stavanger...
Bizflyer
25-12-2007, 01:12
Du skulle heller valgt SAS! Der er det aldri verken endring av avgangstid, gatebytte, forsinkelser, sure bakkeansatte eller restriksjoner på bagasje! Og en mann i din stilling har råd til å fly dem!
God jul!
BF:cool2
Hvordan var ankomsten på Sola? Noe og sette fingeren på? ^_^
FlightDeck
25-12-2007, 13:18
Du skulle heller valgt SAS! Der er det aldri verken endring av avgangstid, gatebytte, forsinkelser, sure bakkeansatte eller restriksjoner på bagasje! Og en mann i din stilling har råd til å fly dem!
God jul!
BF:cool2
haha... Det der er vel en sannhet med modifikasjoner. Etter at jeg "meldte overgang" fra Norwegian til SAS har jeg opplevd alt det der hos SAS...
Alt fungerte bra på Sola...og ikke minst ombord på Norwegian var alt veldig bra - så da skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal bytte selskap.
sail4fun
25-12-2007, 15:28
MEN!!! Fra vi kom ombord på vårt nye fly (som bare ble 30 minutter forsinket) gikk alt som en drøm. Gode seter, nødutgang - ingen i midtsetet - flytid på 35 minutter... Knallbra tur med Norwegian - men Røros MÅ skjerpe seg...
God jul fra et regntungt Stavanger...
PirkePirke
Om man blir 35 minutter sent ut på en flytur på 30 minutter så er overhode ikke det bra, man kan da ikke lande på tid, og man er forsinket....
Man kan heller ikke diffrentsiere å si at Røros gjør en dårlig jobb og DY en god jobb, det er et DY produkt.... ikke et Røros produkt man har kjøpt.
Syntes nå jeg da....
Når reiser du tilbake da? Godt du var fornøyd på Sola på ankomst. Får håpe du blir like fornøyd på hjemreisen også. ;)
Hehe, morsomt at du synes det er positivt at de bare ble 30 minutter forsinket! Hadde det vært et annet selskap hadde det vært negativt :)
Når forsinkelsen innebærer at vi kun lander 10 minutter forsinket så er dte jo ikke så ille... Både SAS og Norwegian opplyser om alt for lang flytid for å kunne "ta igjen" forsinkelser...
Ja Røros er et Norwegian produkt - og jeg håper Røros lærer av kollegaene sine i luften...
Hjemturen i går kveld ble nok en positiv opplevelse - mest i luften men også litt positivt på bakken. Da vi ankom Sola fungerte ingen av automatene - da er det lite stilig med en hel veggreklame som forteller oss om hurtigvalget til Norwegian - køen vi stod i var laaang og det gikk ikke fort.
Maskinen ble opplyst å være 30 minutter forsinket på vei hjem også - men her kom de de på med bra informasjon og endret forsinkelsen til 20 minutter som ble 15 minutter og som ved ankomst ikke var noen forsinkelse i det hele tatt.
Imponerende som de kan snu en maskin!!!
Nye nødutgangseter, ingen i setet mellom oss:nor Full maskin og et crew etter vår smak - "all male" -bare synd de ikke er mer reundt i kabinen...;)
Norwegian med seating er absolutt et meget bra alternativ - når kommer kaffekoppen?
FlightDeck
28-12-2007, 11:06
Både SAS og Norwegian opplyser om alt for lang flytid for å kunne "ta igjen" forsinkelser...
I den såkalt flytiden ligger også tid til taksing frem og tilbake og all annen bakkeaktivitet. Således er flytid et litt misvisende begrep, reisetid er vel bedre.
Men de oppgir begge nok tilå ta igjen mye - inkludert taksing etc. Husker godt at Danmark seilte sydover på 80-90 tallet når flytiden gikk fra 50 minutter til 60 minutter mellom FBU og CPH...
FlightDeck
28-12-2007, 14:13
... Og nå er den oppe i 1 t. og ti minutter.
Det er pga flyttingen til GEN .....
Blokktiden FBU-CPH var 1 time i mange aar .. mot slutten ble den oekt til 1.05 pga lengre taksetider og generelt mer trafikk i begge ender. Da FBU stengte, la de paa 5 minutter til pga lengre flytid.
Hjemturen i går kveld ble nok en positiv opplevelse - mest i luften men også litt positivt på bakken. Da vi ankom Sola fungerte ingen av automatene - da er det lite stilig med en hel veggreklame som forteller oss om hurtigvalget til Norwegian - køen vi stod i var laaang og det gikk ikke fort.
Maskinen ble opplyst å være 30 minutter forsinket på vei hjem også - men her kom de de på med bra informasjon og endret forsinkelsen til 20 minutter som ble 15 minutter og som ved ankomst ikke var noen forsinkelse i det hele tatt.
Imponerende som de kan snu en maskin!!!
Nye nødutgangseter, ingen i setet mellom oss:nor Full maskin og et crew etter vår smak - "all male" -bare synd de ikke er mer reundt i kabinen...;)
Norwegian med seating er absolutt et meget bra alternativ - når kommer kaffekoppen?
Godt du er fornøyd på bakken også. Vi sliter litt med software i disse automatene, men de blir stadig oppdatert så vi får håpe de snart er feilfrie.
Kjekt å se at du er imponert over hvordan en maskin kan snus. ;)
FlightDeck
29-12-2007, 01:26
Synes det er litt rart at det så å si bare er Norport-stasjonene som sliter med automatene.
Vede! Det er andre gang jeg flyr fra Sola med en forsinket innkommet DY maskin - begge gangene har dere gjort en meget bra jobb med å snu maskinen - dere ernok et godt sammensveiset team...
MountainDew
29-12-2007, 19:52
Sitter nu paa BKK China Airlines Business lounge aa venter paa flyet til Roma. Kommer til aa skrive trip-report naar er uthvilt. Maa si meg enig i at det er noe rart aa klage paa loenn og diverse saa hoylytt ovenfor passasjerene. Jeg synes da det er godt betalt aa vaere gate coordinator for Roeros.
Bra at du likte Norwegian og neste gang kan jeg vaere gate coordinator paa din flight :)
Flott... Er nok ikke så lenge til før vi gijen er ombord hos "Rudolf" med seating! Rart å tenke på at mange var negative til at Norwegian skulle innføre seating...