View Full Version : Spottetur til Gardermoen
Jeg og en kompis skal muligens til OSL lørdag 19. Mai for å spotte på denne berømte vollen deres. Men hvordan kommer vi oss fra terminalen og bort til vollen. Går det busser eller må vi betale dyre dommer for taxi?
Og viss været ikke er på vår side, er det muligheter for å spotte fra innsiden av terminalen?
MountainDew
10-05-2007, 20:27
Eg er desverre i Bergen den dagen, men håper at noen dyktige OSL spottere kan ta imot dere fra Sola :smile2
Originally posted by Vede
Jeg og en kompis skal muligens til OSL lørdag 19. Mai for å spotte på denne berømte vollen deres. Men hvordan kommer vi oss fra terminalen og bort til vollen. Går det busser eller må vi betale dyre dommer for taxi?
Og viss været ikke er på vår side, er det muligheter for å spotte fra innsiden av terminalen?
Gi meg beskjed på mail/PM når du vet om dere kommer, evt. ank.tid, så skal jeg se hva jeg kan få til. :smile2
Blir nok mest sannsynlig DY533 ank. OSL 11.30
Blir nok mest sannsynlig DY533 ank. OSL 11.30
Ok. Tror nok det går bra. Sender du meg en liten påminnelse når det nærmer seg?
Først må dette bli bekreftet. Men hva skal du gjøre for oss?
Først må dette bli bekreftet. Men hva skal du gjøre for oss?
Jeg skal vel alltids klare å hente dere på terminalen og svippe dere bort til vollen hvis dere ønsker det.
Er jo mest sannsynlig i området uansett...
Seriøst? Det ville vært ekstremt snillt og gledelig. :colgate: Hvor mye skal du ha for det? Er vel et stykke er det ikke?
Seriøst? Det ville vært ekstremt snillt og gledelig. :colgate: Hvor mye skal du ha for det? Er vel et stykke er det ikke?
Jeg bor ikke langt unna, og jeg er sikkert rundt omkring med kameraet selv, så det er da det minste man kan gjøre for "gjestespottere". :)
ATC-flyradar
10-05-2007, 21:45
Med forbehold såkan jeg ende OSL mulig ved 12 tiden -så vis noen henter - så treffes vi på Vollen.
Kanskje vi får med oss Korean Air Cargo og PIA og ikke minst Mytravel sin airbus kl 15:15 også.
Alt med forbehold - det hadde vært hyggelig å treffe noen med felles interesse også.
THOMAS hvor er du den dagen ????
Jan
Humm *sjekke skiftplan*... Jobb 04:30 til 14:30 :cool:
ATC-flyradar
10-05-2007, 21:57
Originally posted by Thomas
På osl/engm ???
Da kan du sjekke riktig til på PIA og hvor den lander noen timer i forkant ?? eller tar jeg helt feil ????
:huh: Jan -
skjønner at skuffelsen er stor ;)
På osl/engm ???
Da kan du sjekke riktig til på PIA og hvor den lander noen timer i forkant ?? eller tar jeg helt feil ????
:huh: Jan -
Neida, skaff meg ett mobilnummer på PM så skal jeg prøve huske det..
Vi skal være der til kvelden og har valgt en lørdag for da har dere mye spennende å by på. Så da treffes vi vel på vollen ja.
Desverre blir det ikke noe av denne turen 19. Mai. SÅ vi får se om vi finner enn annen dag.
Da har jeg lyst til å reise bort til dere på andre siden av fjellet og prøve ut vollen deres. Men når jeg først kommer på besøk har jeg jo selvfølgelig lyst til å få med meg det spennende dere har. Men det er vel ikke en dag alle kommer samtidig på? Og hvordan er det å komme seg fra terminalen til vollen? Har planer om å være der en hel dag. Og hva tid er blir det lyst å mørkt der borte hos dere?
Ønskeliste:
-PIA 777
-Korean 747
-MyTravel A330
-Continental 757
-Icelandair 757
+++
Finnes det en dag da disse går samtidig?
Normal arbeidstid på 10 timer eller er det noen som har vært dårlig på personell-planlegging/turnus-oppsett ?
Ønskeliste:
-PIA 777
-Korean 747
-MyTravel A330
-Continental 757
-Icelandair 757
+++
Disse går aldri samtidig, men de går på samme dag. Lørdag virker være en grei dag om du vil knipse overnevnte fly.
Andreas:
10, 12, 14 timers vakter er ikke utenkelig, nei.
Tertit54
04-10-2007, 17:23
Sjekk sidene til l www.osl.no Der finner du alt om avgang og ankomstider på feks Lørdager.
Den eneste som ikke står der er Koeran B747-400F som kommer inn fra USA ca kl. 1200 og går ut igjen kl 1500.
My Travel flyr A333 denne dagen med bla DK822 som skal ankomme kl. 1515 og som går ut igjen kl. 1725 som DK803
Lykke til.:D
ATC-flyradar
04-10-2007, 17:26
Originally posted by Tertit54
Sjekk sidene til l www.osl.no Der finner du alt om avgang og ankomstider på feks Lørdager.
Den eneste som ikke står der er Koeran B747-400F som kommer inn fra USA ca kl. 1200 og går ut igjen kl 1500.
My Travel flyr A333 denne dagen med bla DK822 som skal ankomme kl. 1515 og som går ut igjen kl. 1725 som DK803
Lykke til.:D
Når slutter Mytravel å fly PMI på lør og tirsdager - med A330-300 ???
Dere med oversikten, er det andre flyselskap som går på OSL med A 330-300 ??
Jan
Ønskeliste:
-PIA 777
-Korean 747
-MyTravel A330
-Continental 757
-Icelandair 757
+++
Disse går aldri samtidig, men de går på samme dag. Lørdag virker være en grei dag om du vil knipse overnevnte fly.
Andreas:
Ja jeg tenkte jo på samme dag. Ikke samtidig selvfølgelig. ;)
Er feks. onsdag bra. Leorim var jo hos dere på en onsdag. Er lettere å komme seg bort å hjem på en onsdag.
Bare et tips, husk at CO slutter å operere lørdager f.o.m. 10.nov, så vil du ha med deg CO, så unngå lørdager fra nevnte dato...
Airbus 330
04-10-2007, 20:22
Ønskeliste:
-PIA 777
-Korean 747
-MyTravel A330
-Continental 757
-Icelandair 757
+++
Andreas:
Ja jeg tenkte jo på samme dag. Ikke samtidig selvfølgelig. ;)
Er feks. onsdag bra. Leorim var jo hos dere på en søndag. Er lettere å komme seg bort å hjem på en onsdag.
Onsdag får du alle disse her ja, men bakdelen er at Mytravel's A330-300 er på tur til Gran Canaria på onsdager så den går vel rundt kl 09 og kommer ikke igjen før ca kl 21.
Velkommen skal du være.
Airbus 330.
Ikke så farlig med MyTravel sin A330. Den har jeg på brikka på Sola.
ATC-flyradar
04-10-2007, 21:38
Ikke så farlig med MyTravel sin A330. Den har jeg på brikka på Sola.
Det er ikke det samme som å ha den på OSL :colgate:
Jan