PDA

View Full Version : Gooood torsdags morgen!

Utflyttet
10-05-2007, 05:00
I dag er det skyet og kald, vi er nede i svimlende 24 grader her nå. Det var til og med terror i form av en regnbyge på 2 minutter. Kvelden i går ble sein med tanke på kunder hjemme og my admin-arbeide, så i dag harjeg hatt en rolig morgen, gjort litt smått rutine-dilldall og nå skal jeg hive meg over en håndfull mysterier rundtom hos kunder og en rolig ettermiddag

Reiseplanene er endelig klare, og jeg blir i BNE (aka paradis) til 17. mai. Mens dere våkner opp til morgen-toget travende nedover gaten så skal jeg kose meg på turen opp til SIN, i et par møter, og så har jeg fri helt til søndag kveld, for da skal jeg på Suvarnanoebumpibumpi i BKK og så via DOH til NBO hvor en Caravan skal plukke opp meg og noen for en rask tur via JRO og ut i busjen. Sånn da vet alle hvor jeg er.

Ha en bedre torsdag!

-A

wf145
10-05-2007, 05:51
God morgon frå Ørsta! Vi melder om 3 grader, litt nysnøv i fjella, men med gode utsikter til finevær seinare i dag. Ha ein betre dag!

EB
10-05-2007, 06:05
Glad torsdag morgen... I dag skal jeg være med på å feire oppstarten av Go!!! Grattis til gjengen som nok har noen sommerfugler i magen nå... Ha en bedre torsdag dere andre også!!!

Someone
10-05-2007, 08:23
God morgen fra København. Blir prosjekt jobbing idag også, før jeg skal på lunsj med fattern, og i ettermiddag skal jeg delta i en case competition og vinsmaking med Danske Bank. Ha en fin dag

Tommy777
10-05-2007, 08:32
Hæppy torsdag. PÅ tide å legge seg snart i Chicago. I morgen skjer det INGETING i mitt liv :lol:

Kjerringa skal på en eller annen award greie i morgen kveld. På meg blir det nok PS3 aften, ja

ENGM RAMP
10-05-2007, 08:49
PS3 ?

Pøh, er den no særlig a Tommy? Virker spennende, men jæskla dyr.....Og er vel ikke såååå annerledes ifht til Xbox360'en min :)

Men er da morro med en spillkveld eller 2 når mor er borte :cool: Hadde selv en liten flightsim aften i går.....Det nærmeste jeg kommer bak stikka på en flymaskin :)

Tommy777
10-05-2007, 09:36
Er ikke verst, men sikkert ikke bedre enn nye XBOXen. Jeg betalte USD450 for den på Ebay, så dyrt, men ikke så avskrekkende som den er i Norge..

OJB
10-05-2007, 09:38
God morgen fra Lilleaker,
Nydelig morgen her idag. Som vanlig en travel dag før kursen settes vestover fjellet med SK4045 sent i ettermiddag.Satser på å bli litt tidligere ferdig slik at jeg kan spotte litt på OSL før avgang .
Ha en fin dag alle.

ENGM RAMP
10-05-2007, 09:48
$450

:question: :drunk: :old

Steike, det er jo HALVE prisen av hva den koster her på bjerget jo!

:cry:

Egil
10-05-2007, 10:17
Originally posted by wf145

God morgon frå Ørsta! Vi melder om 3 grader, litt nysnøv i fjella, men med gode utsikter til finevær seinare i dag. Ha ein betre dag!

God formiddag folkens!
Litt kaldere i Mosjøen enn i Ørsta tror jeg, he he
I natt (0515) måtte jeg fram med isskrapa igjen. Har nok vært en kald natt, men sola hadde allerede stått opp og kastet sine stråler over Mosjøen.
Hadde jeg ikke hatt det så travelt skulle jeg jammen ha tatt ned taket på tur til jobb!

Havariøvelse kl 1100 er vel det mest spennende som skjer her i dag...

Egil B

Bizflyer
10-05-2007, 10:20
Originally posted by ph-ndr

I dag er det skyet og kald, vi er nede i svimlende 24 grader her nå. Det var til og med terror i form av en regnbyge på 2 minutter. Kvelden i går ble sein med tanke på kunder hjemme og my admin-arbeide, så i dag harjeg hatt en rolig morgen, gjort litt smått rutine-dilldall og nå skal jeg hive meg over en håndfull mysterier rundtom hos kunder og en rolig ettermiddag

Reiseplanene er endelig klare, og jeg blir i BNE (aka paradis) til 17. mai. Mens dere våkner opp til morgen-toget travende nedover gaten så skal jeg kose meg på turen opp til SIN, i et par møter, og så har jeg fri helt til søndag kveld, for da skal jeg på Suvarnanoebumpibumpi i BKK og så via DOH til NBO hvor en Caravan skal plukke opp meg og noen for en rask tur via JRO og ut i busjen. Sånn da vet alle hvor jeg er.

Ha en bedre torsdag!

-A

Si meg: Finnes det ikke IT kyndige personer i Australia siden du må sitte å gjøre all jobben for dem der nede??

BF;)

Utflyttet
10-05-2007, 10:46
Originally posted by Bizflyer

Si meg: Finnes det ikke IT kyndige personer i Australia siden du må sitte å gjøre all jobben for dem der nede??

BF;)

Joda, men orginalt var min tur planlagt slik: LHR-SIN-DOH-NBO-SIN og så kansje en halv/hel uke iBNE på slutten som ferie. Det som skjedde var at jeg knuste laptoppen rett før boarding på LHR. Det enkleste var da å ta BNE først, for damen til han jeg er hos er IBM-selger og kunne skaffe identisk jern så jeg kunne jobbe videre med bare flytte over harddisk.

Når først en ting gikk gale så gikk mer gale, MAF i Tanzania begynte å droppe en haug flighter av sine tidstabeller, og vips, for å inngå å bli stuck mer en to uker i bushen, og ikke sitte i Singa å fjern-jobbe uten godt selskap, så er jeg nå enda på besøk her...

Alt i alt får jobbet mye på dagtid her med ting som kunder vil ha gjort på nattestid der, og så ble det ikke noe av en ferie-uke her, men bare jobbing, men da får jeg se om jeg kan ta meg en halv uke som turist i Singa eller Bangkok på vei hjem fra Afrika.

Eneste negative er at jeg jobber med norske kunder mens jeg er i Australia, om og med norske ting, så jeg får jo kjørt meg, for det er først nå rundt middagstid at de hjemme begynner å plage meg...

Jeg klager jo ikke, jeg kunne jo vært hjemme og jobbet... :D

-A

Someone
10-05-2007, 10:47
Håper det kommer trip rapport Ph-ndr!

Utflyttet
10-05-2007, 10:49
Originally posted by Someone

Håper det kommer trip rapport Ph-ndr!

Er det så mye å skrive om, jeg har da vært i Singapore oftere enn Oslo det siste året...? ;)

Men nye BKK, QR sine biz-class, DOH og NBO/WIL samt bush-flyging er jo verdt noen bilder og ord, det kan jeg jo... noen andre ønsker? Ellers er det SQ sin nye C-klasse til ZRH på veien hjem i 77W, om det er av interesse?

-A

Bizflyer
10-05-2007, 11:43

Ellers er det SQ sin nye C-klasse til ZRH på veien hjem i 77W, om det er av interesse?

-A

Absolutt interessant!!!!!!!!!!!!!!!:p

BF:cool2

Utflyttet
10-05-2007, 12:27

Ellers er det SQ sin nye C-klasse til ZRH på veien hjem i 77W, om det er av interesse?

-A

Absolutt interessant!!!!!!!!!!!!!!!:p

BF:cool2

jeg hev opp noen bilder etter turen min SIN-CDG nyttårsaften her, og de nye setene ble av enkelte her omtalt som "kubåser". ;)

-A

Bizflyer
10-05-2007, 12:50
De har jeg visst gått glipp av! Ligger de under tripreports?

BF:question:

Utflyttet
10-05-2007, 16:22

De har jeg visst gått glipp av! Ligger de under tripreports?

BF:question:

Nei, var bare noen kjappe bilder, men her er de igjen:

http://friends.grandiosa.net/~alexh/j-seat-bed.jpg

og

http://friends.grandiosa.net/~alexh/j-mini-cabin.jpg

og

http://friends.grandiosa.net/~alexh/j-mini-cabin-2.jpg

-A