View Full Version : BA sensurerer Branson
http://www.dinside.no/php/art.php?id=378576
British Airways gir ikke noe som helst gratis til sine konkurenter. Nå har Richard Bransons ansikt blitt for sterk kost.
Hehe, ja hva skal man si til dette da... Spesielt men men...
Jeg forstår jo BA på en måte da men alikavel...
Dette er vel litt i den juridiske gråsonen. Man endrer jo et åndsverk og det er vel strengt tatt ikke lov.
Utrolig smålig av BA å gjøre dette. Hadde vært mye lurere å bare kutte ut hele filmen. Så ville ingen reagert. Jeg visste ikke at BA fortsatt var så arg på sin konkurrent.
Jeg har sagt det før, og sier det gjerne igjen: Dere MÅ lese boken "Dirty Tricks" om British Airways kamp mot Virgin Atlantic. Det er en utrolig spennende og interessant bok.
IMM
Originally posted by storg
Dette er vel litt i den juridiske gråsonen. Man endrer jo et åndsverk og det er vel strengt tatt ikke lov.
Det er jo ikke uvanlig at åndsverkmateriale blir klippet i, men jeg ser for meg at de nok har vært såpass føre var at de har innhentet tillatelse fra filmskaperne dersom dette er forbudt uten samtykke.
Haha, likte denne setningen:
British Airways sier, at man regelmssig gjennomser filmer som skal vises på deres fly, og derfor redigerer for at det som passasjerene skal se skal være "passende og smakfullt".
KennethGS
10-05-2007, 13:32
Hehe.. Så den setningen selv....
Å redigere bort konkurentens fly og sjef fra filmen har jo strengt tatt ingenting med de punktene å gjøre. Det er jo kun for å slippe å reklamere for Virgin ombord i sine egne fly...
Barnslig...:clap