View Full Version : Bilder fra i dag 5.mai 2007
ATC-flyradar
05-05-2007, 17:53
PIA jukset og landet ikke der andre landet og vi som sto på vollen ble snytt for gode landingebilder. Det kommer en uskarp for PIA og et ved avgang litt forsinket.
Cargo til Koreanair landet på riktig bane i forhold til vollen og dro av gårde så det føyka.
Ellers mye fly å se, men lite spennende og så kom Airbus til Mytravel og da var jeg i bilen fra et sted til et annet sted - ingen gode bilder av den.
Vel vel - noen bilder kommer her,
Jan
ATC-flyradar
05-05-2007, 17:57
Noen til tåler vi her på scanair.no :p
ATC-flyradar
05-05-2007, 17:59
Så liker 737 til Norwegian også :cool:
Bare en ting å si , NICE !!
Kai
Sweet 747 altså... :colgate:
Du er virkelig blitt flink til dette :)
Var det en Dornier 328 Jet der også?
Flotte bilder! :clap
Fartet litt rundt omkring i dag jeg. Tror ikke jeg så deg noe sted.
fokkeren
05-05-2007, 19:00
Flotte bilder,eneste bruk zoomen litt mer tror jeg du blir en extra god fotograf.Wish very good luck:lol:
Litt bedre paa komposisjonen, litt mer balanse i bildene, litt mer rettvinklet og litt mindre kapping i motivene, saa blir dette bra. Du kommer deg, men det er litt igjen .. :up:
ATC-flyradar
05-05-2007, 20:18
Originally posted by LN-MOW
Litt bedre paa komposisjonen, litt mer balanse i bildene, litt mer rettvinklet og litt mindre kapping i motivene, saa blir dette bra. Du kommer deg, men det er litt igjen .. :up:
Takk for tilbakemeldingen - jeg regner med at mer ballanse kan gjøres noe med i redigering, rettvinkel har noe med meg og kamera og kapping av motivet skjer - men jeg tar hintene.
Rettvinkel - skal linjen være i forhold til bakkenivået objektet i lufta ???
Et spørsmål til mine lærere:
I Microsoft office picture manager under redigering, så kan jeg beskjære bilde til det jeg vil, men hvordan beholde størrelsen som skal benyttes på bilde ???
For at bildene ikke skal bli litt lange, smale korte osv, så har i dag ikke redigert noe, bildene er helt rått.
God helg
Jan Støkkebo
Var DHL der på en lørdag??
ATC-flyradar
05-05-2007, 20:44
Denne var der når jeg kom ved 11:35 tiden og den reiste litt etter Cargoren til Korea ( den blå fruen)
Jan
MountainDew
05-05-2007, 21:00
Du har bilde av C172 i toalettbilen, LN-KKH bildet!
ATC-flyradar
05-05-2007, 21:06
Originally posted by MountainDew
Du har bilde av C172 i toalettbilen, LN-KKH bildet!
Denne du tenkte på ??
MountainDew
05-05-2007, 21:35
Yes stemmer det :smile2 men hvor er det blitt av sjåføren, C172?
Originally posted by ATC-flyradar
Takk for tilbakemeldingen - jeg regner med at mer ballanse kan gjøres noe med i redigering, rettvinkel har noe med meg og kamera og kapping av motivet skjer - men jeg tar hintene.
I Microsoft office picture manager under redigering, så kan jeg beskjære bilde til det jeg vil, men hvordan beholde størrelsen som skal benyttes på bilde ???
For at bildene ikke skal bli litt lange, smale korte osv, så har i dag ikke redigert noe, bildene er helt rått.
Bakkenivaaet skal alltid vaere level hvis den er synlig. Det ser 'feil' ut naar banen f.eks. heller 20-30 grader .. ;)
Anbefaler aa holde bildene saann noenlunde i 4:3 .. dvs. samme som vanlig skjermformat.
Ikke eksperimenter for mye med aa fotografere deler av flyet. Det skal mye til for at det blir vellykket. Det siste Korean-bildet, f.eks. kunne vaert fint, men flyet er plassert opp i hjoernet og det er kappet av baade topp og hale ... det er som aa fotografere halve ansiktet naar du skal ta et portrett.
Inntil du begynner aa foele deg trygg paa aa velge rett motiv, vil jeg anbefale deg aa fotografere hele flyet saafremt det er mulig.
OK -- naa har jeg vaert slem, men du ba jo om kritikk ... :colgate:
ATC-flyradar
05-05-2007, 22:09
Originally posted by LN-MOW
Originally posted by ATC-flyradar
Bakkenivaaet skal alltid vaere level hvis den er synlig. Det ser 'feil' ut naar banen f.eks. heller 20-30 grader .. ;)
Anbefaler aa holde bildene saann noenlunde i 4:3 .. dvs. samme som vanlig skjermformat.
Ikke eksperimenter for mye med aa fotografere deler av flyet. Det skal mye til for at det blir vellykket. Det siste Korean-bildet, f.eks. kunne vaert fint, men flyet er plassert opp i hjoernet og det er kappet av baade topp og hale ... det er som aa fotografere halve ansiktet naar du skal ta et portrett.
Inntil du begynner aa foele deg trygg paa aa velge rett motiv, vil jeg anbefale deg aa fotografere hele flyet saafremt det er mulig.
OK -- naa har jeg vaert slem, men du ba jo om kritikk ... :colgate:
Du er ikke slem - du forteller meg hva som er riktig og galt - sånn skal det være.
Jeg er glad for at du kommer med slike tilbakemeldinger.
Jeg kommer tilbake med flere bilder, men tar en liten pause - nå har jeg vært på osl i nesten 14.dager i strekk.
Men lørdager er "best" med både PIA - Korean - Mytravel -DHL osv.
Jan