PDA

View Full Version : God(?) onsdag ...


LN-MOW
03-11-2004, 06:33
Oi ... sitter her med et glass Husky-vin og foelger valgsendingene ... ser ikke lovende ut, men alt er ikke tapt ennaa.

Det er klarnet - hadde en fin tur med bikkja, men tipper taaken ligger her paa morgenkvisten.

Det er fyr paa peisen, vin i glasset og spenning paa boksen! La miraklet skje!!!!!

EB
03-11-2004, 06:35
Og andre har postet god morgen for leeenge siden!!!

LN-MOW
03-11-2004, 06:36
... men 'andre' har ikke diktator-rettigheter!!! :D

EB
03-11-2004, 06:36
Jøss vant Bush?????

LN-MOW
03-11-2004, 06:38
Verre. Jeg!

EB
03-11-2004, 06:40
Ja ja... Du der og STP-Pål i dette landet...

LN-MOW
03-11-2004, 06:43
:D --- men idag lar jeg meg ikke fornaerme.

EB
03-11-2004, 06:45
Og jeg blir ikke sint...(...alternativet med STP-PÅL er så mye værre!!!)

LN-MOW
03-11-2004, 06:47
Jeg skal laa deg faa prioritet ved neste stortingsvalg .. OK?

EB
03-11-2004, 06:48
Med Halvorsen, Haga og Stoltenberg på vei til makten tor jeg at jeg har tatt en lengre ferie... men takk alikevel!!!

DY
03-11-2004, 06:49
God morgen til alle. Ikke nevn STP-Pål nå, ikke lyst å få dagen ødelagt allerede. Nå blir jeg sikkert anmeldt for den kommentaren.....:)

EB
03-11-2004, 06:50
Blir du buret inn - så skal vi nok besøke deg...:spin:

DY
03-11-2004, 06:52
Godt å vite, men tror Politiet har andre viktigere saker å henge fingrene i..

EB
03-11-2004, 06:54
Ja ja...vi bør kanskje være fornøyd med de prioriteringene...:)

DY
03-11-2004, 06:55
Ja jeg er i allefall det.

EB
03-11-2004, 07:31
Onsdagen er IKKE god... Kan vel nesten gå å legge meg igjen. Men da er det kanskje duket for den første kvinnelige presidenten om 4 år?

DY
03-11-2004, 07:34
Jepp - dette ser dårlig ut. Oprah er både kvinne og afro-amerikansk og jeg tror hun kunne klart det!

EB
03-11-2004, 07:35
Tror vi bør satste på nye år med Clinton i det hvite hus...(...noe som ikke ville skjedd om Kerry hadde vunnet!)

DY
03-11-2004, 07:39
Nei tror ikke han kommer tilbake nei, Men kanskje kona hans kan etterhvert

Farmer
03-11-2004, 07:41
"God" morgen. Høres ikke bra ut med meldingene fra over dammen... Da glapp vel håpet om en sikrere verden. Heldigvis har vi det jo bra i vårt lille hjørne av verden som nok ikke blir særlig påvirket av det som skjer rundt oss.
Her sentralt i Norge er det knapt noen plussgrad i dag, fyr i ovnen og første kaffekopp inntatt. Får vel logge av her nå og kjøre ned på kontoret snart..

EB
03-11-2004, 07:44
Helt egoistsik er det vel bra...med Bush! Han kommer til å sørge for lav dollarkurs i årene fremover!!!

DY
03-11-2004, 07:50
Ja og det norske Forsvaret kan jo se fram til nye spennende oppdrag ute i verden:D Men selvsagt ikke i "aktiv" tjeneste, bare litt på liksom...på en måte...i militære uniformer og våpen...:sarc

CK
03-11-2004, 09:39
heldigvis startet jeg dagen med et kjempesmil fra min lille datter, så da skulle det mere til enn CNN til frokost for å få meg ned igjen!:D Men, det ser ikke godt ut fra USA. Med George W. fire nye år i det hvite hus, kan alle USAs mørkemenn (som får Odd Bondevik og Dagfinn H. til å virke liberale) komme ut av hulene sine, og det vil ikke bli enkelt å være ufrivillig gravid, homofil eller utlending i Bushistans i årene som kommer. Regner med at Bush vil bruke de kommende fire årene til å utnevne så mange stokk konservative dommere i høyesterett og føderale domstoler som mulig, slik at selv om Demokratene skulle komme til makten i 2008, vil Bush' ånd ligge over landet i mange, mange år til.:(

EB
03-11-2004, 10:24
Ja fremtiden kan bli tøff...(...og det er en norsk amerikaner, Karl Rove som styrer guttungen fra Texas!)

Falcon
03-11-2004, 10:38
Nesten verst for demokratene er at de nå tydeligvis også er kommet i mindretall i både representantenes hus, senatet og kongressen...

Jaja; amerikanerne får den presidenten de fortjener, antar jeg. Det er jo bare å lene seg tilbake og respektere folkets valg, og så kan man jo kritisere den merkelige valgmannsordningen så mye man orker. Også får vi se hvordan det går med opptellingen av "provisional ballots" i Ohio.

EB
03-11-2004, 10:40
Det kan drøye 11 dager før vi helt sikkert vet hvem som vant...

TigerBlack
03-11-2004, 12:11
Good Morning from Kløfta :D


Det ser ut som valget i USA (som nenvt tidligere her) går til helsikke... marsvinet (som min bedre halvdel kaller han)/buskmannen ser ut til å vinne valget ifølge CNN , 4 år til med krig og elendighet. må påventes. Lurer på hva han klarer å finne på de neste årene også.. vel vel..

Ellers er alt ok, Tåka ligger lavt og ca 3 røde på gradestokken. Kunne vært værre.

EB
03-11-2004, 12:31
Ikke gi opp håpet ennå...om en bedre fremtid!

Superhai
03-11-2004, 13:30
Hvorfor ikke en poll her på forumet.. Ser ut som det er kun Kerry tilhengere her? hehe
ellers så er jo sannheten om florida her:

http://media.ebaumsworld.com/floridavoting.wmv

laurenz
03-11-2004, 13:56
Jeg for vel ta en tur til Lidl etterpå og hamstre matvarer. 4 år til men den idioten i føresettet er dårlig nytt for verden. Valgresultatet sier jo mye om det amerikanske folket. Og etter alt som har skjedd siden Bush først ble valgt for 4 år siden så blir han altså valgt en gang til. Her er det noe grunnleggende som er veldig feil. Det vil ta mange, mange år for å rette opp det. Bush er neppe mannen som kan (eller vil) det.

Lurer på om Fidel Castro vil sove godt i natt. :zzz

Laurenz

EB
03-11-2004, 17:01
Sier like mye om det amerikanske folket at nesten halvparten stemte på Kerry... Ikke døm et helt land på grunn av dette valget...

The Ticketor
03-11-2004, 17:27
Enig. For hva kunne man da si om Norge?

Arrow
03-11-2004, 19:10
Vel i realiteten vil det bli ca to år med Bush før det blir krig blant republikanerne om hvem som skal ta over førersetet. Det blir ikke Dick for han er for gammel.
McCain har sagt at han ikke stiller igjen, og han er en god republikaner. Så da kanskje det kommer noe helt fra høyre fløy.

Så jeg tror Bush kommer til å ta ferie de siste to årene og bare følge med på kampen blant republikanerne, og forsvare sine politiske ideer i ny og ne. Nå er bordet duket for en klar og tydelig demokrat til å ta steget frem og ta over om fire år. Men den demokraten må ha røtter i sørstatene skal det gi noen effekt og vinne mer enn Gore stater.

LN-MOW
03-11-2004, 19:42
Originally posted by Arrow


Så jeg tror Bush kommer til å ta ferie de siste to årene og bare følge med på kampen blant republikanerne, og forsvare sine politiske ideer i ny og ne.

Nei. Naa har republikanerne makten over hele fjaela, saa forvent et raakjoer for aa faa igjennom saa mye som mulig de neste fire aarene ....

EB
03-11-2004, 19:47
Det vi trenger nå er et av msteens brennevinstips...:p

Arrow
04-11-2004, 00:19
Originally posted by LN-MOW


Originally posted by Arrow


Så jeg tror Bush kommer til å ta ferie de siste to årene og bare følge med på kampen blant republikanerne, og forsvare sine politiske ideer i ny og ne.

Nei. Naa har republikanerne makten over hele fjaela, saa forvent et raakjoer for aa faa igjennom saa mye som mulig de neste fire aarene ....


men jeg håper i lengden at republikanere som John McCain vil sette en bremser for utålelig innskrenking av rettigheter for amerikanerne.

Det værste er vel at mange høyesterettsdommere skal utpekes i løpet av perioden. Det er idag bare to dommere under 65 år i amerikansk høyesterett. Og kommer det konservative og bibelmoralske dommere inn og tar flertallet, så kan du kysse farvel til kvinners rett til å ta abort for eksempel.

amatør
04-11-2004, 01:11
Lets face it,personen Bush er mer folkelig enn personen Kerry,og dessverre har det ofte mer å si enn politikken de fører i USA.Har fra begynnelsen av valgkampen syntes at Kerry var for konservativ og stiv i forhold til Bush,og det har mye å si i USA.

EB
04-11-2004, 07:09
Men at det var Bush som skulle få Norge inn i EU hadde jeg ikke trodd... Takk...:spin: