View Full Version : Sterling kræver betaling for hvert stk baggage
Sterling tager betaling for bagage fra vinterfartplan
Følger i Ryanairs spor og opkræver for hver stk. medsendt bagage
Sterling starter ifølge Take Offs oplysninger med at opkræve betaling for medsendt bagage fra vinterfartplanen. Et system, som er kendt fra flere lavprisselskaber, blandt andet fra Ryanair.
Allerede i efteråret ændre Sterling betingelserne for maksimum vægt og skruede ned til 15 kilo fra de 20 kilo med henvisning til miljøet.
Hvordan reglerne er nu, bliver offentliggjort i dag, men antageligt går man igen op til 20 kilo mod til gengæld at opkræve betaling pr. kuffert. Hos andre selskaber har man ikke lagt skjul på, at det primært indføres for at skabe hurtigere "vendinger" af fly i lufthavne, samt kompensation for lav billetpris.
Kilde: Tale off.dk
Mon også dette kommer til at gælde for charter pax ??
nok en grunn til å ikke velge Sterling.....
Originally posted by Jan
Allerede i efteråret ændre Sterling betingelserne for maksimum vægt og skruede ned til 15 kilo fra de 20 kilo med henvisning til miljøet.
Ja, det er alltid greit å ha noe å skylde på....:sarc
Efter sigende kommer 20kg baggage til at koste Dkk 295 hver vej
DET ER DYRT :wow:
Från Sterlings bokningssida:
Q: What kinds of baggage allowances can I buy?
A: When you book your flight you choose between four different allowances for check-in baggage, depending on the total amount of baggage you are bringing:
1. No check-in baggage: free of charge
2. Up to 15 kg: DKK 25 / NOK 27 / SEK 32 / EUR 3 / GBP 2
3. 15 to 20 kg: DKK 160 / NOK 175 / SEK 200 / EUR 21 / GBP 15
4. 20 to 25 kg: DKK 295 / NOK 323 / SEK 368 / EUR 39 / GBP 28
Slutsats upp till 15 kg inte så dyrt, men därutöver....
MountainDew
03-05-2007, 10:40
På Norwegian utland er det 25 kr pr kolli. Du kan ha med deg 2 x 20 kg som blir 50 kr pluss 15 kg gratis håndbagasje. 55 kg bagasje for 50 kroner må være billigst i verden og det kan jeg ikke forstå noen kan klage på!!!
Originally posted by MountainDew
På Norwegian utland er det 25 kr pr kolli. Du kan ha med deg 2 x 20 kg som blir 50 kr pluss 15 kg gratis håndbagasje. 55 kg bagasje for 50 kroner må være billigst i verden og det kan jeg ikke forstå noen kan klage på!!!
Ingen grunn til å klage på det, nei, og så lenge man ganske enkelt haker det av i bestillinge n på nett er det jo greit. Sånn sett er ikke NB sitt gebyr så mye å bråke med, men med de kolliprisene blir det dyrt å reise hvis man har en normal sekk.
Miljøhensyn?-Sææærlig, som jeg liker å si til politikere.
Alle disser påfunnene selskaper skal komme med for å kreve mer penger :rolleyes:
Originally posted by ThomAAs
Alle disser påfunnene selskaper skal komme med for å kreve mer penger :rolleyes:
Vel, det koster jo å drive flyselskap^_^
Og noen steder må jo LCC hente pengene for å kunne holde flyene i lufta.
Jeg undrer om ikke alle disse krumspring som nå synligjøres hos de fleste LCC faktisk vil hjelpe på for å vekke opp kundemassen når det gjelder at tradisjonelle selskap hvor gjennomgående innsjekk, bagasje inkludert, mat inkludert osv faktisk kan være en god deal uten store overraskelser underveis.
Dette var stive priser av NB. DY blir superbillig i forhold. Vi får se hvordan kundene reagerer på dette.
Det måtte jo komme at Nordens Ryanair infører betaling for bagage også ;-(
Endnu en af måderne at gøre den reelle pris på flybilletten uigennemskuelig og lokke pax til at betale mere for billetten end det umiddelbart skal lyde til...
Desuden et trick til at kunne annoncere med lavere priser end de reelt er...
Kedelig udvikling i luftfarten... Først 15 kgs grænse for at tømme folks lommer for penge i overvægtsgebyrer - nu gebyr for bagage...
Hvad bliver det næste? Møntindkast i hattehylder eller toiletter...
Det er for cheap til min smag..... om igen Sterling (og Ryanair for den sags skyld) - personligt vælger jeg andre selskaber, så jeg slipper for alle disse skjulte prisforhøjelser - og ikke mindst ekstra besvær..
kjempebra!!! Nå hjelper jo LCC`ene SAS med å vise frem forskjellene - enda tydligere!!!
NB's priser for forskjellige vekter må sikkert gjør livet surt for de som sjekker inn. Kjeft vil de garantert også få fra lavpannede folk som ikke har lest regler. Dette kunne blitt gjort enkelere som DY ( men DY kommer vel senere når de har lært fra NB :( ).
Tror heller at dette kan medføre en konkurransevridning til fordel for de LCC som ikke tar noe for bagasjen. Folk er opplyste om dagen.:exclamati
EZY tar ingenting, og jeg tror de allerede hadde startet dette også hvis de hadde ønsket. Har sansen for dette selskapet etter en del flyginger.
Der er det 20 kg og INGEN grense for håndbagasje så lenge størrelsen er standard og du kan løfte den selv ( som BA !! ).
På deres web er det dog klare rater for ekstra bagasje opptil max 50 kg pr. person. Også smart hvis du vil ta med mye. Max størrelse 32 kg pr. piece.
Egentlig gleder meg til en ny tur med dem om 12 dager .:exclamati
Men EZY er i all hovedsak ukjent for Ola Dunk, og i det store og hele er han heller ikke klar over så mye når han kommer til lufthavnen for å sjekke inn:cool:
AirbusTrond
04-05-2007, 13:22
Synes sjelden tilbudene fra Sterling har vært veldig fristende. Når de skal ta over 300 kr i tillegg for å ta en vanlig feriekoffert blir det enda mer uaktuelt.
Synes det er drøyt å kalle folk som ikke har sett seg inn i samtlige selskapers detaljerte regler for ekstrabetaling for bagasje, seating, forsikring etc for "lavpannede". Folk flest reiser ikke mer enn et par ganger i året - og det er svært forvirrende å forholde seg til den ulike praksisen mellom selskapene.
At noen tar et gebyr for å ta bagasje er nå en ting, men å begynne med gram-gradering på vekta tror jeg mange oppfatter som et stort irritasjonsmoment.