View Full Version : Kjeller 13. mai
Noen som skal på flydag på Kjeller 13. mai??
ATC-flyradar
02-05-2007, 12:25
Ikke umulig at jeg dukke opp.
Her er litt mere lesestoff om den dagen.
http://flydagen.no/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemi d=28
Jan
Fokker 50
02-05-2007, 12:30
For en som ikke er lokalkjent: hvordan kommer man seg lettest til Kjeller? Fra Oslo, uten bil. Tog, kanskje?
ATC-flyradar
02-05-2007, 12:32
Originally posted by Fokker 50
For en som ikke er lokalkjent: hvordan kommer man seg lettest til Kjeller? Fra Oslo, uten bil. Tog, kanskje?
Du kan ta toget til Lillestrøm stajon fra Oslo S, men det er 10-15 minutter å gå til flyplassen. Kjeller flyplass ligger i andre enden av lillestrøm.
Jan
Flanders
02-05-2007, 15:00
Ja, jeg tar nok turen.
Enklest blir vel kanskje buss, i og med at det er busstopp rett utenfor flyplassinngagnen.
Er dog ikke helt sikker på hvilke busser som går dit fra Oslo, men det kan vel trafikanten.no hjelpe deg med!
ikke så mye sexy der oppe....
TigerBlack
02-05-2007, 15:55
Jeg ser an været litt, men er det noen lunde så skal jeg nedover til Kjeller.
Jeg regner med at jeg kommer til å så på vollene på sørsiden av plassen, så slipper jeg å få sola i fleisen :P. skal opp på rekognosering en av de nermeste dagene, men har sett litt på satelittbilder at det skal være mulig å komme seg fram der. så også at det var endel som sto der ifjor.
Kanskje jeg kommer. Får se. Men det er ikke enkelt for en 14 åring å dra alene til et sted jeg aldri har vært før. Satser på at faren min gidder å være med.
FlightDeck
02-05-2007, 19:07
Ingenting av interesse for meg der... Hvorfor kan vi ikke ha et ordentlig flydag med passasjerfly her i Norge? Hmmm... Kanskje fordi det er flydag hver dag på flyplassene... Men hadde likevel vært kult.
Originally posted by FlightDeck
Ingenting av interesse for meg der... Hvorfor kan vi ikke ha et ordentlig flydag med passasjerfly her i Norge? Hmmm... Kanskje fordi det er flydag hver dag på flyplassene... Men hadde likevel vært kult.
Fins det ikke åpen-dag på noen flyplasser :rolleyes: :question:
Flanders
02-05-2007, 19:44
Jo, bl.a på Gardermoen. Men er sjeldent det er passasjerfly i lufta.
Forresten, husker noen hvilket år Braathens viste fram B737-erne på Kjeller Flyshow? Mener den tok en touch and go, he he.
Kinne kontakte Airbus og få en lowpass i 200 fot over stripa, 30 på ENKJ !!:lightbulb
Da hadde det vel bli mye folk i Lillestrøm !!
ATC-flyradar
02-05-2007, 20:28
Originally posted by Scanor
Jeg ser an været litt, men er det noen lunde så skal jeg nedover til Kjeller.
Jeg regner med at jeg kommer til å så på vollene på sørsiden av plassen, så slipper jeg å få sola i fleisen :P. skal opp på rekognosering en av de nermeste dagene, men har sett litt på satelittbilder at det skal være mulig å komme seg fram der. så også at det var endel som sto der ifjor.
Kanskje vi møtes på Kjeller !! Send meg PM på løradgen før, hvor du har tenkt det ut som spotterplass.
Jan
Flanders
02-05-2007, 20:52
Spotterplassen Scanor sikter til er vel i området bak Sekdsmo videregående - evt. litt lenger.
Er ganske åpent bak byggene der, så rodner seg sikkert...!
ATC-flyradar
02-05-2007, 22:07
Originally posted by Flanders
Spotterplassen Scanor sikter til er vel i området bak Sekdsmo videregående - evt. litt lenger.
Er ganske åpent bak byggene der, så rodner seg sikkert...!
Hvis du står ved porten/ parkering til flyklubben ( ser tårnet rett frem) blir dette på venstre side av rullebanen ( mot Lillestrøm ) ??
Mer info på PM
Jan
(...)
Forresten, husker noen hvilket år Braathens viste fram B737-erne på Kjeller Flyshow? Mener den tok en touch and go, he he.
Det var et år Braathens gjorde en fin low-pass; det er kanskje den du tenker på? Ikke at jeg husker når det var. 95 eller 96? Har bilder, så jeg kan finne det ut.
K
MountainDew
03-05-2007, 16:08
Hadde vert artig å ta turen innom :smile2
Originally posted by Falcon
(...)
Det var et år Braathens gjorde en fin low-pass; det er kanskje den du tenker på? Ikke at jeg husker når det var. 95 eller 96? Har bilder, så jeg kan finne det ut.
K
Det var vel i '98 at de tok en low-pass med hjulene ute. (har video et eller annet sted)
Som en venn av meg sa (Capt. i Braathen): "Det hadde jo gått fint å ta en touch & go. En må bare huske å IKKE armere spoilerne...."
-
Concorde
03-05-2007, 19:17
(...)
K
Tror det var i 95. Vi var der sammen etter en dag med sjøslag for min del:drunk:
Airbus 330
03-05-2007, 20:40
Originally posted by Wingnut
(...)
K
Det var vel i '98 at de tok en low-pass med hjulene ute. (har video et eller annet sted)
Som en venn av meg sa (Capt. i Braathen): "Det hadde jo gått fint å ta en touch & go. En må bare huske å IKKE armere spoilerne...."
-
Da er det bare å legge ut link på videoen. :-p
Airbus 330.
Da er videoen her (og datoen på kassetten var 30. august 1998, stevnet het Fly98)
Braathens på Kjeller (http://www.propell.net/videoer/braathens.wmv)
-
E
Airbus 330
03-05-2007, 21:09
Originally posted by Wingnut
Da er videoen her (og datoen på kassetten var 30. august 1998, stevnet het Fly98)
Braathens på Kjeller (http://www.propell.net/videoer/braathens.wmv)
-
E
NYDELIG.:clap
Men det beste var jo når den kom nesten "lydløst" inn fra Fetsund siden på Lowpast og i fint driv, DET var rått det. :laola
Har du ikke tatt opp det da?
Takk for deling.:up:
Airbus 330.
Originally posted by CK
ikke så mye sexy der oppe....
Ehhhh.....?
Går ut fra du mener deltakende fly, og etter hva jeg har skjønt, blir det bl.a. DC-3, Safir, TigerMoth og mye annet..... Hvor "sexy" skal du ha det da...???
Er det bare airliners som teller?;)
norshuttle
04-05-2007, 09:07
Ikke sexy ?
Uffda, sitte og se på de baljene som flyr inn og ut av OSL og andre steder.
Her får man lukte, høre og kjenne hva morsom flygning dreier seg om....
Tror neppe jeg noengang blir så blasert at jeg må ha noe nytt for å gidde å møte opp.
" - ikke så mye sexy der oppe..."
Noen får tenning av blåselamper på GM, andre får tenning av stempelmotorer på Kjeller.
Hver sin lyst.. :cool:
Jeg kan se samme fly omatt og omatt og omatt igjen. Et helt år siden sist nå. :p
Det flotteste må vel være å fly seilfly på vestlandet og i fjellheimen. Skal på Kjeller vis jeg er på Østlandet denne helgen. Skal se om jeg får en tur med Yak 52 vis den er der http://www.yaknorway.com/Contacts.htmr.
Originally posted by CK
Noen som skal på flydag på Kjeller 13. mai??
Litt guffent vær i dag, men jeg håper ingen lar seg stoppe av slike bagateller...
http://propell.net/diverse/leopard.jpg
Bilde tatt fredag kveld. Leopard Moth fra UK.