PDA

View Full Version : 1.Mai på OSL


ATC-flyradar
01-05-2007, 19:48
God 1.mai til alle. Var på OSL kl:12:00 og returnerte tilbake til Stovner 16:15

Denne gang har jeg ikke redigert bort noe, kun endret støørelsen ned til 1024x685.

La inn alle bildene ( 487 stk) -på en MAC og da så de fleste bilde mye bedre en de øvrige gangene.

Her kommer et utdrag.

ATC-flyradar
01-05-2007, 19:51
Noen flere fra 1.mai 2007

ATC-flyradar
01-05-2007, 19:54
flere kommer,

flyKSU
01-05-2007, 19:56
:clap :clap
Det av sterling European airlines som landet var jo helt konge! :colgate:

ATC-flyradar
01-05-2007, 20:07
Størrelsen er 220 k, så jeg må minske str en gang til for å få lagt ut flere.

Kommer etterhvert.

Jan

Jens W
01-05-2007, 20:31
Det kommer seg dette Jan, men jeg tror kanskje du må jobbe litt med hva du får med / klipper ut..
Det å ikke ha med en liiiten bit av flyet kan desverre ødelegge et bilde noe helt forferdelig.

ATC-flyradar
01-05-2007, 20:45
Originally posted by Cedlind

Det kommer seg dette Jan, men jeg tror kanskje du må jobbe litt med hva du får med / klipper ut..
Det å ikke ha med en liiiten bit av flyet kan desverre ødelegge et bilde noe helt forferdelig.

Hei, takk for tilbakemeldinger. Denne gangen var jeg ute etter om disse mer skarpe/fokus etc - når dette er bedret - så skal jeg se på utsnitt og størrelser i forhold osv.

Gi meg tilbakemeldinger - jobber med å kunne levere bilder til eget album.

Har møtt en del av oss ! - det vil si at det er mange mennensker som er på OSL (sikkert andre lufthavner også )

Det kommer flere bilder .... ¨til glede for noen og til ergelse for andre !

Jan

ATC-flyradar
01-05-2007, 21:01
Grunnet at maks str er 220K, så måtte jeg ned i størrelse,

Her er flere bilder og har i dag skjønt at spottervollen ved 19R må være det beste stedet å stå (når den banen brukes) for å fange bilder når flyene er lufta og at du ikke har alt mulig støyende rundt på bilde, Kjørte opp ditt, like etter at Koreanien dro av gårde. Så at folk hadde kjørt heøt opp, fyrt opp engangsgrillen og stekte grillribbe. Så koselig. Dette var mitt første besøk på den vollen. Flere skal bli.

Nok en/to runde(r) med bilder.

Jan

sail4fun
01-05-2007, 21:03
Begynner å bli bra dette Jan, liger spesielt at du har endel artige vinkler , ikke bare rett fra siden bilder av -1- og -1- fly uten miljø.

ATC-flyradar
01-05-2007, 21:04
Noen få til - så er det slutt i for i dag.

God kveld i alle stuer - ser du på mine bilder, så har du tid til noen kommentarer - jeg har tross alt vært over 4 timer der opp i dag :colgate:

JAN

ATC-flyradar
01-05-2007, 21:06
De som driver med dette flyet har en annen hobby !

Jan

tabrenna
01-05-2007, 21:10
Var det du som kom opp på vollen ved 19R sammen med en til i 12 tida Jan? Med en passat hvis jeg ikke husker helt feil...

Vede
01-05-2007, 21:16
Kan noen ta bilder av selve vollen og området rundt for oss som ikke har vært der men som har planer om å reise dit.

Airbus 330
01-05-2007, 21:27
Flott jobba Jan, dettte begynner virkelig å ligne noe. :clap

Airbus 330. :smile2

ATC-flyradar
01-05-2007, 21:47
Originally posted by tabrenna

Var det du som kom opp på vollen ved 19R sammen med en til i 12 tida Jan? Med en passat hvis jeg ikke husker helt feil...

Nei, jeg kjører en sort BMW KZ reg og var der oppe like etter at Korean air hadde lettet ved 13:30 tiden og for første gang.

Som du ser av mine bilder så sto jeg ved militære flymuseim 01L når den letter.

Jeg traff forskjelle folk ved 01R flere ganger, blant annet fra Drammen som tok en del bilder fra vollen fra porten ved veien og langetter osv.

Men på vollen 19R trafff jeg flere biler som mot meg, når jeg kom i x der hvor vi kjører mot høyre. Ellers synes jeg det var hyggelig å treffe alt fra joggere, til familie som grillet der oppe.

Se etter min BMW 525 KZ reg neste gang dere er oppe på OSL.

Jan

tabrenna
01-05-2007, 22:07
Okay, da var det jeg som bomma... Jeg dro ned fra vollen like etter Korean landa jeg se.. Skal holde utkikk etter BMWen neste gang.. ;)

MD11
01-05-2007, 22:11
Jeg synes bildene er flotte jeg, mye bedre enn hva jeg kan få til :lol: Spesielt synes jeg fargene på DY's maskiner kommer meget klart og godt frem:exclamati

sail4fun
01-05-2007, 22:13
Originally posted by MD11

Jeg synes bildene er flotte jeg, mye bedre enn hva jeg kan få til :lol: Spesielt synes jeg fargene på DY's maskiner kommer meget klart og godt frem:exclamati

HeHe,ja det syntes du well :)

MD11
01-05-2007, 22:19
Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by MD11

Jeg synes bildene er flotte jeg, mye bedre enn hva jeg kan få til :lol: Spesielt synes jeg fargene på DY's maskiner kommer meget klart og godt frem:exclamati

HeHe,ja det syntes du well :)

BUSK maskinene er også flotte P.A. Viking;) Grønnfargen til WF's Q400 hadde også gjort seg poå OSL:exclamati

Jeg har nå begynt å fantasere om at ettersom AY er inne på eierfronten i DY, kanskje det blir et par DY MD11 på OSL snart:rolleyes: AY skal fase de ut innen 2010.
Noen som vil lage en DY MD11 her inne:question:

Det hadde vært noe P.A . Viking;) DY longhaul!

mikro
01-05-2007, 22:21
Dette kommer seg. ;) Likte de.

Mikael :)

ATC-flyradar
01-05-2007, 22:41
Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by MD11

Jeg synes bildene er flotte jeg, mye bedre enn hva jeg kan få til :lol: Spesielt synes jeg fargene på DY's maskiner kommer meget klart og godt frem:exclamati

HeHe,ja det syntes du well :)

Hva er du mener :question: Dette skjønte jeg ikke :cool:

Madman
01-05-2007, 22:58
Synd du ikke fikk med deg C-172'n til Gardermoen Flyklubb i dag. I den satt jeg og hadde oppflyvning. :D Og ja, det gikk bra. Vil bare få sagt at jeg lenge har lest på dette forumet med stor interesse, men først i dag har jeg somlet meg til å registrere meg...

ATC-flyradar
01-05-2007, 23:13
Originally posted by Madman

Synd du ikke fikk med deg C-172'n til Gardermoen Flyklubb i dag. I den satt jeg og hadde oppflyvning. :D Og ja, det gikk bra. Vil bare få sagt at jeg lenge har lest på dette forumet med stor interesse, men først i dag har jeg somlet meg til å registrere meg...

Ut med infoen i god tid før du flyr opp/ned neste gang - kanskje vi er på plass og tar bilder av deg og ditt.

Jan

Madman
01-05-2007, 23:19
Det skal jeg gjøre. Men siden jeg er helt fersk på forumet her, trenger jeg nok bittelitt hjelp i starten... Hvordan får du opp "quote"-boksen? Takker på forhånd for hjelpen. :-p

ATC-flyradar
01-05-2007, 23:22
Originally posted by Madman

Det skal jeg gjøre. Men siden jeg er helt fersk på forumet her, trenger jeg nok bittelitt hjelp i starten... Hvordan får du opp "quote"-boksen? Takker på forhånd for hjelpen. :-p

Høyre side på toppen - trykk på quote knappen, mulig du mp scrolle siden -hvis du ikke samme str som forumet.

Jan

Madman
01-05-2007, 23:26
Originally posted by ATC-flyradar

Originally posted by Madman

Det skal jeg gjøre. Men siden jeg er helt fersk på forumet her, trenger jeg nok bittelitt hjelp i starten... Hvordan får du opp "quote"-boksen? Takker på forhånd for hjelpen. :-p

Høyre side på toppen - trykk på quote knappen, mulig du mp scrolle siden -hvis du ikke samme str som forumet.

Jan




Da skjønner jeg... :-p Takker så meget.

ATC-flyradar
01-05-2007, 23:28
Originally posted by Madman

Originally posted by ATC-flyradar

Originally posted by Madman

Det skal jeg gjøre. Men siden jeg er helt fersk på forumet her, trenger jeg nok bittelitt hjelp i starten... Hvordan får du opp "quote"-boksen? Takker på forhånd for hjelpen. :-p

Høyre side på toppen - trykk på quote knappen, mulig du mp scrolle siden -hvis du ikke samme str som forumet.

Jan




Da skjønner jeg... :-p Takker så meget.


Velkommen skal du være, er det noe bare spør

Jan