PDA

View Full Version : United dumper Pepsi

LN-MOW
01-05-2007, 18:01
Atlanta-champagnen tok tilbake United!

United Airlines to serve Coke again

By DUANE D. STANFORD
The Atlanta Journal-Constitution

Published on: 04/30/07

Coca-Cola will once again be the exclusive soft drink supplier to United Airlines, having lost the deal five years ago to PepsiCo.

United announced a five-year deal with the world's largest soft drink maker on Monday.

Starting May 1, passengers will be able to choose from Coke, Diet Coke, Sprite, Sprite Zero and Spring Water, as well as Seagrams Ginger Ale, Tonic and Seltzer Water.

Also being replaced is a line of soft drinks by Cadbury Schweppes.

In addition, United will serve Coke products in its offices and airport lounges beginning later this year.

Tommy777
01-05-2007, 18:05
Trodde ikke dette var av interesse, men jeg er IHVERTFALL glad.

Her er den "lille" diskusjonen vi har hatt på FT om saken... :colgate:

http://www.flyertalk.com/forum/showthread.php?t=685052

LN-MOW
01-05-2007, 18:09
Det ante meg at du hadde en viss interesse, ja ..... :colgate:

For en traad ... :rolleyes: Ikke mye sympati for pepsi heller ....

Herlov
01-05-2007, 18:24
Jeg er faktisk ikke så kresen på om jeg får servert Coca eller Pepsi. Pepsi er vel en anelse søtere. Derimot synes jeg Cola light er udrikkelig, men jeg kan fint drikke Pepsi Max. Det jeg drikker mest nå for tiden er faktisk Cola Zero. Et ganske ålreit produkt. :cool:

MountainDew
01-05-2007, 19:02
Pepsi smaker best for den er litt søtere. Blir stort sett juice på fly!

Pepsi lager MountainDew :D

ThomAAs
01-05-2007, 19:31
Festlig at dette er noe de faktisk lager et stort oppstyr av :)

Tommy777
01-05-2007, 19:32
Pepsi suger...

Jens W
01-05-2007, 19:33
Originally posted by Herlov
Derimot synes jeg Cola light er udrikkelig, men jeg kan fint drikke Pepsi Max. Det jeg drikker mest nå for tiden er faktisk Cola Zero.
Og der har du finfint oppsummert hele grunnen til at Zero ble lansert ;)

Someone
01-05-2007, 19:34
Originally posted by ThomAAs

Festlig at dette er noe de faktisk lager et stort oppstyr av :)

Selvfølgelig gjør man det da det er svært viktig hva man blir servert ombord!

LN-AFG
01-05-2007, 21:29
Cola Zero er faktisk det vi fikk servert som Cola Light før det nye søtstoffet Sucralose erstattet Aspartam som søtstoff for 1-2 år siden.

Jeg var en av de som klaget til både Oslo og Atlanta, og ville ha gamle gode Cola Light tilbake. Ved å få Cola Zero, er jeg fornøyd. Det er forresten omvendt i England og USA, kanskje også andre steder, der er det Cola Zero som har Sucralose i seg og Cola Light som har Aspartam. But I digress^_^

Utflyttet
01-05-2007, 21:37
Jeg vil ha tilbake Coke C2 som de hadde i US for to år siden!

-A

LN-MOW
01-05-2007, 21:39
C2 er ikke lett aa faa tak i lenger ...

Wikipedia:

American sales did not live up to early expectations (due, mostly, to the decline of the low-carb fad, and, partly, to the success of Coca-Cola Zero, a very low-calorie version of Coca-Cola); however, Coca-Cola said the brand would remain in its line-up, even while Pepsi discontinued its equivalent product, Pepsi Edge, in late 2005, just one year after its introduction. Many store shelves completely replaced the product with Coca-Cola Zero due to display, shelving and storage limitations, and with the introduction of Coca-Cola Cherry Zero, the product disappeared from all store shelves where it had previously remained. An inquiry to the Coca-Cola company in February of 2007 revealed that only one bottler in the South Eastern United States still produced the product, and that it had been discontinued.

Martin
01-05-2007, 22:14
Originally posted by LN-AFG

Cola Zero er faktisk det vi fikk servert som Cola Light før det nye søtstoffet Sucralose erstattet Aspartam som søtstoff for 1-2 år siden.

Interresant det du sier der..

Min mor drikker, og kjøper kun Cola-light. Da de byttet søtningstoff for et par år siden, ble colaen plutselig "vond" (les: smakte annerledes), og hun irriterte seg over at den gamle ble borte.

Etter at Cola Zero kom, og det er blitt mye mindre av Cola Light i butikkene, irriterer hun seg over at det er vanskeligere å finne Cola Light. Hun må selvfølgelig ha Light, for Zero er ikke like god (som i følge det du sier er den samme brusen som var "god" for to år siden..)

Personlig, drikker jeg like gjerne Coca-Cola, som Pepsi. Står jeg i butikken eller på bensinstasjonen og skal ha meg en halvlitersflaske, tar jeg alltid Coca-Cola, men om jeg f.eks. er ute og spiser på et sted hvor de serverer Pepsi, gjør det meg ingenting

audunn
01-05-2007, 22:41
Pepsi max sku de ha hatt i statene og!

MountainDew
01-05-2007, 22:48
Det er stort sett overvektige som drikker light produkter. Det smaker vondt og ser ikke ut til å hjelpe noe særlig på vekten...

EB
02-05-2007, 07:05
Har ikke smakt Cocoa Cola eller Pepsi på nesten 5 år... Ikke det største savnet - selv om jeg drakk nesten 1 1/2 liter hver dag av skvipet... Godt at noe går i riktig retning for skvipet fra Atlanta....her i gamlelandet er de kjørt ut på sidelinjen av Pepsi og særlig Pepsi Max...

SAJblue
02-05-2007, 07:23
1) Cola Zero smaker ikke det samme som "gamle" Coca-Cola light. Jeg har også hørt det ryktet før, men kan ikke se at det er noe hold i det. "Gamle" Coca-Cola light hadde en mer kunstig smak enn Cola Zero.

2) Det er bare på light-brus at Coca-Cola ikke er nummer én. I absolutte salgstall holder vanlig Coca-Cola stand som mest solgti Norge.

Someone
02-05-2007, 08:35
Originally posted by SAJblue

2) Det er bare på light-brus at Coca-Cola ikke er nummer én. I absolutte salgstall holder vanlig Coca-Cola stand som mest solgti Norge.

Coca Cola og Pepsi Max er nå nesten jevnbyrdige i Norge og hvem som er størst hver måned varierer mellom hvem som kjører flest kampanjer

Seabee
02-05-2007, 09:04
Pepsi suger! Jeg boikotter restauranter og flyselskaper som serverer Pepsi! Bare ekte Coca Cola holder for meg. Husker dere forresten at Pepsi malte en Concord blå? Og at Pepsi laget en blank gjennomsiktig Pepsi? Og at Michael Jackson reklamerte for Pepsi? Sier ikke dette det meste om Pepsi? Godt å se at United har innsett sin store tabbe da de valgte Pepsi... Coke Is It!!!

SQ 777
02-05-2007, 09:27
Kan noen dere fortelle meg vordan fordelingen av disse to e rprosentvis, ev. med RC Cola.

Drikker kun RC Cola selv siden den blir laget i verdens sentrum, LILLESTRØM :clap

EB
02-05-2007, 09:39
Hvorfor starter dere ikke et Fly&Cola treff???

Trety
02-05-2007, 09:47
Pepsi blir i allminnelighet for søt for mitt vedkomne også, men Coca-Cola treffer bra. Pepsi Max, Coke Zero og alle disse lightvariantene smaker uten unntak huggorm.
Den ypperste colaopplevelsen er uansett Coke på glassflaske med metallkork beregnet på opptrekker! :cool:

The Ticketor
02-05-2007, 10:56
Jeg har en last, og det er cola. Etter Cola Zero kom, så finnes det nå en sukkerfri cola man faktiskt kan drikke. Men ellers enig med Trety, CC på glassflaske er og forblir best.

MountainDew
02-05-2007, 12:01
Jollycola fra Egersund er et bra produkt :cheers:

Blackhawk
02-05-2007, 13:54
Klarer ikke Coca Cola på plastflasker, være seg 1/2-flasker eller 1 1/2-liters flasker - grusom smak etter min mening. Skal jeg drikke Coca Cola, MÅ det være enten fra bokser eller glassflaske, og sistnevnte er uten tvil best. Husker fortsatt i "gamle dager", da Coca Cola'en kom på disse svære og upraktiske glassflaskene (1L) - tunge som bly var dem, og alltid like "morsomt" dersom man mistet en flaske på bakken..

Fra plastflaske synes jeg definitivt Pepsi og Pepsi Max holder seg MYE bedre, så når det gjelder plast - holder jeg meg til Pepsi. Men smaken er også bedre her, fra glass/boks.

(Og den "nye" Coca Cola-light, ble MYE bedre - når de skiftet fra aspartam til sucralose. Har sammenlignet flere ganger på boks-versjonen, og jeg synes den nye er minst ti ganger bedre.. så det så! ^_^ )

OJB
02-05-2007, 14:19
Originally posted by EB

Har ikke smakt Cocoa Cola eller Pepsi på nesten 5 år... Ikke det største savnet - selv om jeg drakk nesten 1 1/2 liter hver dag av skvipet... Godt at noe går i riktig retning for skvipet fra Atlanta....her i gamlelandet er de kjørt ut på sidelinjen av Pepsi og særlig Pepsi Max...
Godt sagt EB , kan si omtrent det samme selv. Det skal en skikkelig krise til før jeg tyller i meg Cola. Slik imperialist drikk kommer ikke ned forbi min gane.

LN-MOW
02-05-2007, 15:06
Eyyy .... ikke koedd med Atlanta-champagnen!!

Glassflaske smaker klart best, og det er faktisk mulig aa faa tak i det igjen. Coca Cola produserer naa cola paa glassflasker igjen! De koster litt mer, men smaker veldig godt ... ;)

Pepsi smaker jord!

The Ticketor
02-05-2007, 15:10
Finnes i Norge også, men jeg har jo sadlet om til Zero nå. Blir kanskje en på torsdag i uke 20 dog. :-)

Trety
02-05-2007, 15:17
Originally posted by LN-MOW
Glassflaske smaker klart best, og det er faktisk mulig aa faa tak i det igjen. Coca Cola produserer naa cola paa glassflasker igjen! De koster litt mer, men smaker veldig godt ... ;)

Har den vært borte? Her har det vært mulig å få den på de elskede, gode, glassflaskene med riktig kork hele veien. I Sverige fikk jeg engang Coke på glassflaske med plastkork og det var ikke det samme...

Bizflyer
02-05-2007, 15:33
Coca Cola får absolutt min stemme! Og jeg er enig i at litersglassflasken er et savn! Den skulle jeg gjerne ha tilbake!

Alt annet enn Coca Cola (av colaprodukter) er ikke drikkenes. Det er nå min mening da!!

BF:cool2

TigerBlack
02-05-2007, 15:59
Ganske rart, i Norge syntes jeg Pepsi er klart bedre en Coke ,men alle andre land inkludert USA smaker pepsi forj*vlig og Coke er overlegent bedre.

Hvem er det forresten som lager Sierra Mist ?? *nammenammenam* Det er min all time favorite

Superhai
02-05-2007, 16:01
Originally posted by Scanor

Hvem er det forresten som lager Sierra Mist ?? *nammenammenam* Det er min all time favorite

Pepsico

Someone
02-05-2007, 16:21
Originally posted by tripple-seven

Bare det blir Vanilla Coke ombord:D

Ellers er jeg enig i det som skrives her - Pepsi og Cola smaker veldig forskjellig i de ulike land. Er det pga vannet, mon tro?

Nei, ikke bare pga vannet men pga det brusen faktisk er litt forskjellig mellom forskjellige land da det er litt forskjell på hva flertallet i hvert enkel land foretrekker og derfor små justeringer blir gjort for å tilpasse seg etter dette

Men Vanilla Coke? Det må være blant det jævligste Coca Cola noen gang har laget og ikke rart i det floppet i Norge

AirbusTrond
02-05-2007, 18:44
Coca-Cola smaker best, men først etter at de la seg nærmere Pepsi i smak... Men Zero er blitt veldig bra også.

For øvrig synes jeg Fanta smaker mest forskjellig. Sikkert pga appelsinsaften som tilsettes - den er merkbart vesentlig bedre i Hellas enn f.eks. Norge.

LCH
02-05-2007, 21:03
Originally posted by ph-ndr

Jeg vil ha tilbake Coke C2 som de hadde i US for to år siden!

-A

C2 kjøpte jeg rett som det vra på Target i fjor vår, er den borte nå? Den var slettes ikke gal. Selv drikker jeg gladelig både Coca-Cola og Pepsi, men foretrekker nok normalt førstnevnte. Lightbrus drikker jeg uhyre sjelden, men da blir det Pepsi Max (drikker det faktisk nå...), Coca-Cola sine lightprodukter er fullstendig udrikkelige, Zero er enda værre enn Light.

Herlov
02-05-2007, 21:08
Originally posted by tripple-seven

Bare det blir Vanilla Coke ombord:D

Vanilla Coke er det største makkverket som noen gang er produsert, spør du meg. Det er en pervers drikk. :angry: :D

LN-AFG
02-05-2007, 23:44
LN-MOW sa:
Pepsi smaker jord!

Ha, ha, ha... :lol: Der ble du helten min Andreas. Takk for en god latter etter en LAAANG dag på jobb.

Tro meg, Cola Zero er så godt som klin lik den gamle Cola Light, før de stappet Sucralose i den.

For en som er tilvendt å drikke Cola Light, så blir den for søt. Mens for en som vil drikke Light brus og som drikker vanlig sukret Cola, er tilvenningen enklere. Dette er visst grunnen til at Cola Light endret sukringstoff.

Jeg savner ikke å drikke noe som gjør deg tørst. Light all the way, men absolutt ikke Pepsi!

litt-amatør
02-05-2007, 23:57
Mye interessant her. Personlig foretrekker jeg Coca Cola, men er svært lite fornøyd med CC light nye varianten som er søt på en lite god måte etter min mening. Vanlig Pepsi synes jeg lite om, kan egentlig ikke sammenlignes med den klassiske CC. Faktisk synes jeg flere av billig- colaene er bedre. Lidl- Cola er faktisk ikke så verst. Tro det eller ei...:D

Men Pepsi har et godt produkt i Pepsi Max. Det er godt og jeg synes merker mer avhengighet når jeg drikker den enn f eks CC s sukkerfrie og brukbare variant, Zero, som også er god.

Helt klart forskjeller på smaken mellom ulike land. Det mest slående jeg kommer på er Fanta i Norge og Sverige. De har ikke det minst til felles. Vi snakker to totalt forkjellige smaker. Vet ikke hvorfor. Den norske har jeg lite til overs for, men den svenske er meget GOD! Nedover i Europa ligner det mer på den norske smaken, svenskene har noe helt eget i sin variant!

Helt enig at Vanilla Cola var absurd, hvordan den kunne komme i gjennomkvalitetskontrollen skjønner ikke jeg...

Blackhawk
03-05-2007, 01:45
Splitte mine bramseil, her blir "Vanilla Coke" praktisk talt SABLET ned - men er det noen som har nevnt den grusomme "Cherry Coke" da?? HER snakker vi grusomt, den er så søt og kvalm - at bare man snuser på boksen, så blir man nesten "dizzy".

En gang hvert skuddår kan faktisk "Vanilla Coke" være litt "interessant" å drikke, men til vanlig: ellers takk! Men som sagt, "Cherry Coke" = skulle aldri blitt oppfunnet!

Tommy777
03-05-2007, 02:05
Originally posted by Superhai

Originally posted by Scanor

Pepsico

Hjelp.... Denne tok kaka........ Sierra Mist stiller seg i køen med andre elendige Pepsi produkter.... Nei, sitron/lime drikke er det bare en ting som gjelder: 7up!

Trety
03-05-2007, 08:48
Vanilla Coke og Cherry Coke er bare grusomme minner jeg har fortrengt, fysj det smakte grønnj*vlig.

Men er det noen som husker Pepsi Crystal? Ikke helt gal selv om det ikke var noen stor opplevelse - men spennende med colasmak på noe som ser ut som Sprite/7UP.

The Ticketor
03-05-2007, 11:05
Zero er ikke det samme som gamle CCL. Det er tøv! Jeg prøvde å like både den gamle og den nye CCLen, umulig. Zero kan drikkes, så det er den det går mest av for meg. Men ikke kjøp dispenser-Zero. Yuckaduck!

Blackhawk
03-05-2007, 12:34
Crystal Pepsi husker jeg, den var.. hmm.. "morsom!" Husker når jeg var mindre,
at det var morsomt å "lure" andre - til å tro at man drakk farris eller lignende. Var mange som absolutt IKKE trodde, at det skulle være mulig å drikke "blank" Pepsi.. :rolleyes:

(Mange mente at den smakte prikk lik vanlig Pepsi, selv synes jeg dog jeg kunne merke en litt annen smak - dog ikke store forskjellen..)

Seabee
03-05-2007, 14:28
Her er Pepsi Concorde;

http://www.concordesst.com/pictures/pepsi1.jpg

http://www.concordesst.com/history/events/pepsi.html

Syns ikke dette er "kuuult" i det hele tatt... :angry:

Hadde det vært Coca Cola derimot, hadde det vært råkuult! :cool:

Seabee (Coca-holic)

Concorde
03-05-2007, 14:42
Originally posted by Seabee

Her er Pepsi Concorde;