View Full Version : København kaller...igjen!
Mindre enn en uke siden jeg komtilbake med DFDS Seaways fra København er det nå klart for ny Københavntur. Seilte på Commodore Class sist uke - i morgen flyr jeg C med SAS og hjem igjen torsdag ettermiddag. Blir MD80 ned, en natt på Skt. Petri og så hjem med A321 - rapport og sammenligning med skibet følger...
Tommy777
01-05-2007, 18:09
Originally posted by EB
Mindre enn en uke siden jeg komtilbake med DFDS Seaways fra København er det nå klart for ny Københavntur. Seilte på Commodore Class sist uke - i morgen flyr jeg C med SAS og hjem igjen torsdag ettermiddag. Blir MD80 ned, en natt på Skt. Petri og så hjem med A321 - rapport og sammenligning med skibet følger...
Det er kun Economy Extra på København, ikke C. (dvs, du kan kjøpe C men du får ikke noe igjen for det, bortsett fra adgang til lounge)
Ja - men som nordmann er jo det nesten like stas som billig-billig!
Tommy777
01-05-2007, 21:22
Originally posted by EB
Alt som er foran en gardin er stas i min bok!! ;)
Bizflyer
01-05-2007, 23:37
C gir også flere poeng! Det er jo tross alt viktig å tenke poeng i disse dager!!
BF:cool2
Originally posted by Tommy777
Originally posted by EB
Men Extra hos SAS er ikke foran gardinen, kun ett skilt. Skal man ha gardin må man på biz
Tommy777
02-05-2007, 03:30
Originally posted by Someone
Originally posted by EB
Men Extra hos SAS er ikke foran gardinen, kun ett skilt. Skal man ha gardin må man på biz
Gardinene er på vei inn på 2 klasse flighter (Economy/Economy Extra) uten Business
Har mere enn nok gardiner i dette 110 år gamle huset jeg bor i til daglig - så timen mellom OSL-CPH skal nok også gå grreit helt uten gardiner...(...selv om DFDS hadde både gardiner, badematte og sengeteppe!)
Da sitter jeg med en kopp kaffe, mange aviser og pc-skjermen i SAS Lougen på OSL... MD80`n er 10 minutter forsinket - noe som er bra siden kollegaen min ikke rakk flytoget... I forhold til etasjen under er det en oase her oppe...:D Nå blir det lunsj ute i København - med representanten for BA i Norge som også er i København.
Originally posted by EB
Nå blir det lunsj ute i København - .
Gled deg, her i Køben er det nesten sommer
Dette var bra!!! Begge flyvningene var av "god gammel SAS kvalitet"... Gardinene var på plass igjen og det var absolutt forskjell på Business og de som hadde valgt å fly økonomi... Begge veier introduserte pursher servicekonseptet og snakket om hva man fikk servert i Business og for de som hadde VALGT å fly økonomi ville det være mulighet for å kjøpe mat. Genialt at de bruker VALGT å fly økonomi...:clap
MD80`n er stillere på rad 5 enn A321`n er på rad 2 - men det er ikke ille på Airbussen heller. Fast Track i CPH fungerte meget bra - og du kommer rett inn i loungen...:DEN
Begge flyvninger gikk på rute og begge landet før rutetid...
Tommy777
04-05-2007, 18:18
Dette høres bra ut! Hva fikk man servert=
Og for dem som har lyst å prøve klassen, trenger man ikke å betale business, det holder med Economy Extra klasser og du sitter foran gardina
Dette høres bra ut! Hva fikk man servert=
Og for dem som har lyst å prøve klassen, trenger man ikke å betale business, det holder med Economy Extra klasser og du sitter foran gardina
Joda, men forskjellen i pris er ikke veldig stor :rolleyes:
Men SAS burde begynne å selge rabaterte, ikke fleksible billetter i Eco Extra ala Z-fares i biz
Vi fløy med rabaterte billetter i form av TPC avtalen vår.. Gode danske smørbrød begge veier...:clap
MountainDew
05-05-2007, 21:21
Har du bilder av de danske smørbrød?
FBU 4EVER
06-05-2007, 14:08
Originally posted by EB
Sorry - ingen bilder.
Skaff deg kamera,gutt! Canon IXUS 850/IXY 900,f.eks.:old
Har kamera - men det blir sjelden med på jobbreiser.
Har fløyet 4 Intrascand legs (sittet både foran og bak) etter Eco Extra ble innført på Intrascand, og det var en god blanding av gardin, skilt og kun forskjellige nakketrekk som skilte klassene. Så ikke noe konsekvent bruk av gardin enda, men det kommer nok.
raskefot
10-05-2007, 19:06
Originally posted by E.N.
Har fløyet 4 Intrascand legs (sittet både foran og bak) etter Eco Extra ble innført på Intrascand, og det var en god blanding av gardin, skilt og kun forskjellige nakketrekk som skilte klassene. Så ikke noe konsekvent bruk av gardin enda, men det kommer nok.
Det vil nok dessverre ikke skje. Selv om divider er installert, skal ikke gardinene trekkes for på intrascand-legs, kun på businessruter ellers i Europa. Slik er instruksen i alle fall.
...og 17. juni blir det ny tur til København. DFDS ned og SAS hjem...:D
...og i går åpnet Starbucks i Terminal 3 på Kastrup:DEN :USA :DEN
Med en håpløs plassering av starbucks ble det ingen gjensmak med kaffen fra Seattle... Men når loungen til SAS hadde god mat og faktisk god vin så gjorde ikke det så mye. Vel ombord i en smekkfull A321 ble det mer mat og champis. 35 forsinket ut av CPH - 20 minutter forsinket til Oslo... A321 er en meget behagelig maskin for kortere ruter...
Blir heller ikke så gærnt for charterturister på langreise til GOA neste vinter heller. Novair har kun 199 i A321 og det er sikkert OK.