PDA

View Full Version : Vilket land...

FBU 4EVER
30-04-2007, 16:32
..bruker XL som registrering på fly?:question: Vet at XA,XB og XC er Mexico

gustavf
30-04-2007, 17:07
I følge ICAO (http://www.icao.int/icao/en/anb/fls/alpha_state.pdf) så er det ingen...

LN-SSL
30-04-2007, 17:09
Den der var vanskelig...:)
Mange i Asia som bruker X og en bokstav til (Burkina Faso, Cambodia, Kina (gammel) og flere), men husker ikke sammenhengen. Bokstavene er vel XU, XT, XY, XZ og der omkring, men XL finner jeg ikke noen steder.
Burde vel ikke svart når jeg ikke vet svaret, men skitt au.....:D

Lillingen
30-04-2007, 17:17
Det der ut som d er det britiske forsvaret

TOS
30-04-2007, 17:41
Originally posted by LN-SSL

Mange i Asia som bruker X og en bokstav til (Burkina Faso, Cambodia, Kina (gammel) og flere),

Burkina Faso er vel Afrika....:wink

LN-SSL
30-04-2007, 18:10
Originally posted by TOS

Mange i Asia som bruker X og en bokstav til (Burkina Faso, Cambodia, Kina (gammel) og flere),

Sør'n også....! Jeg som likte så godt geografi på skolen, og så skal jeg gå på en sånn smell da gitt!!!:(

:colgate: ;)

Hva med litt mere kjøtt på beina da, Stein? Hvilken sammenheng var det du så XL på hvilket fly o.s.v. ?
(Vil jo helst hjelpe hvis jeg kan....)

TOS
30-04-2007, 18:24

Originally posted by TOS

Sør'n også....! Jeg som likte så godt geografi på skolen, og så skal jeg gå på en sånn smell da gitt!!!:(

:colgate: ;)

Det spørs hvor lenge siden du gikk på skole, men såvidt jeg husker så ble Burkina Faso kalt Øvre Volta før i tiden. Du kan kanskje unnskylde deg med det....:D

Dette bærer kanskje ikke i spesielt fruktbar retning for Stein Kaptein, men han får unnskylde oss...

LN-SSL
30-04-2007, 18:27
Puh...., jeg gikk på folkeskole på 70-tallet, og gikk ut i 9. i 1979.....
At dette ikke fører fram skal du ikke si for sikkert...., det holder jo tråden i live og høyt opp på siden.
Plutselig kommer det en luring med svaret vettu...;)

TOS
30-04-2007, 18:34

Puh...., jeg gikk på folkeskole på 70-tallet, og gikk ut i 9. i 1979.....

Det forklarer nok saken. Burkina Faso fikk det navnet først i 1984.^_^ Det året gikk jeg fortsatt på ungdomsskolen.

FBU 4EVER
30-04-2007, 20:49
Jeg fikk en SMS fra en kompis,og jeg lovet å finne ut.Men jeg fant det ikke ut på egen hånd.Så da så! Takk for innsatsen,folkens!

FBU 4EVER
04-05-2007, 14:44
Og da har jeg fått noe mer klarhet ang. XL!
Det er venninnen til en kompis som er på ferie i Sharm-el-Sheik,og der lander og tar av til stadighet fly med XL i store bokstaver på finnen.Altså flyselskap og ikke registrering m.a.o.

Hvilket flyselskap?

LN-MEH
04-05-2007, 15:10
Her er et fly med XL på halen det kommer fra XL Airways i England.
http://forum.scanair.no/read.php?TID=17356
http://www.xl.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/XL_Airways

Utflyttet
04-05-2007, 15:21
Originally posted by TOS
Det spørs hvor lenge siden du gikk på skole, men såvidt jeg husker så ble Burkina Faso kalt Øvre Volta før i tiden. Du kan kanskje unnskylde deg med det....:D

Er det i nærheten av Øvre Volda? ;)

-A

TOS
04-05-2007, 17:06
Originally posted by ph-ndr

Originally posted by TOS

Er det i nærheten av Øvre Volda? ;)

-A

Som nordlending så er dette med avstand noe annet enn folk sørpå vurderer det til, så jeg får vel bare trø til og si at det vel er relativt nærme Øvre Volda...:smile2 Du kan vel ikke akkurat kjøre dit på en kort 5 timers tur, men du kan kanskje fly dit på den tiden om man har et litt kjapt fly...

ENGM RAMP
04-05-2007, 18:13
XL som selskapskode er jo LAN Ecuador iflg www.airinecodes.co.uk