PDA

View Full Version : OT: Hotel Tips Sørlandet


MartinL
29-04-2007, 22:01
En årlig tradisjon at jeg drar med min mormor på tur et eller annet sted en lang helg. Har lurt henne med til London, Paris og praha, men i en alder av 81 er er disse turene nå litt i kvasseste laget. jeg har derfor lovet å ta henne med ned til dyreparken i Kristiansand.

Uansett drømmen er å finne noen bortgjemte Hotel eller pensjonal perler, gjærne ved havgapet som kan tilby et litt anderledes hotel og gjærne fantastisk mat. Drømmen er et sted nede ved sjøen mellom hvite hus og svaberg... Aner ikke om jeg helt klarer å smitte over stemningsbildet her, men alle tips er jeg glade for. Vi trenger et stet å bo på veien opp og ned fra Oslo.

Er det noen her som har litt mer spenstige tips enn scandic og bade land i Langesund?

Dama er spenstig, men også ganske hvit i håret så en camping plass nære Qarten er ikke helt greia. (selv om det ikke hadde vært meg imot) hehe

Bizflyer
29-04-2007, 22:26
Hei!

Hotel Norge i Lillesand er et ærverdig hotel som er pent pusset opp i den senere tid. De har også en utmerket restaurant.

Utenfor Lillesand finner du Brekkekjær Pensjonat i Brekkestø. En perle av en sørlandsidyll.

I forhold til disse er dyreparken bare 15 min kjøring unna.

Dette er mine beste bud på det du er ute etter!

BF:old

EB
30-04-2007, 07:28
Absolutt enig!!! Hotel Norge er et must...og da må dere spise fiskesuppen!!!

MartinL
30-04-2007, 17:58
tusen takk gutta! Takker, takker. Var noen slike tips jeg trengte.

Og fiskesuppe skal det bli.....;)

EB
30-04-2007, 21:11
På vei ned kunne du jo svippe innom Engø på Tjøme...også et meget bra sted!!!