View Full Version : Uttak av bonuspoeng på enveis reise?
Sitter og leter etter en god deal for å få svidd av noen bonuspoeng i sommer, men det er da ikke mulig i det hele tatt å få til en enveisreise. Systemet tvinger meg til t/r, noe som ikke passer i det hele tatt på det reiseopplegget som vi planlegger her.
Noen som er godt bevandret i Eurobonus som vet om det hjelper å ringe for å få dette til? Finnes det andre bonusprogram som tillater enveisreiser på poenguttak ?
prøvde desperat å ringe EB når jeg var i Spania for et par år siden for å få plass en vei på en "tom" flymaskin fra ALC til OSL samme dag som avreise. Dette gikk ikke - da måtte de nødt til å belaste for tur/retur reise.
Endte dermed opp med å reise med Sterling på samme rute selv om dette var dyrere - bare pga prinsipp.
På Flying Blue er det ikke noe problem å bestille enveisreiser til halv pris.
Tommy777
28-04-2007, 21:36
De fleste bonusprogrammer gir ikke muligheten til å ta ut en veis reiser (uten at du betaler det samme som en t/r koster i poeng/miles)
Jeg mener å huske man kan få bestilt EB billetter med open-jaw hvis det er det som det er snakk om her, men da må man ta det over telefon
Vel, Open Jaw kan løse noen utfordinger, men så lenge dagen vi skal hjem tydeligvis ikke har ledig plass i det hele tatt på bonuspoeng så er vi like langt.
Hadde planer om å bruke en LCC hjem igjen.
Den store utfordingen SAS har med sitt bonusprogram nå er at det ikke er lett å finne avganger hvor det passer å ta ut poeng begge veier. Hadde de gått over til en enveismodell også her, så er jeg skråsikker på at de hadde blitt av med mange fler "skyldige" poeng, samt at vi som har en hel haug med poeng innestående lettere kunne ha funnet løsninger som passet.
Spesielt innen Europa, hvor det finnes så mange alternativer til annen transport for en billig penge hadde dette absolutt vært å foretrekke.
Nå ser det ut til at vi bruker poengene på hotell og leiebil, noe som blir en ren kostnad for SAS..
Tommy777
29-04-2007, 16:18
Originally posted by Someone
Jeg mener å huske man kan få bestilt EB billetter med open-jaw hvis det er det som det er snakk om her, men da må man ta det over telefon
Open jaw er lov. Må bestiller pr. telefon så det blir gebyr ved bestilling. Farmer er jo EGB så han slipper å betale gebyret.