View Full Version : Innsjekking og reise med TAP
Er det noen her som kan svare på om man må sjekke inn sammen når man reiser på gruppereise / feillesbillett (12 pax på samme itineary) med TAP?
Finner heller ikke noen billettklasse på utskriften - står bare Economy og Check-In Required for seats. Vil jo gjerne ha litt bonuspoeng...
Jeg har EBG - lurer derfor på om jeg kan gå i businessinnsjekk, eller om jeg må stå i kø sammen med de andre på økonomi siden alle står på samme referanse.
The Ticketor
19-04-2007, 14:20
Fellesbillett, har du virkelig det? Det er mange mange år siden jeg har hørt om det, og på rutefly er det meget uvanlig. Er du helt sikker på at dette er korrekt?
Er det ikke SA som har innskjekk av TAP på OSL eller har SGS tatt over i vinter?
Det er SA som har innsjekk for TAP.
Egne skranker på felt B (NB NB NB nye felt navn - B i dag var felt A tidligere. Dette pga av nye "charter" skranker på endeveggen)
Egen Business innsjekk som også er for EBG.
Man sjekker bare inne "one by one" og du som er EBG hopper da selvsagt rett på Business skranken.
God tur
S
MountainDew
19-04-2007, 14:34
Skal spesialbagasje for SA, NP og SGS flyttes bort til nye A? Hørte rykter om det...
Originally posted by The Ticketor
Fellesbillett, har du virkelig det? Det er mange mange år siden jeg har hørt om det, og på rutefly er det meget uvanlig. Er du helt sikker på at dette er korrekt?
Sitter med kopi av 1 Itineary med 12 navn, 1 reservasjonskode og en annen kode for Airline Confirmation.
The Ticketor
19-04-2007, 14:57
Bare videresend bekreftelsen, eller gi bookingreferansen, til alle de andre reisende. Dere trenger ikke sjekke inn samtidig om dere har elektronisk billett. Alle har hver sin elektroniske billett, selv om dere er i samme booking.
Regner med at dere er en gruppe. Hver av dere har nok hvert deres billetnummer. Men er booket som en gruppe. Det er nok derfor alle navn står under samme referanse. Da det er den som "binder" dere sammen.
The Ticketor har nok flere detaljer rundt det tekniske i dette. Men er uansett ikke uvanlig. Jeg ser det i alle fall ofte på selskapene jeg jobber med. Men det er ikke så vanlig at hele gruppa får utdelt hele pakken. De får som regel bare "sin" del med stt billettnummer og sitt eget navn.
Uansett så kan hver enkelt sjekke inn for seg i skrankene.
Skal spesialbagasje for SA, NP og SGS flyttes bort til nye A? Hørte rykter om det...
Etter det siste jeg hørte så skal all oversize samt 5(tror jeg) charter skranker.
Charter skrankene blir for flighter med kun 1 destinasjon. Dermed kan man korte ned runden i PMZ og lette belastingen på resten av anlegget. All bag fra skranken går i samme binge og man trenger ikke sortere.
Hvis noen har korrigeringer, kom gjerne med dem...
S
Alle har fått hver sin kopi av bekreftelsen, så da går det nok greit.
Takk for info alle sammen.
MountainDew
19-04-2007, 17:20
Vil oversizebagasje fremdeles havne på det vanlige båndet i PMZ vest/øst? Synes det er stille og fredelig å sitte utenfor SAS kontoret på F, så litt dumt å flytte. Jaja utviklingen må gå videre, men da kan ikke SAS "eie" heisen i Vest mer. Blir alt for upraktisk å bruke heisen i motsatt ende (Øst)
Så var reisen med TAP over, ingen problemer med å sjekke inn alene, men ble jo satt sammen med de andre på nedturen. Heldigvis var det en ledig rad ikke langt bak, så da flyttet jeg meg dit.
TAP var greit nok, men dårlig seteavstand og ikke veldig smilende crew.
Som vanlig var vi forsinket nedover, ble vel en halvtimes tid.
Til tross for priority-merket bag fikk jeg bagasjen sist av alle i vår gruppe...
Hjem igjen ba jeg om sete for meg selv ved innsjekkingen og fikk nødutgang. Her var seteavstanden naturlig nok akseptabel.
Ankom OSL bare 9 minutter forsinket i dag, landet 1419, fikk bagasjen etter en halvtimes tid (ingen priority-merking fra LIS).
Lisboa er en trivelig by, TAP var greit nok med gratis (varm) mat og drikke, men heller ikke mer.
litt-amatør
26-04-2007, 11:33
Mye folk på flyet noen av veiene eller? Bare litt nysgjerrig.
Originally posted by litt-amatør
Mye folk på flyet noen av veiene eller? Bare litt nysgjerrig.
Egentlig ikke, A319 nedover med 132 seter på fredag var vel drøyt halvfull vil jeg tro (60%?), A320 med 156 seter opp på onsdag var vel noe tynnere belagt.
Hadde ventet flere passasjerer ned en fredag ettermiddag.
VirreVapp
23-05-2014, 08:25
Hvem har innsjekk TAP nå for tiden?
Har tur OSL-Lisboa snart med TAP. håper det er greit å sjekke inn noen timer før avgang??
Menzies er handler for TAP på OSL for tiden.
Innsjekk åpner vel 2-3 timer før vil jeg tro.
Innsjekk åpner 2 timer før avgang, sjekk inn online, egen bagdrop for dette - kan ta tid å sjekke inn på TAP grunnet problemer med TAP Altea
TAP er vel fullservice-selskap ja.
Nysgjerrig på hvordan de gjør det. Hvor mye trafikk er origin Lisboa, og hvor mye går videre til Brasil etc...?
TAP er vel fullservice-selskap ja.
Nysgjerrig på hvordan de gjør det. Hvor mye trafikk er origin Lisboa, og hvor mye går videre til Brasil etc...?
Majoriteten skal videre,svært få til bare LIS, men er en del som flyr videre innenlands til hhv FNC og OPO, noen til vestkysten av Afrika mens resten, ca 65% skal til Brasil.
Hei.
Jeg lurte på en ting.
Jeg skal reise til Lisboa i sommer.
Hvordan sjekker man inn på OSL når man skal reise med TAP PORTUGAL fra OSL???
Jeg har ikke bestilt flybillett fra Nord-Norge der jeg bor.
Valget står mellom SAS eller Norwegian som vanlig.
Men hvis jeg velger SAS
Går min bagasje direkte helt til Lisboa da???
Jeg tenker på at TAP og SAS er jo med i denne Star Alliance greia.
Eller må jeg sjekke inn på OSL på nytt, på en SAS Innsjekk Automat.???
Eller har TAP egen innsjekk på OSL???
TAP sjekkes inn av Menzies på Gardermoen.
Det ser ut som du allerede har billett fra OSL så da må du i tilfelle sjekke inn på nytt siden du ikke har gjennomgående billett. Hadde du hatt alt i ett, ville du fått sjekket gjennom bagasjen og trolig også fått boardingkort for begge flighter med en gang.
SAS_flyer
19-05-2016, 00:51
Hei.
Jeg lurte på en ting.
Jeg skal reise til Lisboa i sommer.
Hvordan sjekker man inn på OSL når man skal reise med TAP PORTUGAL fra OSL???
Jeg har ikke bestilt flybillett fra Nord-Norge der jeg bor.
Valget står mellom SAS eller Norwegian som vanlig.
Men hvis jeg velger SAS
Går min bagasje direkte helt til Lisboa da???
Jeg tenker på at TAP og SAS er jo med i denne Star Alliance greia.
Eller må jeg sjekke inn på OSL på nytt, på en SAS Innsjekk Automat.???
Eller har TAP egen innsjekk på OSL???
Reiser du med SAS ned vil de kunne merke bagasjen din hele veien. Tap boarding kort kan du få på nett og så kontakte gate for å registrere bagasje kvitteringen fra SAS inn i TAP sine systemer på OSL. Motsatt ved retur.
Skal fungere med to bookinger. Gjorde det sist søndag med A3 og SK.