View Full Version : USA rundt på 3 dager
Tommy777
18-04-2007, 11:57
Jeg skal besøke følgende destinasjoner 2-5 mai: Indianapolis, Los Angeles, Oklahoma, Sacramento og Denver. Kjappe møter inn og ut og sjanser for en del bilder.
Flytyper: E170, 752, 763, CRJ200, CRJ700 og 733, alt med United / United Express. Tilsammen snakker vi om 13 legs
Noen som vil ha en rapport??
Ja takk, en fin mix av flytyper.......
MountainDew
18-04-2007, 15:19
Husk å ta bilder innvendig i flyene + maten. Takk
Mest spent på E170 :exclamati
E-170 er beflydd her. (http://forum.scanair.no/read.php?TID=9801)
Tommy777
18-04-2007, 19:40
E170 er en favoritt, UA har hatt den ganske lenge nå. 3 korte flighter med den på denne turen. Bilder skal bli (dog blir det nok dårlig med mat på flere av de korte flightene). På United Express er det standard med dette måltidet:
Desk pilot
19-04-2007, 09:31
Håper at turen ikke blir alt for masete. Ser iallefall frem til reiserapporten. :-p
På United Express er det standard med dette måltidet:
Ikke så mye ferskmat her. Det er vel dette som selges på Rema i kategorien "Non-food." ;)
Originally posted by SQ 777
Mest spent på E170 :exclamati
E170 er et meget behagelig fly. Jeg fløy med en slik sak mellom WAW og LHR, og det var overraskende romslig i de fleste dimensjoner.
Tommy777
19-04-2007, 20:06
Originally posted by TOS
Originally posted by SQ 777
Mest spent på E170 :exclamati
E170 er et meget behagelig fly. Jeg fløy med en slik sak mellom WAW og LHR, og det var overraskende romslig i de fleste dimensjoner.
Helt enig, flyet er konge. På denne turen er alle flightene jeg har med E170 på ca. timen. Har dog fløyet den på mye lengre flighter, helt klart den beste RJen (dersom man kan kalle den det)
Tommy777
30-04-2007, 17:33
Onsdags morran i otta bærer det til Indianapolis. Møte ved flyplassen et par timer for så å fly til LAX via ORD med ankomst på kvelden. Blir en lang dag, men jeg ankommer ikke LAX særlig sent grunnet tidsforskjellen
E170 x 2 og 757 den dagen. Første segmentet på første rad i Y (economi pluss, sete 3A), andre segmentet på 1A og tredje segmentet på 757 på 1A.
http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Embraer_EMB-170.php
http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_757-200_A.php
Bilder og rapport kommer på morran torsdag norsk tid
Tommy777
03-05-2007, 01:53
Endelig fremme på LAX. Har fått rom rett mot en av rullebanene :-p
Snart blir det middag med venner, rapporten over dagens strabaser kommer senere i kveld PT. Tenkte jeg skulle laste opp noen bilder først:
Bilde 1: En 75 fra RCC på ORD (etter returen fra Indie)
Bilde 2: E170 a’la UA. Fortsatt mørkt ute, derfor litt uskarpt
Bilde 3: Enda en E170
Bilde 4: UA a’la SK (eller Skywest :P)
Bilde 5: Litt morsom AC Jazz i IND
Bilde 6: Mye Ga i Indie
Bilde 7: Tilbake på ORD, Ted liker vi å se på men ikke å reise med...
Bilde 8: Dags største fly på ORD :P
Bilde 9: Ja ja, vet at det var vinger overalt, men en gris er en gris..
Bilde 10: Fotballnese a’la UA
Tommy777
03-05-2007, 01:55
Bilde 1: 75en jeg tok ORD-LAX
Bilde 2: Crew som venter på UA terminal bussen
Bilde 3: En 346 i dag mot 744
Bilde 4: Utsikten fra hotellrommet på LAX. Har ikke med 300mm dessverre
Du saa ikke ATA DC-10'eren i Indy? Den foerste ble ferget opp fra San Antonio mandag morgen .. fortsatt i basic NW farger med ATA sticker, sies det ..
Og slik (http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=43951) saa det ut fra hotellrommet mitt sist jeg var i LAX! :cool:
Tommy777
03-05-2007, 07:31
Originally posted by LN-MOW
Du saa ikke ATA DC-10'eren i Indy? Den foerste ble ferget opp fra San Antonio mandag morgen .. fortsatt i basic NW farger med ATA sticker, sies det ..
Og slik (http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=43951) saa det ut fra hotellrommet mitt sist jeg var i LAX! :cool:
Jeg så den, ja sammen med 3 x ATA75er og en skokk fed ex 10ere. Skulle selvsagt nevne det i rapporten. ;)
Er for trøtt i trynet til å skrive noe nå.
Hadde et par pils og en hyggelig middag med et par flyvenner i Manhattan Beach. Nydelig vær, solnedgang, selskap, mat og drikke. Hvorfor bor jeg ikke her??????
I morgen blir det tidlig flight til Denver, møte på flyplassen, videre til Oklahoma City og deretter tilbake til LA på kvelden... For et stress
Tommy777
04-05-2007, 19:25
Bilder fra torsdag
Bilde 1: En Maddog er klar for take off fra LAX
Bilde 2: Fra LAX terminalen
Bilde 3: Et til
Bilde 4: En skitten UA 319
Bilde 5: UAs bidrag til *A livery
Bilde 6: Morraflyet til Chicago
Bilde 7: Enda en Maddog
Bilde 8: Morgenflyet til JFK. Premium service er konge! Tahiti i bakgrunnen
Bilde 9: ”RWY 25R, taxi in to position and hold”
Bilde 10: Maddogen til AA røyklegger området..
Tommy777
04-05-2007, 19:34
Bilder fra torsdag
Bilde 1: Gris i DEN
Bilde 2: En ny Legacy i køen for å ta av
Bilde 3: LAX rett etter take off
Bilde 4: Frokost a’la UA LAX-DEN
Bilde 5: Griserumpe på DEN
Bilde 6: UA skokk på DEN
Bilde 7: En XL gris fra Alaska
Bilde 8: Enda en skitten UA Airbus
Tommy777
04-05-2007, 19:58
Og her kommer rapporten:
Onsdag
Vekkerklokka på. 0520. Ikke akkurat et hyggelig tidspunkt å stå opp på, men jeg klagde ikke da jeg hoppet i dusjen, hadde fått 5-6 timer noe som er mer enn forventet på en natt før en tidlig flyavgang.
Måtte pumpe noe gallons før jeg hoppet på motorveien. Prisen har nå gått opp til 3,45 for 93 oktan.. Ingen trafikk til O’Hare, var fremme rett etter kl. 0600. Fant parkeringsplass raskt og kom meg på terminaltoget. Gate var C3, så blandt de gatene som ligger lengst mulig unna. Det ble dog tid til et lite stopp i Red Carpet Club for en kaffe og et par mini Bagels. Ved gaten fikk jeg dagens hyggelige overraskelse. Det var fullt så jeg ble oppgradert til F.. Jeg var dog plassert i Economy Plus bulkhead fra før så store oppgraderingen var det jo egentlig ikke. Embraer 170 configen til UA er skikkelig raus. 2 rader med 1+2 i F, 5 rader i Economy Plus med meget bra plass til beina. Flytiden var ca. 35 minutter. Vi fikk umiddelbart klarering for take off og tok av tidlig. I F ble det servert en pose snacks, kaffe, te og valgfri drikke. Siden flighten var såpass kort, var det ingen servering i Y. Landet tidlig i Indie. Innflygningen var kjapp, vi landet på rullebanen som gikk parallelt med Fed Ex sin store base. Tipper det var minst 20 heavies parkert på rampen.
Inn i terminalen, rett til Radisson hotellet, hadde et times langt møte der og sprintet raskt tilbake til terminalen.
Vel fremme sto en annen E170 og ventet. I Indie holder de på å bygge en splitter ny terminal mellom 2 av rullebanene. Det er litt av et byggverk de holder på å sette opp. Enda en flott, ung UX flyvertinne ønsket velkommen. Tror du må være under 21 og skikkelig fin for å få jobb hos de forskjellige UX selskapene..
Take off på den nordlige rullebanen, langt å takse ned til enden, men fikk med meg mye snadder på vei ned. Andreas ”nye” 10er sto i sin hybrid ATA/NW drakt, samt tre ATA 757XL parkert ved et teknisk veksted. Så ut som det var relativt mange maintenance senter på Indie. Dessverre fikk jeg ikke tatt bilder fordi jeg satt på feil side av flyet da vi takset, vi roterte såpass tidlig at flyene til Andreas så ut som mygg på bildet...
Igjen, tidlig avgårde og landet tidlig på ORD. Samme servering som på turen nedover, men Y fikk også servering på denne turen. Turen ble litt lengre grunnet lang innflygning til ORD.
Inne i terminalen, så jeg at flyet mitt til LA var 20 minutter forsinket. Det gikk dog en tidligere avgang, jeg spaserte i raskt tempo til gaten for å sjekke om det var plass. Det var en A320, kun midtseter ledig, så jeg sto over.....
Det ble tid til et besøk i Red Carpet Club igjen, lunsjen var akkurat kommet på bordet, masse frisk frukt, diverse power bars, ost, kjeks med mer.
Spaserte bort til gaten halvtimen før avgang for å finne ut at flyet var ytterlige 10 minutter sent inn. Ventet ved gaten og det var lett å se at dette kom til å bli en pakkfull flight. Vi boardet raskt, flyet ble dog forsinket en time mens grunnet feil i en av trykkabinsystemene. Vi etterfyllte litt mer drivstoff, cruising altituden ble i følge kapteinen endret fra FL390 til FL340. Setekameraten min var en av sjefene av Peninsula Beverly Hills. Han hadde vært på møte hos Peninsula Chicago. Interessant å sitte ved siden av en av lederne for verdens suverent beste hotell kjede. Vi hadde en utrolig hyggelig prat, han hadde tatt med seg The Peninsula Lunch, for de som har bodd på Peninsula vet at dette er konge. For USD 35 pakker de en gourmet lunsj i en cooler slik at du kan unngå fæl flymat. Han hadde pakket 3 forskjellige typer av denne lunsjen og vi hadde en kjempe picnic med fransk geit ost, diverse andre hyggelige oster, sushi, italienske og spanske skinker etc etc. Flyvertinnen passet på at det var nok Sauvignon Blanc til oss. Vi sa selvsagt vennlig nei takk til måltidet i F. En meget hyggelig flytur.
Landet ca timen sen i LA i kjempefin form. Vi utvekslet visittkort og jeg ble invitert til å besøke hotellet hans til en meget spesiell pris neste gang jeg var i LA. Bare å sende en e-post til han hver gang jeg bor på et Peninsula hotell. Det er jo ikke veldig ofte... men men... Jeg skal ihvertfall benytte meg av invitasjonen hans.
Etter vi kom oss av flyet, ringte telefonen umiddelbart. Mine kompiser hadde allerede registrert at jeg var sen inn. Jeg fikk beskjed at jeg ble hentet fra hotellet mitt, Four Points om 45 minutter.
Shuttle bussen sto og ventet på utsiden av terminalen og jeg var på rommet mitt 10 minutter senere. Four Points gir deg mye igjen for pengene på LAX. Gratis internet, bar med over 90 ølsorter og happy hour der alle øl koster USD 3, flott basseng og hyggelig pris på Priceline.com (USD 49) gjør dette til en innertier. Jeg er SPG Platinum. Vanligvis får man ikke poeng eller benefits når man kjører Priceline, jeg viste kortet mitt og fikk oppgradering og alle benefits!
Etter en kjapp dusj ble jeg hentet og vi hadde en par hyggelige øl etterfulgt av en bedre middag på Manhattan Beach. Happy Hour gjorde at mine 5 pils fra kranen kosta hele USD7,50!!
Var tilbake på hotellet kl. 2230
Mer følger senere
Tommy777
05-05-2007, 16:58
Bilder fra torsdag
Bilde 1: Mer griseri i DEN
Bilde 2: Skikkelig gammel FOD...
Bilde 3: En penere gris
Bilde 4: En flott NW A320
Bilde 5: På tide med et bilde av den flotteste dama
Bilde 6: Eneste bildet jeg fikk tatt på OKC. Sjekk været i bakgrunnen...
Originally posted by Tommy777
Bilde 2: Crew som venter på UA terminal bussen
Crew er det neppe .. se paa haandbagasjen. ;)
Tipper det er busstopp for bussen til de ansattes bilparkering. Delta har et slikt system i Atlanta for sine ansatte.
MountainDew
05-05-2007, 21:18
Kjempeflott at du tok deg tid til denne rapport, og bildene er superb :smile2 Blir gøyt å reise på litt andre strekninger en bare OSL-BGO når sommeren kommer!
Tommy777
06-05-2007, 00:06
Bilde 1: AVOD a’la begynnelsen av 90 tallet. Mens SAS delte ut videospillere, var UA moderne på denne tiden. Videospilleren er bygd inn i setet og funker enda! Alle setene har forrestene indiviuell TV skjerm på 763en, inkl. Y
Bilde 2: Vakker dame i LAX
Bilde 3: Litt på avstand. Sterk sol...
Bilde 4: Laaaaangt mellom setene på First Class. Kun 2 rader på 763
Bilde 5: Config er 2+1+2 i F
Bilde 6: Lufthansa i farta lenge før noen av flyene deres ankommer
Bilde 7: Rampen på LAX
Bilde 8: Skikkelige F vinglass med stett
Bilde 9: Frokost besto av 2 valg, jeg valgte omelett med bacon etc etc. Det ble også servert varme rundstykker, Bagels og andre ferske brød
Tommy777
06-05-2007, 00:08
Og her kommer resten av rapporten:
Torsdag
Sovna relativt tidlig så jeg var rimelig opplagt da telefonen ringte om morran. Shuttle bussen var stappfull så jeg hoppa inn i en taxi istedetfor. 2 minutter og 5 dollar fattigere var jeg fremme ved terminal 6. Et lite triks for *S og *G. Når du sjekker inn på UA eliteskrankene i terminal 6, ikke gå til venstre og ta UAs elite sikkerhetskontrollkø. Ta til høyre og ta COs kø istedetfor. Aldri kø, tar aldri mer enn et par minutter å komme seg igjennom der.
Vel ombord på 75en oppdaget jeg at det var samme kapteinen som jeg hadde hatt dagen før.. Vi hadde en lang samtale om diverse hyggelige ting og hun forklarte hva som gikk gærnt med trykkabinen i går. Hyggelig dame.
Vel oppe i luften ble det servert frokost (se bilde) Vi landet tidlig i Denver og jeg sprintet raskt til Red Carpet Club hvor møterommet var booket. Halvannen time senere var møtet over og jeg heiv meg på flyet til Oklahoma City. En gammel og sliten 733 med 8 seter i F ventet.. Vel plassert i 2D fant jeg ut at dette ble en kort flight uten annen servering enn snacks og diverse drikke.
Landet tidlig i OKC og møtte vår produksjonsparter i terminalen. Vi hadde en times lang gjennomgang og siden flyet tilbake til LA var 45 minutter sen, ble det tid til en middag.
En sent ankommen CRJ7 parkerte nesten timen sen ved gaten i OKC. Jeg var sikret en toseter på rad en i F for meg selv og det ble en behagelig nesten 3 timer lang tur med omtrent samme snackboksen jeg postet bilde av tidligere. Kameraten på andre siden av midtgangen var også tungt på GTen og i kjent skandinavisk stil (selv om mannen var amerikaner) drakk vi F tom for GT
Landet over timen sen på LAX, jeg ble hentet av en venninne utenfor Terminal 6 og kjørt til Sheraton Gateway snaue 600 meter unna terminalen der jeg raskt sjekket inn til mitt oppgraderte Club Level rom. Hoppet kjapt i dusjen og etterpå bar det igjen til Manhattan Beach. Min venninne valgte den lokale puben som hadde Burger Thursday på menyen. Alle burgere USD 6.95, øl kostet USD 2 stk. Hun påsto at de hadde verdens beste burger der, noe som ikke var langt fra sannheten. Var litt sliten slik at jeg tok kveld i 9 tiden torsdag.
Fredag
Fredag var det klart for møter i Santa Barbara på morran. Jeg tok meg en rask frokost i Club Loungen og kom meg raskt opp til vår kunde. Etter et par timers møte, bar det til LAX igjen. Denne gangen var det en CRJ200 på menyen... Klart for første en klasse flytur denne uken. Trangt og jævlig er det i disse flyene, men en flytur på ca timen overlever de fleste. Landet kl 1400 på minuttet i SMF og jeg plukket raskt opp leiebilen, en Ford Taurus – igjen.. La inn adressen til min sjef i navigasjonssystemet og etter ca. 35 minutter var jeg hjemme hos han. Han disket opp en flott middag og vi hadde et meget hyggelig og fruktbart møte utover kvelden.
Lørdag.
På tide å sette kursen hjemover. Flyet gikk knallharde 0550 fra SMF til LAX. Møtte opp i håp om å komme meg på direkteflyet til Chicago som gikk 0629. Siden jeg hadde 2 PNR, var det ikke bønn: jeg måtte via LAX.....
Vel, jenta i skranken booket meg ihvertfall om til 0900 flyet istedetfor bookede 1000 flyet. Det var ledig plass i F, fikk 2A.
Lang kø i sikkerhetskontrollen. Masse Hawaii/Mexico passasjerer gjorde det vanskelig slik at det tok halvtimen å komme seg igjennom sikkerhetskontrollen..
10 minutter før avgang var jeg siste mann til å boarde. Enda et gullkorn av ei flyvertinne passet på oss denne tidlige morgen og turen tok ca. timen i enda en trang CRJ200. Etter landing på LAX bar det rett bort til RCC for en kopp kaffe og litt å tygge på. 0820 spaserte jeg bort til gaten og så at det var mange som hadde United Business printet på sine boarding pass. Kunne det være???? Jepp! Det var en internasjonal 763 med 3 klasser og jeg var trygt plassert i First Class! For de som ikke kjenner oppgraderingssystemet til UA tillater de kun å oppgradere fra betalt Y til C og fra betalt C til F. Siden jeg var på et to klasse fly originalt hadde ikke vår innsjekkingsfrøken i SMF oppdaget at jeg var NF (oppgradert F) og flyttet meg derfor fra F til F mens jeg egentlig skulle sittet i C.
Så det ble skikkelig porselen og krystall, glass med stett etc. Synd at servicen ikke er den samme som på internasjonal F, dog er cateringen bedre enn i F på 2 klasse flyene. Men en double whammie er sjelden og alltid hyggelig. Kun 6 passasjerer, 2 UA ansatte blandt disse. Tilsammen er det 10 seter i F i 763 internasjonal config Nesten helt flat seng og jeg fikk sove godt etter en god frokost og et par glass vin.
Landet kvarteret før rute på ORD og en lang uke var endelig ferdig. Rapport slutt
Tommy777
06-05-2007, 00:12
Originally posted by LN-MOW
Originally posted by Tommy777
Bilde 2: Crew som venter på UA terminal bussen
Crew er det neppe .. se paa haandbagasjen. ;)
Tipper det er busstopp for bussen til de ansattes bilparkering. Delta har et slikt system i Atlanta for sine ansatte.
Nei, dette er bussen som går mellom B og C concoursen og T1 og T2
AirbusTrond
07-05-2007, 15:34
Takk for underholdende og spennende lesning! Mektig maskin den 777... ellers har jeg ikke helt forstått amerikanernes trang til å dele ut esker med ørten forskjellige poser med kjeks, peanøtter og snacks - ser jo mest ut som vareprøver, og det er kanskje hva det er ment som ? Frokosten derimot - den er helt i min smak! :)