PDA

View Full Version : Sterling


SK931
16-04-2007, 21:46
Ble det ikke noe winglets på nye maskiner til Sterling? Noen som har sett noe om dette?

denne var på OSL i dag....men ingen tupper å se :)


http://www.hangar.no/sterling.jpg

MartinL
16-04-2007, 21:52
sterling.eu?

Første jeg har sett reklamere med denne DOTT betegnelsen:-)

Chainly
16-04-2007, 22:03
Dette er ikke bare en nylakert eks maersk maskin?


Rune

Fredrik Propell
16-04-2007, 22:06
Nei, dette er den nyeste maskinen de har fått.

MartinL
16-04-2007, 22:08
Ser utrolig fresh ut i nylakket rød farge!

ENGM RAMP
16-04-2007, 23:34
Som noen av oss skrev i en annen sak om denne maskinen Hans Olav, så blir ofte, om ikke alltid? winglets montert i etterkant og av annen leverandør!

MOW ? Det er vel slik at Boeing selv IKKE lager winglets til 737'ene og de andre som har winglets?


M

LN-MOW
16-04-2007, 23:44
Det er 'optional'. Boeing har lisens paa aa installere dem foer rollout, men jeg tror det er en relativt dyr ekstratjeneste. Det er nok billigere aa faa sitt eget vedlikeholdssenter til aa gjoere det, hvis de er sertifisert.

Men den staar ikke som /W i produksjonslisten, saa det er selvfoelgelig mulig at den skal fly uten!

Tommy777
16-04-2007, 23:57
Originally posted by LN-MOW

Det er 'optional'. Boeing har lisens paa aa installere dem foer rollout, men jeg tror det er en relativt dyr ekstratjeneste. Det er nok billigere aa faa sitt eget vedlikeholdssenter til aa gjoere det, hvis de er sertifisert.

Men den staar ikke som /W i produksjonslisten, saa det er selvfoelgelig mulig at den skal fly uten!



Snakket med Dag om dette. CO får ikke winglets installert på fabrikken, de flyr flyene til et eller annet vedlikeholdssenter i Florida som gjør jobben mye billigere