Log in

View Full Version : OSL-NAT


ThomAAs
14-04-2007, 17:48
Så får jeg prøve meg på dette også :)

Skal vi se, min kjære og jeg dro på en 2 ukers tur til Brazil. Vi fløy med DK fra OSL.

Flyet kom fra ARN med over 200 PAX så det var ikke mange fra OSL som skulle med, flyet var en time forsinket fra ARN. Og når avgangen var 01:05 kan dere tenke dere hvor mye spennende det var å ta seg til på OSL :sarc

Så etter 1t 0g 30 min fikk vi endelig kom oss ombord og fikk satt oss i Royal Class (DK sitt svar på Business class) som det så fint heter i MyTravel. De har 2-3-2 seating, så det var vel akkurat som å sitte i SK sin Ecoplus... Pitch var vel mellom 36 og 40 eller noe i den gata, noe som var bra på en så lang tur. Det var ikke noen spesiell mat servering ombord på første ettappen siden det var en nattflyving. Men vi fikk drikke og en sandwich. I Royal Class får man gratis drikke og Snack.

Flyet gikk så fra OSL til TFS, landet på TFS kl 06 ca... Hvor vi måtte av flyet, fordi det var crew bytte litt cleaning og litt re fueling. Var ute i terminalen 1 time ca...

Så var det klart for siste etappe TFS-NAT, selvfølgelg ble vi forsinket der også. Og tro det eller ei, men det var fordi at en liten bil gikk i stykker rett bak flyet. Og den var visst ikke bare å taue vekk heller... Så da ble det å sitte å vente enda en liten halvtime :baeh Hele tiden godt informert av cocpit. Vi fikk servert en lunch før vi landet i Natal. En 3 rettes hvor alt ble servert på samme brett... Med påfyll av varme rundstykker etter ønske, maten smakte godt og vi fikk valget mellom Kylling og Kjøtt.

Fra TFS til NAT brukte vi vel 5t 15min, kapteinen ga visst litt ekstra på siden vi var så forsinket... Fløy over Cap Verde øyene ned til NAT, i Natal ladet vi ganske hardt, det ble tom kommentert av CC...

PÅ DK sine 332 er det PTV på alle seter, disse er små, fargesvake , slitene, nesten umulig å se på om personen foran deg legger ned setet, siden man ikke får justert de noe ut eller inn.. De var mørkeblå skinn seter, som ikke hadde vært byttet på en stund. Det var masse matrester mellom setene og noen av setene bar tydelig preg av at de var godt brukt.

MyTravel kunne godt ha gitt disse setene en oppgradering...
Og en skikkelig vask... Eller så var setene helt ok å sitte i, det ekstra man hadde i benplass ble man veldig glad i etterhvert som timene i lufta gikk. For bak gardinen så det fryktlig trangt ut.

Men jeg må få spørre, hvorfor i Hel**** skal folk hale å dra i setet foran seg når de skal reise seg opp? Armlenene er ikke farlige... :angry:

Er det noe jeg har glemt er det bare å spørre...:)

AirbusTrond
14-04-2007, 20:22
Og returen om lag på samme vis? Om man kan spørre, hvor mye ekstra må man ut for å fly royalt?

ThomAAs
14-04-2007, 20:57
Ja returen var ca det samme... 1 time forsinkelse denne gangen pga en eller annen teknisk feil. Og han som skulle godkjenne flyet kunne ikke annet en Portogisisk... :rolleyes:

Så heretter kaller jeg det for NoTravel :p

Det koster meg ca 2000,- Men med tanke på plassen bak gardinen så var jeg glad jeg valgte det...

MountainDew
14-04-2007, 22:52
Trivelig rapport. En person som jeg kjenner jobber som CC på A330 fra GM. Tok du noen flere bilder eller bilde av maten?

ThomAAs
14-04-2007, 23:25
Nei, deverre... Det var det jeg glemte å gjøre... Burde selvfølgelig ha tenkt så langt. Men vi fikk metall og porselen da :-p

Desk pilot
16-04-2007, 10:24
Kjekk rapport. Håper oppholdet var bedre enn flyturen :p

Forøvrig er det vist store forsinkelser for flytrafikken i Brasil for tiden. Årsaken skal være streiker/gå sakte aksjoner hos lufttrafikk-kontrollen der. Kanskje du var heldig som bare ble 1 time forsinket ut fra Natal ;)

amatør
16-04-2007, 15:13
Hvis flyet var fullt fra OSL, så var det vel en 120-160 nordmenn ombord?? Siden det var litt over 200 fra ARN. A 332 til My travel har jo 360:cry: seter.

ThomAAs
16-04-2007, 17:04
Stemmer det, tror det var 107 normenn... Det var hvertfall det jeg syntes å høre fra en av Cabin crewet.

Tenk at MyTravel har flere seter i sin 332 enn AA har i sin 777 :drunk:

Someone
16-04-2007, 21:49
Originally posted by ThomAAs

Tenk at MyTravel har flere seter i sin 332 enn AA har i sin 777 :drunk:

Or 82 more seats than SQ have in theri 777-300

Blubird
16-04-2007, 22:31
360 er da ingenting mot de 410 de har i T3. :D

ThomAAs
23-04-2007, 00:10
Det er helt fantastisk... Og her kommer jeg å klager litt på AA sin benplass i cattle class, de har bare 32" etter at MRTC forsvant :cry: