PDA

View Full Version : hvorfor det ikke er direkteruter fra Nord-Norge til London


CK
01-11-2004, 08:27
ser ikke ut til at det er noe marked - iallefall ikke BDU-LON: http://www.folkebladet.no/sport/article7622.ece

TOS
01-11-2004, 10:05
Noe mer markedsføring hadde sikkert gjort seg, og dessuten så er vel neppe Bardufoss et ideelt utgangspunkt for London-turer... Jeg ville kanskje holdt en knapp på Tromsø....;)

Jan Y

DY
01-11-2004, 10:18
Er sikker på at det hadde vært suksess. Minner om at Harstad/Narvik har 90% rabatt i avgifter til Avinor på alle utenlandsruter. Nordlendinger er vante til å kjøre når man skal ting. 4 ukentlige avganger hadde vært flott. tors-fred-søn-man!

Merkelig at ingen har sett at dette er en mulighet. Har selv tro på dette.

Jumper
01-11-2004, 11:01
SAS fløy Heathrow-Tromsø for 5-6 år siden, nattestid. Blanding av pax fra UK og Norge.
Ruten bar seg neppe siden den ble nedlagt.

TOS
01-11-2004, 11:50
Originally posted by Jumper


SAS fløy Heathrow-Tromsø for 5-6 år siden, nattestid. Blanding av pax fra UK og Norge.
Ruten bar seg neppe siden den ble nedlagt.

Det er nok neppe noe stort marked for direkteavganger fra TOS til LON, og spesielt med de prisene SAS kan stille opp med for TOS-LON t/r nå for tiden så blir det vel ikke lettere å få lønnsomhet. Men hvem vet...?

jy

DY
01-11-2004, 11:59
Om natta!! Tror nok at kostnadsnivået på flyreiser nå er lavere enn da SAS fløy for 5-6 år siden. Mener å huske at det var enda lengre siden enn 5 år.

Uansett så er det neppe snakk om nattflyvning og businessclass lenger. Dessuten reiser folk mer nå enn tidligere....

WF841
01-11-2004, 12:54
Når det gjelder den fotballcharteren har ikke jeg hørt om den i det hele tatt før nå, så der tror jeg markedsføringen har vært litt dårlig (mulig jeg har vært for sløv å følge med da).

En rute mellom Nord-Norge og London tror jeg kanskje kan ha livets rett, men da med utgangspunkt fra Evenes (jada, jeg er muligens litt inhabil). Men det er rundt Evenes man finner den største befolkningstettheten her i nord og jeg tror nok at folk er villige til å kjøre ganske langt for å kunne reise til London og slippe fordyrende ekstralandinger i Oslo eller andre steder. I tillegg vil kanskje andre foretrekke å reise til Evenes med fly der det blir for langt å kjøre i stedet for å reise til andre plasser og ta fly derifra til London.

SAS prøvde seg som sagt fra Tromsø til London, siste gang var sommeren i 1999. Men mye har skjedd siden da og ikke minst har trafikken øket betraktelig.

DY
01-11-2004, 13:44
Originally posted by WF841


Når det gjelder den fotballcharteren har ikke jeg hørt om den i det hele tatt før nå, så der tror jeg markedsføringen har vært litt dårlig (mulig jeg har vært for sløv å følge med da).

En rute mellom Nord-Norge og London tror jeg kanskje kan ha livets rett, men da med utgangspunkt fra Evenes (jada, jeg er muligens litt inhabil). Men det er rundt Evenes man finner den største befolkningstettheten her i nord og jeg tror nok at folk er villige til å kjøre ganske langt for å kunne reise til London og slippe fordyrende ekstralandinger i Oslo eller andre steder. I tillegg vil kanskje andre foretrekke å reise til Evenes med fly der det blir for langt å kjøre i stedet for å reise til andre plasser og ta fly derifra til London.

SAS prøvde seg som sagt fra Tromsø til London, siste gang var sommeren i 1999. Men mye har skjedd siden da og ikke minst har trafikken øket betraktelig.
Enig med WF841, tror EVE hadde vært et smart valg.

LN-TUH
01-11-2004, 14:22
Ville holdt en knapp på Bodø.

Det bor flere mennesker i Nordland enn hva det gjør i Troms og Finnmark til sammen.

Som en sa tidligere i denne tråden, folk er villig til å kjøre rimelig langt for å se fotball i England.

Når jeg jobbet i SAS (92-95) gikk det en ukentlig charter fra Bodø til London med to selskaper, tror de het Ambassadør og Excalibur.

DY
01-11-2004, 15:33
Originally posted by LN-TUH


Ville holdt en knapp på Bodø.

Det bor flere mennesker i Nordland enn hva det gjør i Troms og Finnmark til sammen.

Som en sa tidligere i denne tråden, folk er villig til å kjøre rimelig langt for å se fotball i England.

Men nyter ikke at det bor like mange i Nordland som i Troms og Finnmark tilsammen, når EVE ligger i Nordland, og er stamflyplass for søndre Troms. I en kjøreradius på 2 timer er det ingen flyplass i Nord-Norge som har like mange personer/potensielle flypassasjerer. Bare venter på at det er flyselskap som snart oppdager det:spin:

KLMfan
01-11-2004, 20:12
Det er vel en mulighet for at Norwegian satser på en TOS-STN rute engang...kanskje allerede på sommerprogrammet ? tror tre fire ukentlige avganger kan bli en suksess....

Superhai
02-11-2004, 00:14
Problemet er vel at en slik rute er nødt til å være mye mer lønnsom siden den binder både fly og personell opp i mye større grad enn andre ruter til london.

EB
02-11-2004, 08:27
Blir vel den første "langdistanse" ruten til Norwegian?

DY
02-11-2004, 10:39
Langrute tror jeg ikke jeg ville kalt den....