AirbusTrond
10-04-2007, 12:54
I marsutgaven til "Reiser og ferie" har man gjort forsøk på å lage "Den store charterflyguiden". Såvidt jeg kan se står det ikke noe om hvordan man har hentet inn informasjon, tydeligvis har artikkelforfatteren gjort noen egne erfaringer, mens andre selskaper har man tydeligvis bare "nettinformasjon" om.
Best ut kom MyTravelAriways med totalt 5,3 poeng. SAS Braathens kommer ut med 4,4 poeng. Og følgende bl.a. følgende kommentarer: "...flyene er realativt nye med en snittalder på 10 år. Det samme kan man ikke si om kabinpersonalet..." :lol: og "vår erfaring er at overbetalte og godt voksne kabinansatte i SAS Braathens ikke sløser med smilene og servicegleden når de flyr charter" (Dette har jeg personlig opplevd den ene gangen jeg fløy SAS Charter, forresten)
Er litt overrasket over at Novair ikke kommer bedre ut, men det er der trukket for "miljøprofil" og nettsider. Novair får heller ikke spesielt bra karakteruttelling på at de har bare 199 seter på A320 mens MyTravel har 211 (dette ifølge artikkelen).
Dårligst ut i testen kommer Balkan Holdiays, bl.a. trekk for språkproblemer og flytype (Tupolev 154). En pussighet er at Primera Air får en bra score med 4,5 fordi man ennå ikke har rukket å teste servicen om bord, og således bare baserer seg på fly, benplass, toaletter og språk..
Nåja, særlig overbevisende journalistikk er ikke dette, men det gir nok en bra pekepinn på hva man kan forvente. Ja, om man i det hele tatt forventer noe..
Best ut kom MyTravelAriways med totalt 5,3 poeng. SAS Braathens kommer ut med 4,4 poeng. Og følgende bl.a. følgende kommentarer: "...flyene er realativt nye med en snittalder på 10 år. Det samme kan man ikke si om kabinpersonalet..." :lol: og "vår erfaring er at overbetalte og godt voksne kabinansatte i SAS Braathens ikke sløser med smilene og servicegleden når de flyr charter" (Dette har jeg personlig opplevd den ene gangen jeg fløy SAS Charter, forresten)
Er litt overrasket over at Novair ikke kommer bedre ut, men det er der trukket for "miljøprofil" og nettsider. Novair får heller ikke spesielt bra karakteruttelling på at de har bare 199 seter på A320 mens MyTravel har 211 (dette ifølge artikkelen).
Dårligst ut i testen kommer Balkan Holdiays, bl.a. trekk for språkproblemer og flytype (Tupolev 154). En pussighet er at Primera Air får en bra score med 4,5 fordi man ennå ikke har rukket å teste servicen om bord, og således bare baserer seg på fly, benplass, toaletter og språk..
Nåja, særlig overbevisende journalistikk er ikke dette, men det gir nok en bra pekepinn på hva man kan forvente. Ja, om man i det hele tatt forventer noe..