PDA

View Full Version : Bilde fra påskeaften


ATC-flyradar
08-04-2007, 21:57
Et bilde eller to fra en vår dag - dagen etter er det full vinter.

Rossiyskie Avialinii
08-04-2007, 22:13
Dette er jammen meg et artig forum karer.

ATC-flyradar
08-04-2007, 22:54
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio

Dette er jammen meg et artig forum karer.

Det har du rett i :rolleyes: :-p :cool:

ATC-flyradar
08-04-2007, 22:57
Ok et bilde til da :)

flyKSU
08-04-2007, 23:12
Fine bilder :)

ATC-flyradar
08-04-2007, 23:30
Originally posted by fly1980

Fine bilder :)

Takk - var på osl i mange timer på påskeaften - tok noen 100 bilder - men det tar tid å behandle dem på en skikkelig måte og lage dem for web som tar tid.

Jan

stefan78
09-04-2007, 00:32
Originally posted by ATC-flyradar

Originally posted by fly1980

Fine bilder :)

Takk - var på osl i mange timer på påskeaften - tok noen 100 bilder - men det tar tid å behandle dem på en skikkelig måte og lage dem for web som tar tid.

Jan

Det er en del av hobbyen det :smile2
Har tilbrakt mange timer foran pc'n i Photoshop

LN-KGL
09-04-2007, 01:14
Enig med Stefan78 der, etterarbeid av råfotoene er sååå viktig og mer enn halve morroa. Men det er også flere forutsetninger som må være tilstede for å få et godt resultat, og det er et kamera med god hvitbalanse, vite hvordan du kan få ut det lille ekstra med blant annet bruk av filter, ha en fargekalibrert skjerm og kjenne ditt billedredigeringsprogram inn og ut. Under er et foto jeg tok på Haukeliseter lørdag før Palmesøndag (ja, det var nydelig den dagen på fjellet) som kanskje kan illustrere hva det å kjenne både sitt kamera og hva som kommer etter at bilde er tatt. All redigerering av bildet er fortatt på min ukalibrerte ThinkPad, derfor kan fargen stikke litt så dere får være overbærende med det.

PS Har ikke tatt et eneste flyfoto til nå i påsken og med ingen andre bilder av fly på harddisken - derfor ble det dette som en illustrasjon.
EXIF-informasjonen ligger ved filen hvis det er noen som lurer på hvilke settinger som er benyttet - og filteret var et enkelt UV-filter.
Videre skulle jeg ønsket å kunne tatt en overnatting på Haukeliseter den dagen - å sitte i utebaren der med en kald en på et reinsdyrskinn i solen hadde vært himmelsk :cheers:

TigerBlack
09-04-2007, 10:35
Forsåvitt greit bilde ,men det var noe helsikken til farger du hadde fått der. Litt overkill på justeringene kanskje ?

ATC-flyradar
09-04-2007, 14:49
Du skuffer Kurt, trodde du bare tok bilder av fly og ikke naturbilder :cool:

Coolt bilde fra en sikker hærlig påskeferie,

Legger ut noen bilder til:

flyKSU
09-04-2007, 17:51
Stilig bilder :cool:
Får vi se dem på OSL forum? :rolleyes:

ATC-flyradar
09-04-2007, 19:57
Originally posted by fly1980

Stilig bilder :cool:
Får vi se dem på OSL forum? :rolleyes:

Tja, vi får se da :old

Jan