PDA

View Full Version : Arlandas flygledarbrist kan skada Sverige


TG923
07-04-2007, 16:06
– Bristerna på flygledare skadar Sverige. Kostnaderna för att flygledarfunktionen på Arlanda inte fungerar är stora, både för enskilda individer, flygbolag och Sverige som land. Jag menar att situationen nu närmar sig den punkt där infrastrukturminister Åsa Torstensson måste ta sitt övergripande ansvar och se om det finns strukturella orsaker bakom problemen som är regeringens ansvar att lösa, säger riksdagsledamot säger Lennart Sacrédeus (kd).

http://www.boarding.no/art.asp?id=26021

atck
07-04-2007, 18:14
Ja vi har jo en relativt kvinnelig og arbeidsløs eks-direktør som sikkert tar på seg jobben med å ordne opp i Luftfartsvärket. Det gikk jo så bra sist gang hun prøvde.

Eller forresten kanskje ikke. :rolleyes:

Lykke til i Sverige sier jeg bare. Det finnes ingen annen løsning enn å knipe inn og jobbe som f med å utdanne nye flygeledere. For andre steder i verden er det lite å hente...

:cry:

M609
08-04-2007, 16:35
Problemet kan best oppsummeres i navnet Thomas Allard. Han er sjef for ANS i Sverige, og en blåruss av verste sort. Skal tjene penger på alt, helt uten å se på eventuelle samfunnskonsekvenser av det. Han er Anne Grette x10.

Han tror fortsatt at han skal drive tårnkontrolltjeneste til alle tårn i Norden fra en diiiiger simulator i Stockholm. Han er typen som alle GA flygere i Norden bør være redd. (Da det ville bli slutt på VFR)

Ingen panikk, da relevante folk i Luftfartstilsynet gliser like mye hver gang de hører om prosjektet. (Som i "det blir en kald dag i helvete når jeg godkjenner noe slik" gliset!)

catocontrol
08-04-2007, 16:52
Originally posted by atck

Ja vi har jo en relativt kvinnelig og arbeidsløs eks-direktør som sikkert tar på seg jobben med å ordne opp i Luftfartsvärket. Det gikk jo så bra sist gang hun prøvde.

Eller forresten kanskje ikke. :rolleyes:

Lykke til i Sverige sier jeg bare. Det finnes ingen annen løsning enn å knipe inn og jobbe som f med å utdanne nye flygeledere. For andre steder i verden er det lite å hente...

:cry:

...men man kan jo bare sette inn forsvaret K!!!:viking

wf145
08-04-2007, 16:58
Berre spør Bizflyer; Forsvaret står klar til å ta over!! :old :old :clap