PDA

View Full Version : ScanVin tips nummer 14 i 2007


EB
05-04-2007, 08:38
Før avreise til USA på lørdag er det amerikanske viner i galssene i dette huset. På gårsdagens påskelunsj med noen kunder her hjemme ble ukens ScanVin testet - og den falt i smak!

Fetzer Barrel Selection Shiraz-Grenache-Mourvedre 2002 koster NOK 149,90 på Vinmonopolet og passer godt til retter av både påskelam, påskehare og/eller storfe og også lyst kjøtt.

Vinmonpolet skriver at ukens vin har en mursteinsrød farge. Aroma med innslag av moden rød frukt, kaffe og vanilje. Medium fyldig, med saftig frukt og lang ettersmak - og det er vel ikke så langt fra det vi opplevde i går.

For vintips i de to neste ukene har FBU 4EVER lovet å hjelpe til...skulle ikke forundre meg om han holder seg til denen siden av atlanterhavet og til hjemlandet for de aller aller beste biler i verden...^_^

Dag Viking
05-04-2007, 08:50
Originally posted by EB.... til hjemlandet for de aller aller beste biler i verden...^_^


Ai ai, spennende... Polsk vin:p

EB
05-04-2007, 08:59
Tja...denne skal jo bygges i Polen http://www.fiat500.com/ og den er vel en av de "hotteste" bilnyhetene i 2007. Men tipsene til FBU 4EVER kommer nok fra landet som designet bilen...

EB
06-04-2007, 08:13
...og FBU 4EVER har bekreftet at det kommer nye tips både neste uke og uken etter!!!

Someone
06-04-2007, 22:43
Originally posted by Dag Viking

Originally posted by EB.... til hjemlandet for de aller aller beste biler i verden...^_^


Ai ai, spennende... Polsk vin:p

Det er vel heller tysk vin han mente:p

Rossiyskie Avialinii
06-04-2007, 22:45
Litt av et emne å diskutere. hehe. jæla tidige greier.

EB
06-04-2007, 22:49
Dette skjønner du om noen år...;)

Rossiyskie Avialinii
06-04-2007, 22:50
Originally posted by EB

Dette skjønner du om noen år...;)


Ja, nå ble jeg nesten litt frustrert her altså. Men takker for infoen.

Dag Viking
11-04-2007, 23:25
Endelig i land igjen, og da bar det rett til polet. Zenato Ripasso og en tysk Riesling. Hvitvinen ble drukket til reker, meget god! Tysk Riesling er vel et litt glemt kapittel, og har fått unødvendig dårlig rykte pga det søte klisset som mange drikker (Liebframilch, Blue Nun osv)

Veldig lenge siden jeg har drukket vin med skrukork, men det gjør jo ingen forskjell på en slik "ferskvin". Best av alt, 126kr! Nå er det forresten årgang 2006 i hyllene

http://www.aperitif.no/index.db2?id=82542

Breuer Riesling Sauvage 2004/2005 ***** ÷
Kategori: pollisten/ Vin/ Hvitvin/ Tyskland - Rhin/
Produsent: Georg Breuer
Område: Rheingau
Land: Tyskland
Farge og duft: Lys ung gul. Elegant duft av grønne epler, sitrus, mineraler, blomster og noe druepreg.
Smak: Følger duften, fast og fin med deilig tørr finish. (2004)
Vurdering: En flott vin som er veldig god nå men som vil utvikle seg videre i minst tre år til. Meget godt kjøp.


:clap

Tommy777
12-04-2007, 00:22
Originally posted by EB

Dette skjønner du om noen år...;)

Jeg er med Someone! Har hatt en Alfa i mitt liv, samt en til i firmabilparken (nylig).

Den 147en var en 2004 modell, da den passerte 15.000 km, mista selgeren min bremsene (heldigvis i en av bygatene i Oslo). Bremseslangen hadde røket og ALL bremsekraft forsvant. Utrolig!!

Girkassen røk på 26.000 (tannpuss mellom første og andre gir fra 10.000 km).

Bilen ble levert tilbake til leasingselskapet da den sto mer på verkstedet enn den var på veien. Makan til søppel! Med andre ord: Ikke noe nytt siden jeg hadde min 75ts på begynnelsen av nittitallet. Å komme med "nå er alt så meget bedre med Alfa" er bare tull. Kan føye på et stort antall leiebiler i Italia, 4 ganger har jeg måttet byttet bil med feil som: ødelagt turbo, injection problemer, ødelagt clutch med mer

Så i en alder av 35 år: Jeg skjønner det fortsatt ikke!

TOS
12-04-2007, 00:57
Originally posted by Someone

Originally posted by Dag Viking

Originally posted by EB.... til hjemlandet for de aller aller beste biler i verden...^_^


Ai ai, spennende... Polsk vin:p

Det er vel heller tysk vin han mente:p

Jeg trodde det var svensk vin han snakket om.....:smile2