View Full Version : billigste flybilleter til Kreta
Har sjekket Sterling og Norwegian, får opp en pris på rundt 9000,- for to pesoner. Aktuelle tidsrom er ca 23/06 - 07/07... Sas Braathens flyr jo direkte til Chania, men finner ikke ut av sidene deres, er så uoversiktlig, og dår dessuten bare opp OSL-VIE-CHQ, og ikke direkteruten...
Noen som har tips/forslag eller vet om billigere billetter?
sail4fun
03-04-2007, 16:15
SAS flyr OSL-CHQ mellom 26.6 og 7.8 , derfor fikk du sikkert en utreise via-via når du
valgte utreise 23.6 , så om du kan reise 26.6 så er det sk4633/4634 som gjelder.
Men det er nok rimelig fullt....
Har du sjekket charter-selskapene?
Ving selger flybilletter til de fleste destinasjonene de flyr på, ofte ganske rimelig.
Sjekket ving, apollo osv også. Fant billigste hittil, det blir Flynordic OSL-ARN og Sterling ARN-CHQ, rund 5300 NOK t/r for to personer..ikke dårlig:smile2
ganske fullt til Middelhavet, ja. Bra for selskapene, her blir det penger. Sjekket for en måned siden Firenze med Sterling - to voksne og et barn tur/retur fra OSL - 11.500! Det koster i hlysesong. Hører rykter om at Ving har satt inn ikkt mindre enn TI ekstra fly i sommer, så etterspørselen er stor. Mitt tips er å kjøpe billetter NÅ! Det blir neppe billigere...
Det som slår meg er hvordan de kan greie å sette inn så mange ekstra flygninger midt i høysesongen, MYT selv flyr vel det reimene kan holde og det samme gjør vel de fleste ACMI-selskap... Bare en liten digresjon.
Originally posted by CK
Hører rykter om at Ving har satt inn ikkt mindre enn TI ekstra fly i sommer
Å?:huh: Vet du hvilke?
Originally posted by Blubird
Det som slår meg er hvordan de kan greie å sette inn så mange ekstra flygninger midt i høysesongen, MYT selv flyr vel det reimene kan holde og det samme gjør vel de fleste ACMI-selskap... Bare en liten digresjon.
Det kan vel være andre selskaper enn charterselskapene som har ledig kapasitet? Nettverksselskapene har kanskje mindre trafikk i sommersesongen?
SAS og andre selskaper med mye businesstrafikk har jo tradisjonelt enten flyttet kapasitet til andre ruter, eller satt fly på bakken i sommermånedene. Det er også noen sesongvariasjoner (det er f.eks. vinter i Australia i juli) og noe kapasitet sitter det jo rundt omkring hos ACMI-selskaper her og der også. Men, det er ikke enekelt å skaffe seg fly i sommermånedene om du ikke bestilte dem i vinter.