PDA

View Full Version : Spontant reisetips


Trash2000
03-04-2007, 13:07
Hei, godtfolk!

Har et lite intensivt reisebehov som må tilfredsstilles. Må ut NÅ og gjerne billig.

- To personer
- Utreise tidligst: NÅ
- Tilbake tidligst: tirsdag neste uke.

Forslag til noe bra og billig? Alle selskaper, klasser og lignende godtas. Forslag og svar mottas med takk!

Egil
03-04-2007, 13:31
Jeg var nettopp 10 dager i Spania og koste meg med nydelig vår/sommertemperatur, spiste god mat (og drikke til), reiste litt rundt og fikk sett og opplevd mye!

Fløy til Madrid, var der noen dager før vi tok buss til Valencia, var der noen dager før vi tok the grand finale i Barcelona!! =)
Ikke badetemperaturer enda (om du ikke er isbader da, he he), men t-skjorte og utepils var ikke noe problem!
Vi vurderte også Mallorca og leiebil, men det får vi ha til gode!

Vi reiste også på sparket og hadde ikke planlagt noe, men det var ikke noe problem! Skaffet hotell på ca 10 min alle stedene vi dro til så det er bare å hive seg rundt!!

Egil B

MartinL
03-04-2007, 13:46
Polen!

billig, fantstisk mye flott og se og altfor undervurdert av Nordmenn!

Norwegian eller wizz...

CK
03-04-2007, 13:47
Praha ble nylig kåret til den billigste byen for city-breaks i UK.
Kan ellers anbefale Brussel, det er sikkert greit å få noen billigbilletter i helgene (BRU er ellers en busy business destinasjon i ukedagene).

Og London er jo ALLTID en fin destinasjon.

Men, det kan bli en utfordring å få billige flyseter og hotellsenger nå midt i påsken...

sirpjalle
03-04-2007, 13:53
Originally posted by Egil

Jeg var nettopp 10 dager i Spania og koste meg med nydelig vår/sommertemperatur, spiste god mat (og drikke til), reiste litt rundt og fikk sett og opplevd mye!

Fløy til Madrid, var der noen dager før vi tok buss til Valencia, var der noen dager før vi tok the grand finale i Barcelona!! =)
Ikke badetemperaturer enda (om du ikke er isbader da, he he), men t-skjorte og utepils var ikke noe problem!
Vi vurderte også Mallorca og leiebil, men det får vi ha til gode!

Vi reiste også på sparket og hadde ikke planlagt noe, men det var ikke noe problem! Skaffet hotell på ca 10 min alle stedene vi dro til så det er bare å hive seg rundt!!

Egil B

Enig med Egil, Spania er et godt alternativ.

Husker jeg sjekket litt rundt og fant på et par alternativer (bare for å fly mest). Hadde flere alternativer i hodet, SVG-SXF-AGP. Da kunne jeg fly videre med EasyJet, men måtte stå over en dag, men uten unger og sånn så er jo Berlin en spennende by på kvelden. Passer jo bra det, noe romantisk for deg og dama....??? eller med en kompis og litt :cheers:

Samme var det med Paris, stå over en dag. (SVG-ORY-AGP )

Det tredje alternativet jeg hadde var SVG-BRU-AGP, SAS til Brussel og Brussels Airlines/Virgin Express til Malaga.

Prisene var helt kurrante for en familie på 5, men det var jo ikke hopp på priser. :)

Herlov
03-04-2007, 14:57
Barcelona!

Fantastisk by, men neppe så ekstremt billig i påskeferien.

AirbusTrond
03-04-2007, 16:08
Har dere 20.000 bonuspoeng hver kan dere komme til Barcelona eller Lisboa. Sist jeg sjekket var det mulig med utreise torsdag og retur onsdag.

Er enig i at Polen er undervurdert, Gdansk er en fin-fin by f.eks.

ATC-flyradar
03-04-2007, 17:54
Brussels med Grand Pladz med koselige små gater - små ølkneiper og ikke minst lysshovet på grand platz med tilhørende øl i passende mengder.

Herlig by med utfordringer med mye små restauranter med atmosære - unn deg flere dager. Passer heldt for par uten småbarn.

Anbefalles :old

jb1
03-04-2007, 18:25
Som bosatt i BRU kan jeg anbefale byen, men det er ikke verdens mest spennende sted, men om man ikke har vært her før, er den absolutt verdt et besøk. Du spiser GOD mat for overkommelige priser, prøv marinerte blåskjell, godt kjøtt, begge retter serveres alltid med pommes frites til, sjokolade og vafler. Belgisk øl høster også lovord (og i belgierne regner ikke øl som alkohol, men som en nødvendighet) Grande Place er hyggelig, men unngå å spise til turistpriser i umiddelbar nærhet av plassen. Søndag morgen kan tilbringes på markedet i Marolles, en spasertur i Galerie de la Reine eller en utflukt til berømte Waterloo. Om dere har noen dager, bør dere også ta en dagstur til Brügge, i Belgia er avstandedne små. Snakk for all del ikke fransk i Brügge og det øvrige Fladern, engelsk derimot, er null problem. Begynn alltid med en fransk frase i Brüssel, 90 % snakker fransk som førstespråk der, selv om byen offiselt er tospråklig siden det er hovedstaden. Det billigste jeg fant på Widerøe er ca. 2400,- med SAS fra torsdag til tirsdag.

Tommy777
03-04-2007, 18:33
I og med at det er påske kan det være vanskelig å finne tak billetter til fornuftig pris.

Jeg ville vel heller satt meg ned med SASBraathens, Sterling og Norwegians websider og sett om jeg klarte å finne noen billige billetter..

AirbusTrond
03-04-2007, 18:45
Din Side har sjekka litt :

http://www.dinside.no/php/art.php?id=375679

Bengt
03-04-2007, 20:55
Vad är målet i första hand? God mat, nattliv eller varmare väder?
Är det varmare väder tycker jag Spanien är väldigt bra, även om det inte är lika billigt som Polen. Åk till Barcelona så får du allt på en gång.
Och med norska mått mätt så går det nog att leva billigt även i Barcelona...
Polen är också trevligt att åka till, men det är nog inte så skönt utomhus vid den här tiden. Jag var i Gdansk i september förra året och det var mycket skönt med god mat och fantastiskt god öl till väldigt låga priser. Skulle nog ändå ta Spanien istället i april..

Utflyttet
03-04-2007, 20:58
Originally posted by Trash2000

Hei, godtfolk!

Har et lite intensivt reisebehov som må tilfredsstilles. Må ut NÅ og gjerne billig.

- To personer
- Utreise tidligst: NÅ
- Tilbake tidligst: tirsdag neste uke.

Forslag til noe bra og billig? Alle selskaper, klasser og lignende godtas. Forslag og svar mottas med takk!

OSL-LHR-SIN-ZRH-OSL med SQ i C eller F, plenty luksus, god mat i Singa og besøk av meg i neste uke. ;)

-A

learjet
03-04-2007, 21:02
Sjekket akkurat for en bekjent og utreise Torsdag (05.04) hjem Tirsdag (11.04) til Barcelona kommer på ca 2800 pr pers med KLM.

Endrer seg vistnok raskt om dagen så vet ikke hvor lenge dette holder seg.

S

svetho
04-04-2007, 07:54
Jeg anbefaler Riga eller Tallin. Spesielt Riga er en fin by med billig mat og drikke. Og det går jo "masser" av fly dit....

Anbefaler å se på Hotel Reval Latvia, som ligger meget sentralt og er forholdsvis billig.

Hvor det enn blir; god tur.....

OJB
04-04-2007, 09:53
Hva med fedrelandet?
-Bergen
-Stavanger
-Trondheim
-Nord-Norge ; Bodø, Svolvær og resten av Lofoten. Bo i Svolvær og lei en bil og kjør nordover og sydover i Lofoten og Vesterålen. Mye å se og gjøre. Kan anbefales. Har gjort det selv flere ganger.Godt alternativ til støyende storbyer.

Så har man jo det gode norske alternativet med Proforma Fellesreiser som arrangerer turer til Grorud eller Dundass.

AirbusTrond
04-04-2007, 14:10
Originally posted by OJB

Hva med fedrelandet?
-Bergen
-Stavanger
-Trondheim
-Nord-Norge ; Bodø, Svolvær og resten av Lofoten. Bo i Svolvær og lei en bil og kjør nordover og sydover i Lofoten og Vesterålen. Mye å se og gjøre. Kan anbefales. Har gjort det selv flere ganger.Godt alternativ til støyende storbyer.

Så har man jo det gode norske alternativet med Proforma Fellesreiser som arrangerer turer til Grorud eller Dundass.

Vil absolutt ikke anbefale norske "storbyer" i påskeuka. Det meste er stengt. Det er egentlig en skam med tanke på norske og utenlandske turister her i hovedstaden at nesten alt av brukbare restauranter er stengt, ofte hele påskeuka. :(

Bengt
04-04-2007, 22:42
Originally posted by svetho

Jeg anbefaler Riga eller Tallin. Spesielt Riga er en fin by med billig mat og drikke. Og det går jo "masser" av fly dit....

Anbefaler å se på Hotel Reval Latvia, som ligger meget sentralt og er forholdsvis billig.

Hvor det enn blir; god tur.....
Riga är en stad med samma kvaliteter som Gdansk. Bra och billig mat och dricka men kallt just nu. Mycket att se även i Riga...
Så återigen, vad är huvudmålet? Mat, nöjen, öl eller bättre väder?
Vad ni än väljer berätta gärna vad ni valde och varför.