PDA

View Full Version : Shanghai


dc-8-63
28-10-2004, 17:09
Saa langt vet jeg at jeg skal vaere i Shanghai Mandag den 6 Desember, og at jeg trenger 2-3 dager der, jeg jobber jo ogsaa for en "non-profit" organisasjon, og forskjellen mellom en plass blant de "uvaskede massene" (som ph-ndr beskriver turistklasse) og lengre frem utgjoer 2-3 Baerbare PCer som prosjektet vaart vil nyte godt av...saa dette blir et billigst mulig alternativ.....

Jeg har lekt litt med Orbitz paa morgenkvisten, og saa langt kommer Untied best ut, klart under USD1000.00....UA har ogsaa en forbindelse via Tokyo med Ana, noe som kan bety nytt selskap.......men UA har 3 midtseter igjen paa en 777....10.5 timer paa midtsete frister IKKE.....

Neste ut er NW med A332 og langt flere seter ledig....masse vindusseter....hmm fremdeles under USD1000.00...og ser ut til at jeg reise via Tokyo med China Eastern i fra Tokyo....ogsaa nytt selskap i loggen.....

Men droemmen er jo 4 nye selskap(det viktigste er jo ikke aa vinne men aa slaa LN-KOG)......og jeg har sett Cathay Pacific med A340-600 i Vancouver......

Fortsettes...

PS og jeg er totalt uavhengig av miles,bonus etc. har faktisk ingen bonus kort

Guest
28-10-2004, 18:08
$766
per person

Leave
Sun, Dec 5 United Airlines 1287
Depart: 10:45am
Arrive: 12:50pm

1 stop Seattle, WA (SEA)
San Francisco, CA (SFO)

Economy | 2hr 5min | Boeing 737

Change Airline. Time between flights: 1hr 10min

Air China Intl 8857
operated by United Airlines -- UA 0857
Depart: 2:00pm
Arrive: 7:30pm
San Francisco, CA (SFO)
Shanghai, China (PVG)

Economy | 13hr 30min | Boeing 747
Total duration: 16hr 45min

This is an overnight flight.

Return
Thu, Dec 9 Air China Intl 985
Depart: 5:15pm
Arrive: 11:55am

1 stop Shanghai, China (PVG)
San Francisco, CA (SFO)

Economy | 10hr 40min | Boeing 747

Change Airline. Time between flights: 4hr 7min

United Airlines 1282
Depart: 4:02pm
Arrive: 6:02pm
San Francisco, CA (SFO)
Seattle, WA (SEA)

Economy | 2hr 0min | Boeing 737
Total duration: 16hr 47min

dc-8-63
28-10-2004, 23:35
...ja jeg har sett paa SFO-SHA direkte...og der kan en i hvertfall faa et vindus sete begge veier...men Untied er jo kjedelig......og vet ikke om de har PTV paa turist paa 744....??? Air China paa veien hjem er jo spennende.....ellers har jeg funnet priser helt ned i USD 726.00.....ogsaa med Untied.....de er klart aggressive paa pris.....Northwest er omtrent USD 100 mere....Continental det samme (og det er NW flight til Tokyo)..Air Canada kommer ogsaa godt ut med 20 USD over Untied....nonstop i fra Vancouver....og jeg bor jo faktisk naermere YVR enn SEA......men prisen er lavere om jeg starter i SEA....Asiana er ogsaa spennende...via Kimpo....

CK
29-10-2004, 17:10
hva med SK via CPH??

dc-8-63
29-10-2004, 18:06
Originally posted by CK


hva med SK via CPH??

Umulig!.....grunn Ulla Brit - SAS Stasjonsmester paa SEATAC...jeg vil absolutt ikke sitte paa midtsete paa bakerste rad paa SK938 noe jeg er garantert med Ulla Brat!!....

Fra den tiden jeg pendlet Oslo Seattle fant jeg 9! boarding pass med SK938 Sete 39E....

DY
29-11-2004, 22:56
hvorfor liker ho det setenr da?

LN-MOW
30-11-2004, 05:28
Det var det daarligste setet paa 767'en .... :D

EB
30-11-2004, 06:45
BA via London eller NW/KL via AMS...

Bizflyer
30-11-2004, 10:36
Originally posted by EB


BA via London eller NW/KL via AMS...

Det kan vel kalles en omvei når du reiser fra USA's vestkyst. First class med Cathay Pasific eller ANA må da absolutt være å foretrekke for en slik tur!!!

BF

Exiz
30-11-2004, 14:57
Originally posted by DY


hvorfor liker ho det setenr da?

Spørsmålet er vel heller hvorfor hun ikke liker DC-8-63... :p

dc-8-63
30-11-2004, 16:43
Originally posted by Bizflyer


Originally posted by EB


BA via London eller NW/KL via AMS...

Det kan vel kalles en omvei når du reiser fra USA's vestkyst. First class med Cathay Pasific eller ANA må da absolutt være å foretrekke for en slik tur!!!

BF

Vel Cathay Pacific flyr ikke helt frem (i begge ender) Vancouver er naermeste avreise destinasjon, i for seg greit nok, men maa kombinere med et annet selskap i fra HKG....det er ogsaa greit.....Foerste og Business Class er utelukket, sitter selv med budsjettansvaret....og selv Business class ville bety at vi ikke kunne kjoepe de 3 baerbare PC'ene jeg skal sette opp i Shanghai...og da faller liksom maalet med reisen bort.....

Turen blir ogsaa utsatt, dels pga mitt eget arbeidpress, dels fordi vi har moett en vegg av amerikansk byraakrati fordi vi skal eksportere 3 baerbare PCer til Kina....det vil loese seg, men tar tid

EB
17-12-2004, 18:08
Hvordan er fremdriften for denne turen?

dc-8-63
13-01-2005, 20:09
...angaaende hotell, skal spoerre mine kinesiske kollegaer......det blir vel tur i mars...siden Kina staar stille i februar pga nyttaars feiringer.....

sveg
14-01-2005, 13:36
Originally posted by tripple-seven
Det jeg egentlig lurer på er om du har et hotell å anbefale i byen?? Sitter og ser meg rundt nå og det er tydeligvis ikke noe problem med hotell der, men i stedet for å velge et villkårlig et, kan det jo kanskje være ok å bo på et hotell som noen kan anbefale - eventuelt ikke anbefale.


Det var ikke meg du spurte, men jeg hiver meg likevel på. Om budsjettet tillater det, vil jeg anbefale Grand Hyatt Shanghai, verdens høyeste hotell. Hotellet starter i 54. etasje, og nest øverst, i 87. etasje(!) er det en fantastisk bar med strålende utsikt, drinker og service!

Jeg har ikke bodd der (er tross alt student...), men tok turen opp i baren, og det er obligatorisk :D. I stedet for å ta turen til utsiktsetasjen i 88. etasje, er det mye bedre å ta heisen gratis opp til 87., og ta seg en fortreffelig drink for det du ville betalt for heisen opp til 88.

God tur!

URL: http://shanghai.grand.hyatt.com/