PDA

View Full Version : Flypriser til Koh Samui


OSLflyer
13-03-2007, 20:59
Familien(les undertegnede) hadde bestemt å legge sommerferien i år til Smilets Land. Tidligere ferier i Thailand har alltid vært på Phuket. Denne gangen prøver vi å komme oss til Koh Samui som bl.a.har flere soltimer på sommeren enn f.eks. Phuket, men til min store forskrekkelse finner jeg AY som billigste flyselskap til en pris av NOK 10.039 på ITA Software Trip Planner. Hos LH kommer billetten på NOK 10.548 og med SK hele NOK 12.892.

Riktignok vet jeg ikke hva PG forlanger for BKK-USM t/r, men kan aldri tenke meg mer enn NOK 2.000.

Med slike billettpriser i juli må vi også denne gangen velge HKT, hvis ikke
noen på forumet har tips til bedre priser på f.eks. OSL-BKK-USM t/r i perioden 7-9 juli med retur 26-29 juli:question:

valen
14-03-2007, 01:28
Det jeg pleier å gjøre er å kun bestille fly til bankok å derifra bestille fra bankok til koh samui. Det som også er en fin måte er fly til puket, så coach(minibuss) derifra til surat thani, Og båt derifra. Dette er meget billig. Det som også er fint er å reise med tog fra Bankok til surat thani. En fin og opplevelsesrik togtur.

Bestiller du fly til kuala lumpur er det et billig flyselskap som oppererer derifra til koh samui. Sjekk denne linken da..

Berjaya air (http://berjaya-air.com/)

Håper dette hjalp deg litt på vei..

valen
14-03-2007, 01:36
Tror jeg kansje missforsto spm ditt... Det var flyturen fra osl til bankok du mente...

Har du sjekket fly til sin eller kul?

Sjekk også charter flyene... der kan du være heldig å finne noe rimeligere...
Ellers så endres prisene ganske ofte.. Jeg bruker selv aldri å bestille dyrere bil. en 7500-8000 kr.

OSLflyer
14-03-2007, 08:02
Takk for svar. Det var totalprisen OSL-USM som jeg reagerte over.

Har tidligere reist til Phuket via SIN med SQ og Silk Air.

Kombinasjonen tog og båt er kanskje litt tungvint for meg:cool:

Hvilken pris OSL-BKK gjelder i juli?

valen
15-03-2007, 00:51
Tiger bruker å ha de snilleste prisene fra sin til phuket.

Men sjekk charterflyene. Fløy selv britania i fjor sommer. betalte da rundt 8500. Det var da mellomlanding i abu dhabi. Trangt på flyet var det værste, men prisen var jo snillere. Ellers vet jag at prisene endres ofte, så vær påpasselig å sjekk ofte før du bestiller.

Anbefalder deg også å ta en tur til Koh Tao mens du er på samui. Nyydelig og fredelig liten øy!!

TG923
24-03-2007, 18:56
Originally posted by OSLflyer

Riktignok vet jeg ikke hva PG forlanger for BKK-USM t/r, men kan aldri tenke meg mer enn NOK 2.000.


En vei:

Y Fare THB 3,480
M Fare THB 3,285
Promotion THB 2,000 (første og siste flight ser det ut til)

TG923
24-03-2007, 18:59
Originally posted by valen

Det som også er en fin måte er fly til Phuket, så coach (minibuss) derfra til Surat Thani og båt derfra. Dette er meget billig.



Hvorfor ikke fly Bangkok - Surat Thani i så fall (hvis PG ikke er aktuell)?
Det er jo ganske langt med minibuss tvers over landet fra Phuket.

LN-SEK
11-04-2007, 11:50
Billigste til BKK er vel Aeroflot. Vi fikk pristilbud på 6500 t/r i slutten av mars. Hvis du orker slitne TU154 og IL96 fulle av fulle russere ^_^