PDA

View Full Version : Mariott på OSL og KSU i 2008


fkrlf
10-03-2007, 23:36
Planene er ihvertfall klare

Mer her: http://www.tk.no/nyheter/article2636792.ece

OEH
10-03-2007, 23:48
Marriott-hotellet på Nannestad blir vel et konferansesenter etter som jeg har skjønt?
Uansett er det positivt at Marriott-kjeden etablerer seg i skandinavia.
Generellt meget bra servicenivå, men luksus vil jeg ikke kalle det. Ser Harald Jacobsen omtaler kjeden som en luksuskjede på Standbynews. Det er det vel bare JW Marriott som kan kalles, og det finnes vel knapt i Europa.

LN-SSL
11-03-2007, 01:02
http://forum.scanair.no/read.php?TID=5297 , så får vi en sammenheng i det hele.....;)

(Husker du ikke hvilke tråder du starter nå da, fkrlf? :colgate: )

Blackhawk
11-03-2007, 01:55
Mariott er vel en kjede med hotell, som sies å være innenfor "5-stjerners kategorien" - til sammenligning skal vel Radisson SAS være "4-stjerners". Dog skal det nevnes, at jeg har bodd på flere 3-stjerners som har vært bedre enn 4-stjerners - så man skal absolutt ikke se seg blind på antall stjerner (og planeter) ^_^


Nedenfor er ett par bilder fra Mariott i Køln (eller Cologne om du vil), sengene
tar i hvert fall "plassen sin". Men til gjengjeld er de svært behagelige og myke, med
bl.a. egyptisk bomull (lakenet ja) - og nok puter til at man nesten drukner i dem.


http://home.online.no/~l-bfrost/Mariott_01.jpg
http://home.online.no/~l-bfrost/Mariott_02.jpg

Disse fancy leselysene (i sengegjerdet) av typen med "bi-xenon lignende pærer" var skarpe nok, men fy så varme de ble.. :wow:

Så da er det bare å vente på at GermanWings kommer tilbake til OSL, slik at man får muligheten til nok et hyggelig opphold (og kampanjepris) i tilknytningen til 4U-flyvningen til CGN... :cool:

OEH
11-03-2007, 02:16
Ser bra ut. Jeg er booket for 2 netter på Marriott Køln i mai.
Elllers bodde jeg nylig på Marriott Kensington i London. Et 4-stjerners, som jaggu ikke fortjente mer heller. Skuffende kvalitet (til tross for såkallt Executive rom) og skyhøye priser. Er glad det ikke var jeg som betalte.

EB
11-03-2007, 12:40
Mariott ved London City Airport kan også anbefales!!!!

Superhai
11-03-2007, 17:43
Marriott (2 r og 2 t) kan vel mer sammnelignes med Rezidor hvor Radisson SAS er et av merkene:

Marriott Hotels & Resorts
JW Marriott Hotels & Resorts
Renaissance Hotels & Resorts
Courtyard
Residence Inn
Fairfield Inn
Marriott Conference Centers
TownePlace Suites
SpringHill Suites
Marriott Vacation Club International
The Ritz-Carlton
Marriott ExecuStay
Marriott Executive Apartments

Someone
12-03-2007, 08:27
Originally posted by Superhai

Marriott (2 r og 2 t) kan vel mer sammnelignes med Rezidor hvor Radisson SAS er et av merkene:
...
The Ritz-Carlton
...


Ritz-Carlton er jo ganske "greit":p

Stian
18-06-2009, 19:01
Noen som vet hvordan det går med Marriott's satsing i Skandinavia?
De skulle vel etter planen åpne et par hoteller i 2009, men har ikke hørt noe mer.
Er planene lagt på is?

xtend
18-06-2009, 19:37
Renaissance Hotel i Malmö åpner ihvertfall som planlagt i oktober.

http://www.marriott.com/hotels/travel/mmabr-renaissance-malmo-hotel/

jikswoboB
18-06-2009, 19:42
Ett Courtyard by Marriott är under uppförande här i Stockholm. Skulle tro att det blir klart senare i år.

FlightDeck
18-06-2009, 21:37
Spennende dette - men begynner det ikke å bli vel mange hoteller rundt Gardermoen nå? Scandic, Park Inn og Comfort skal vel også åpne.

LN-AØR
18-06-2009, 22:21
Spennende dette - men begynner det ikke å bli vel mange hoteller rundt Gardermoen nå? Scandic, Park Inn og Comfort skal vel også åpne.

Stemmer det at hotellet på OSL skal være ferdig i 2010? Isåfall; hvor på Gardermoen er det dette bygges?

KrisFlyer
18-06-2009, 22:53
Stemmer det at hotellet på OSL skal være ferdig i 2010? Isåfall; hvor på Gardermoen er det dette bygges?

Den 29.01.2008 publiserte Marriott en pressemelding hvor det sto at de skal åpne fire hoteller i Norge i løpet av 2010, inkludert et 300-roms hotell ved Oslo Lufthavn Gardermoen. Dersom de opprinnelige planene ikke har endret seg, skal hotellet ved OSL bygges på Aasgård i Nannestad kommune.

Kilde: http://www.marriott.com/news/detail.mi?marrArticle=303754

flyKSU
18-06-2009, 23:25
Hotellet på KSU skal være ferdig innen 2009 i følge Marriott, men tomta er fremdeles kun jord og grus. Ser ut til å drøye litt.

gustavf
08-11-2009, 20:56
Dagens Næringsliv hadde en artikkel om Marriott-hotellene i gårsdagens utgave.

Faktor Eiendom lanserte ifjor kjempestore Marriott-hoteller blant annet på Gardermoen, i Hemsedal og i Trysil. Nå er alle nye hotellprosjekter lagt på is. Og der kan de bli liggende ganske lenge.

...

- Var de omfattende hotellplanene urealistiske?
- Ambisjonene var i alle fall veldig høye. Noen vil si urealistisk høye. Andre vil kanskje si at ikke var urealistiske tatt i betraktning markedet den gangen. Men vi får se tiden litt an. Jeg vil ikke utelukke at prosjektene faktisk kommer til å bli realisert. Men det ligger i så fall litt lenger fram i tid, sier Riiser.

Så da blir det altså ikke Marriott i Norge i overskuelig framtid.

S. Holberg
08-11-2009, 21:22
Jaja..Kom igjen noen andre da! Det er ihvertfall marked for ett hotell på KSU med all oljefolket og bissniss folk ;)

ENGM 911
08-11-2009, 21:29
Hva gjelder OSL, lurer jeg på hva metningspunktet for hoteller er. Om ikke lenge er Park Inn ferdig, og med alle omkringliggende hoteller, er det noen som vet hva overnattingskapasiteten for dette området er?

EB
08-11-2009, 22:25
Tror ikke Marriott kommer til Norge...mulig at en og annen ihuga patriot i Kristiansund fortsatt tror på dette - men jeg tviler sterkt...

Om de skulle komme - så skal jeg fly SAS opp for å overnatte èn natt...

OEH
08-11-2009, 22:41
Veldig skuffende!
Marriott eller andre internasjonale kjeder hadde vært et veldig velkomment innslag i det norske hotell-tilbudet.

flyKSU
08-11-2009, 22:48
Tror ikke Marriott kommer til Norge...mulig at en og annen ihuga patriot i Kristiansund fortsatt tror på dette - men jeg tviler sterkt...

Om de skulle komme - så skal jeg fly SAS opp for å overnatte èn natt...

Der er alltid håp :D :rolleyes: