View Full Version : Blue1 til Helsinki
Må innom kontoret i dag eller i morgen for å sjekke om det blir tur til Helsinki på tirsdag eller på onsdag. Ut med MD90 og hjem med Avro på kvelden gir oss 5 timer med kollegaene våre på et møterom på flyplassen...kaster ikke bort tiden med transfer inn og ut av byen. Blir desverre ikke overnatting eller restaurantbesøk...men det blir nok flere turer til Helsinki i løpet av våren og forsommeren...
Da blir det Helsinki i slutten av måneden og det BLIR overnatting og restaurantbesøk...:D Mulig at det også blir ny flytype; E170...:FIN
Mange fine hoteller og restauranter i Helsinki. ;)
Lover bra...for møtet vårt starter ikke klokken 08.00...:D
Tommy777
19-03-2007, 07:11
Nyyydelig hotell i Helsinki. Anbefales (http://www.hotelkamp.fi/en/Index/)
Det blir både nytt flyselskap (Blue1) og ny flytype (E170) på denne turen. Så skal vi bo på Radisson SAS PLaza Hotel i Helsinki....
Noen som vet om jeg kan skjekke inn på sms slik jeg kan med SAS?
Tommy777
28-03-2007, 20:54
Tviler jeg på. men jeg la merke til at sist gang jeg sjekket inn med dem på nettet, ble jeg redirektet til scandinavian.net....
Har ikke kommet noen sms - men jeg har kun håndbagasje og setene er reservert. Holder jeg meg frisk så blir det MD90 i ettermiddag...og ikke minst nytt flyselskap - nummer 69 på listen!
Concorde
29-03-2007, 07:50
God tur da!
Takk o takk... Formen er ikke på topp...men det blir avreise til OSL nå!!!
Tommy777
29-03-2007, 21:48
He he.... Nå er du excited.... :lol:
Etter 2 glass Sancerre på OSL boardet vi Blue1 sin MD90 til Helsinki...push-back 5 minutter før rutetid (ikke mange passasjerne ombord) Tok av som en rakett og når du sitter på rad 2 så hører du ingen motorlyder...Utrolig behagelig maskin. Raskt etter avgang ble det servert mat, kylling (god!!!), sacher torte (enda bedre), vin, vann og kaffe. Alt gratis...
Hjem igjen i dag takket vi vår skaper for fullprisbilletter og muligheten til å avbestille Finnair og E170, kjøpe ny og billigere billett to timer tidligere med MD90`n til Blue1. Her ventet det varme kluter etter take-off, samme måltidet som i går - men er det godt så gjør ikke det så mye.
Både til Helsinki og inn til Oslo var vi 10-15 minutter før rutetid...
Blue1 og MD90 frister til snarlig gjensyn...
Er dette servering på econ extra (Y) eller økonomi? Business Class er det vel ikke, eller hur...?
Premium Economy kalte reisebyrået vårt dette på bekreftelsen...og det var nok kun her det var gratis servering. På vei hjem var det også gardin - noe det ikke var på vei over. På vei over var også setene 2a+c den første raden - på vei hjem var 2A + c den 2. raden...
Høres ut som Blue1 har et bra produkt på OSL-HEL. Hvordan var beinplassen (på flighten der rad 2 faktisk var andre rad)?
Tja... den var merkbart dårligere enn på rad 1. Tror også den har blitt dårligere (men absolutt ikke dårligst i klassen) siden SAS fløy MD90 - ellers er alt interiøret ombord som hos SAS.
Blue 1 har satt inn 166 seter, mens jeg mener å huske at SAS hadde 145. Så ingen tvil om at det har blitt trangere ombord...
Så da anbefales absolutt første rad... kan man roligere ha det i luften om man ikke jobber seg frem slik som FBU 4EVER gjør?