PDA

View Full Version : Newark to Bombay


Dag Johnsen
08-03-2007, 04:25
Heisann!

Der var den! Tommy777 her er en av de nye rutene! Disse flightene, samme som EWR-DEL vil passere over Norge...:-p



CO will launch daily nonstop flights between EWR and Mumbai beginning Oct. 30, 2007, subject to government approval. CO has operated nonstop service between New York and Delhi since 2005.

The new service will link the world’s financial center and top business and tourism destination with India’s commercial and entertainment capital. The flight will be timed to provide convenient connections at CO’s New York hub with more than 230 other cities throughout the U.S., Canada, Latin America and the Caribbean.

“We are excited about extending our Indian route network to include nonstop service to Mumbai,” said Marketing Executive VP Jim Compton. “Mumbai is the largest trans-Atlantic market not currently served by Continental and offers significant opportunities for growth in the future.”

Mumbai will be the 30th city in CO’s trans-Atlantic route network. Mumbai, formerly known as Bombay, is the business and entertainment capital of India and its most populous city, with an estimated population of 13 million (25 million in the greater metropolitan area). Many financial institutions and corporations have their headquarters in Mumbai, which is also home to the world-famous Bollywood film and television industry.

CO’s New York/Newark-Mumbai flights will be operated with Boeing 777-200 aircraft with BusinessFirst and Economy cabins. Flying times will be approximately 14 hours and 50 minutes eastbound, and 16 hours and 15 minutes westbound. CO’s India flights feature special products and services for customers. A Bollywood movie channel is featured on the inflight entertainment system.

To read the entire news release on this topic, go to continental.com > About Continental > News Releas.

Dag

Tommy777
08-03-2007, 04:46
Frisk satsing. Hvordan går Dehli ruten? Tipper vel at denne er en suksess siden man nå åpner enda en rute til India. Om jeg ikke tar feil, blir CO det eneste amerikanske selskapet med 2 ruter direkte til India

Bizflyer
08-03-2007, 09:14
Flyr NW fortsatt til India via AMS?

BF:cool2

MountainDew
08-03-2007, 09:56
Originally posted by Bizflyer

Flyr NW fortsatt til India via AMS?

BF:cool2

Northwest Airlines 34

Booking Class: V / Economy
Ticket Designator:
Meal: Dinner
Equipment: 332
Sun, Apr 15
8hr 50min
10:30am Depart Amsterdam (AMS)
10:50pm Arrive Mumbai (BOM)

Approximate Distance: 4262 miles

Dag Johnsen
08-03-2007, 12:22
Heisann Tommy777!

Newark til New Delhi og retur gaar smekkfulle hele vinteren, bokstavelig talt, da en medarbeider maatte kjoepe full fare tickets i Januar for aa komme seg hjem. Det er litt mindre belegg om sommeren da India blir ukomfortabelt varmt paa den tiden, men dette hjelper ogsaa paa takeoff performance da temperaturen ligger over 40C...:(

Vi haaper selvfoelgelig, som du nevner, at Bombay blir like vellykket...;)

Dag

Dag Viking
08-03-2007, 12:30
Vi får håpe det blir en suksess!

Men Dag, ville det ikke vært greit med flere rullebaner på EWR, ikke bare flere fly og ruter?;)

LN-AFG
08-03-2007, 15:16
SAS fløy CPH-DEL en kort tid, enten før eller etter 9/11, men den ble lagt ned relativt kjapt.

Mener grunnen som ble nevnt var at man ikke fikk penger for billetter utstedt på en rekke billettkontor i India, men flyene var relativt smekk fulle og burde være økonomi i dette.

Er det mulig SAS returnerer til India? Markedet er jo i en voldsom vekst der borte.

Tommy777
08-03-2007, 18:45
Originally posted by Dag Viking

Vi får håpe det blir en suksess!

Men Dag, ville det ikke vært greit med flere rullebaner på EWR, ikke bare flere fly og ruter?;)

Tipper dag synes det er greit (i likhet med meg). Synd han ikke kontrollerer det.. :p

Tommy777
08-03-2007, 18:48
Originally posted by Dag Johnsen

Heisann Tommy777!

Newark til New Delhi og retur gaar smekkfulle hele vinteren, bokstavelig talt, da en medarbeider maatte kjoepe full fare tickets i Januar for aa komme seg hjem. Det er litt mindre belegg om sommeren da India blir ukomfortabelt varmt paa den tiden, men dette hjelper ogsaa paa takeoff performance da temperaturen ligger over 40C...:(

Vi haaper selvfoelgelig, som du nevner, at Bombay blir like vellykket...;)

Dag

Tok en liten sjekkerunde. Det er jammen kun CO, DL og AA som flyr non stop til India av de amerikanske flyselskapene. Grunnen til at UA ikke flyer er vel mangelen på skikkelig materiell. 777ene til UA klarer vel ikke India, 747en blir for stor/uøkonomisk.

Dag Johnsen
09-03-2007, 01:14
Heisann Dag (Viking) og Tommy777!

ville det ikke vært greit med flere rullebaner på EWR, ikke bare flere fly og ruter?

Jo, det hadde blitt fint med flere rullebaner, men faktum er at det er New York ATC som er den stoerste begrensingen. Det er tre (3) store flyplasser som deler New York luftrommet, EWR, JFK of LGA pluss Teterboro (KTEB) og blir det ingen forbedring paa ATC systemet kan du legge ut saa mange rullebaner som du vil...;)

Dag