PDA

View Full Version : Tre hull i 1970


putzmeister
06-03-2007, 20:41
http://www.airliners.net/open.file/1147899/M/ :D
http://www.airliners.net/open.file/0545768/M/ :D

Someone
06-03-2007, 20:49
Er ikke den Tridenten egentlig en Quad?

LN-MEH
06-03-2007, 21:40
Nei ikke Trident 1C som er på bildet,men Trident 3B hadde en 4. motor,en R.R RB162-86 over den midtre R.R Spey 512 motoren.Den ga 15 % ekstra trust,men ble bare brukt ved takeoff.

LN-SEK
07-03-2007, 10:24
Og HER (http://www.airliners.net/open.file/1178086/L/ ) kan man se den ekstra motoren. Ser ut som den har felles luftinntak med motoren under ?

Det lille inntaket oppå der er vel til APU ?

FBU 4EVER
07-03-2007, 12:05
Originally posted by LN-SEK

Og HER (http://www.airliners.net/open.file/1178086/L/ ) kan man se den ekstra motoren. Ser ut som den har felles luftinntak med motoren under ?

Det lille inntaket oppå der er vel til APU ?

Det lille luftinntaket er til den lille ekstra motoren.Den fungerte egentlig som APU,men kunne benyttes til take-off hvis det trengtes.

LN-MEH
08-03-2007, 17:39
Originally posted by FBU 4EVER

Originally posted by LN-SEK

Og HER (http://www.airliners.net/open.file/1178086/L/ ) kan man se den ekstra motoren. Ser ut som den har felles luftinntak med motoren under ?

Det lille inntaket oppå der er vel til APU ?

Det lille luftinntaket er til den lille ekstra motoren.Den fungerte egentlig som APU,men kunne benyttes til take-off hvis det trengtes.

Nei den 4. motoren hadde eget luftinntak,et på hver side av halen som ble åpnet når motoren bruktes.Dessuten hadde de flyttet APU'en som på de tidligere utgavene av Trident (1C,1E og 2E) var plassert der denne 4. motoren er på en Trident 3B,opp på toppen av luftinntaket til motor nr. 2.På dette bildet er APU' en borte men man kan tydelig se hvor den skal sitte.
http://www.airliners.net/open.file/0793846/M/
På dette bildet ser man at de omtalte luftinntakene til "booster engine" er åpen:
http://www.airliners.net/open.file/1091443/L/
På disse to bildene Trident 1C kan man se at APU er plassert der den ekstra motoren sitter på en Trident 3B.På disse flyene sitter luftinntaket til APU'en på samme sted som på Trident 3B,nemlig oppå luftinntaket til motor nr 2.
http://www.airliners.net/open.file/0081608/L/
http://www.airliners.net/open.file/1185059/L/
Samme på dette nærbilde av halepartiet på en Trident 2E:
http://www.airliners.net/open.file/1001898/L/
APU'en som ble brukt på Tridentflyene (1C,1E og 2E)heter Artouste og var opprinnelig plassert i skrogets senterseksjon,men ble flyttet for å frigi plass til mere fuel.Dette ble først gjort på Trident 1C G-ARPR c/n 2119,men de tidligere produserte flyene ble ombygd etterpå.På Trident 3B ble det byttet til en GarrettAiResearch GTCP85C APU.