PDA

View Full Version : USAirways overtar A340 fra Air Canada


EB
05-03-2007, 10:10
Fra Star Alliance news:

US Airways looks to other Asia routes
(Source : Inquirer , March 02, 2007)


Philadelphia could get more direct air service to Asia - including flights to Tokyo - were US Airways to win approval to launch nonstop trips to China next year, the airline's CE, Doug Parker, said. As expected, US Airways announced it would file an application with the DOT later this year to start flying once a day in each direction between Philadelphia International and Shanghai. US Airways would need to buy or lease additional, long-range jets to make the 12-hour flights to China, and could use the same planes to open other routes to Asia. US Airways has been talking to the parent of Air Canada, about buying or leasing Airbus A340 jets that Air Canada expects to begin replacing this year.

amatør
05-03-2007, 10:27
Originally posted by EB

Fra Star Alliance news:

US Airways looks to other Asia routes
(Source : Inquirer , March 02, 2007)


Philadelphia could get more direct air service to Asia - including flights to Tokyo - were US Airways to win approval to launch nonstop trips to China next year, the airline's CE, Doug Parker, said. As expected, US Airways announced it would file an application with the DOT later this year to start flying once a day in each direction between Philadelphia International and Shanghai. US Airways would need to buy or lease additional, long-range jets to make the 12-hour flights to China, and could use the same planes to open other routes to Asia. US Airways has been talking to the parent of Air Canada, about buying or leasing Airbus A340 jets that Air Canada expects to begin replacing this year.


Er det ikke de flyene SAS sikler etter?

EB
05-03-2007, 11:21
Trodde også det...

brendas
05-03-2007, 11:25
Originally posted by amatør
Er det ikke flyene de SAS sikler etter?
En hel del A340er kommer til å forsvinne fra AC i løpet av 2007 og 2008, så SAS har flere muligheter :)

LN-MOW
05-03-2007, 13:29
AC har ogsaa et par A345'er .. det er mulig det disse de peiler seg inn paa. Oestkysten til Kina er langt ...

RolfL
05-03-2007, 14:40
Originally posted by LN-MOW
AC har ogsaa et par A345'er .. det er mulig det disse de peiler seg inn paa. Oestkysten til Kina er langt ...


Tror de två -500 är intecknade på annat håll, let us wait and see ...

EB
05-03-2007, 15:29
Kan vi begynne å håpe/drømme/sikle???

Utflyttet
05-03-2007, 15:31
Jeg som trodde SAS skulle ha 345'ene til den nye direkteruten de skal åpne BGO-BNE?

-A

brendas
05-03-2007, 15:32
Originally posted by LN-MOW
AC har ogsaa et par A345'er .. det er mulig det disse de peiler seg inn paa. Oestkysten til Kina er langt ...

AC eier sine to A345, som de kjøpte for en latterlig billig penge ($89mill per stykk,) mens de leaser sine A343. Mao, jeg vil tro at AC kommer til å beholde disse to lenger enn A343ene, men ja, de forsvinner nok innen to år, så fort AC får en god nok pris for dem.

LN-MOW
05-03-2007, 15:33
De forsvinner saa snart 777-erstatningene er paa plass.

FBU 4EVER
07-03-2007, 10:38
SAS har fremdeles "first refusal" på 2 stk. A340-313X fra AC,og minst en maskin blir nok leaset inn i nær fremtid,kanskje begge to.

Intercont. avtalen med pilotforeningene,Pfor, er at det skal ekspanderes med minst en destinasjon og/eller fly i de neste årene.2007 inkludert.

LCH
07-03-2007, 11:21
Og den delen av avtalen har de vel overholdt i og med innføringen av DXB?
Eller erstatter DXB bare PVG?

Er det snakk om ruter eller destinasjoner her?

FBU 4EVER
07-03-2007, 13:02
Originally posted by LCH

Og den delen av avtalen har de vel overholdt i og med innføringen av DXB?
Eller erstatter DXB bare PVG?

Er det snakk om ruter eller destinasjoner her?

Destinasjoner.Og fly.Fly for å øke frekvenser på eksisterende destinasjoner og nye.Skoleprogrammet for piloter til Intercont. ser ut til å dekke behovet for et nytt fly,og det kommer.Avgjørelsen må være tatt før 1/7,ellers forfaller hele den nye Intercont. avtalen ved årskiftet.

EB
07-03-2007, 17:27
Blir spennende uker...:D

amatør
07-03-2007, 17:34
Originally posted by EB

Blir spennende uker...:D
Ja, kanskje OSL blir tilgodesett med noe også..:p

FBU 4EVER
08-03-2007, 14:03
Originally posted by amatør

Originally posted by EB

Blir spennende uker...:D
Ja, kanskje OSL blir tilgodesett med noe også..:p

Det går rykter! Kanskje JetBlue vil komme med noe info?

EB
08-03-2007, 16:38
Nå som Finnair holder liv i produksjonen av A340 så kan jo SAS følge etter...:D

FBU 4EVER
08-03-2007, 18:15
Originally posted by EB

Nå som Finnair holder liv i produksjonen av A340 så kan jo SAS følge etter...:D

Fly litt mer på SK C-klasse,så blir det penger til nyinnkjøp av Citroën'er,både 4 og 2CV!:colgate:

EB
08-03-2007, 18:53
I`ll do my very best...;)

TOS
08-03-2007, 19:31
Originally posted by FBU 4EVER

Originally posted by EB

Nå som Finnair holder liv i produksjonen av A340 så kan jo SAS følge etter...:D

Fly litt mer på SK C-klasse,så blir det penger til nyinnkjøp av Citroën'er,både 4 og 2CV!:colgate:

C-klasse fra SEA til CPH 1. mars var iallefall helt full. Meget behagelig tur var det også og vel verdt de 30000 poengene det kostet meg å oppgradere....:smile2 Ny konfigurasjon og seter som fungerte meget bra. Det eneste som var litt småirriterende var at man hadde en tendens til å skli ned når stolen var i liggestilling. Noen timer søvn ble det nå uansett.