PDA

View Full Version : Helsinki

EB
04-03-2007, 11:19
Noen tips på hvor jeg bør bo og hvor vi kan gå å spise en ettermiddag/kveld i Helsinki?

Savipix
04-03-2007, 11:34
Bo på SAS hotellet precis vid stationen (Plaza?) och ät på Saslik (http://www.asrestaurants.com/saslik/index.asp?lang=en)

Concorde
04-03-2007, 11:44
Den restauranten gav meg faktisk lyst å reise til Finland!

TOS
04-03-2007, 16:44
Intet over og intet ved siden av Hotel Kämp i Helsinki. Hotellet er meget bra, ligger veldig sentralt til og har en rekke gode restauranter like i nærheten. Chez Dominique er visstnok en av Helsinkis beste restauranter, ligger like i nærheten. Det samme gjør restauranten Savoy (design av Alvar Aalto) - om jeg husker rett så var det snakk om et par steinkast unna Kämp. Jeg har hørt at Savoy er verdt et besøk. Det er også en russisk restaurant like ned i gata fra hotellet, samt at resturanten på hotellet var mer enn brukbar når jeg bodde der (som riktignok er noen år siden). Helsinki er en fabelaktig by å besøke.

FBU 4EVER
10-03-2007, 14:28
Et besøk i Helsingfors uten en matbit på en av byens russiske restauranter,er et fattig besøk.Jeg har stort sett spist på Troika som er noe rimeligere.Ellers er begge Radisson-SAS hotellene bra,både det gamle og ærverdige ved stasjonen og det nye,moderne i Runebergsgatan.

Finner kan også være sære.Ta en tur innom Zetor på Mannerheimsgatan og bestill et glass sahti så skjønner du!;)

Tommy777
19-03-2007, 07:24
Har bodd på begge SAS hotellene. Helt greit. Men det suverent beste hotellet i byen er: Hotel Kämp (http://www.hotelkamp.fi/en/Index/). Ikke mye dyrere enn SAS hotellene

Chriscross
01-08-2017, 23:33
Tydeligvis vært få som har beveget seg inn til Helsinki by de siste ti årene, men jeg har akkurat booket en tur med datteren min på 6 år i morgen. Vi er der to dager.

Hva skal vi finne på? (Bortsett fra å bade i bassenget på hotellet. De har til og med en privat strand.) Skal bo på Hilton hotellet som ikke heter "Strand", men noe langt og vanskelig.

Sondbjo
02-08-2017, 05:23
Tydeligvis vært få som har beveget seg inn til Helsinki by de siste ti årene, men jeg har akkurat booket en tur med datteren min på 6 år i morgen. Vi er der to dager.

Hva skal vi finne på? (Bortsett fra å bade i bassenget på hotellet. De har til og med en privat strand.) Skal bo på Hilton hotellet som ikke heter "Strand", men noe langt og vanskelig.

http://muminkaffe.com/en/

Herlov
02-08-2017, 08:50

Jeg var i Helsinki for et par år siden. Det finnes en øy som heter Suomenlinna i havnebassenget utenfor selve byen. Den huser en gammel festning, museum, som er en fin dagstur med båt. Det finnes også en sentral fornøyelsespark som heter Linnanmäki, , hvor det også er et akvarium. Generelt opplevde jeg vel byen som ganske beskjeden, på grensen til kjedelig, men det går selvsagt fint an å slå i hjel et par dager.

Chriscross
03-08-2017, 21:24
Noen aktiviteter det kan være greit å vite om i byen:
Tilbys mange krus for mellom 17-25 Euro på 1,5 timer. Noen kan du betale ekstra for lunch buffet eller annet å spise.
Det er et badeanlegg rett ved torget som så nytt ut. Også føere solstoler der og diverse servering. 6 -åringen var ikke fornøyd med at bikini lå igjen på hotellet.
Pariserhjul rett ved Torget, tror det tidligere het Finnair Eye.
En Fornøyelsespark der adgang er gratis, men en betaler for det en gjør, eller 39 Euro for alt inkludert.
Toget fra flyplass tok ca 25 min og kostet 5,5 Euro. Gir overgang i byen. P-tog og I tog kjører ulike ruter, men ender ved samme stasjon.
Uber legger ned i Helsinki en av de nærmeste dagene. (Uber Black fortsetter).

Concorde
04-08-2017, 10:45
Kjøpe Marimekko på en av de mange butikkene i byen :-)

Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk