PDA

View Full Version : Ny rute BOO- BDU


spitfire
01-03-2007, 14:46
Hørte noen rykter om det i dag! noe som vet mer, hvem skal fly osv osv?
SAS Braathens la den jo ned i sin tid fordi kun 10% av pax som reiste via Bodø skulle til Bodø, resten skulle til Øst- og Vestlandet.
Har reisemønstret endret seg, eller er det forsvaret som er villige til å betale for en rute?

Brave
01-03-2007, 17:14
Originally posted by spitfire

Hørte noen rykter om det i dag! noe som vet mer, hvem skal fly osv osv?
SAS Braathens la den jo ned i sin tid fordi kun 10% av pax som reiste via Bodø skulle til Bodø, resten skulle til Øst- og Vestlandet.
Har reisemønstret endret seg, eller er det forsvaret som er villige til å betale for en rute?

Det ble et ramaskrik både på Bardufoss og i Bodø etter at muligheten til å kunne fly mellom disse stedene forsvant for noen år tilbake. Tror nok at forsvaret er villige til å bla opp for å få i gang igjen en rute. Det er fryktelig tungvint å måtte reise via Gardermoen, eller ta buss til Tromsø og fly derfra. Hadde vi bare hatt Twin Otter`ene til 719.....:rolleyes:

Herlov
01-03-2007, 20:14
Jeg avtjente verneplikten på Setermoen i 2000/2001 og fløy flere ganger fra Bardufoss til Oslo via Bodø med Braathens når jeg skulle hjem på permisjon. Hvis ikke jeg husker helt feil, så var det til og med matservering på strekningen mellom Bardufoss og Bodø som det tok veldig få minutter å tilbakelegge .. :lol: