PDA

View Full Version : ScanVin tips nummer 9 i 2007

EB
01-03-2007, 13:23
Var en tur innom "snobbepolet" på Briskeby før et kundemøte i formiddag...der ble jeg anbefalt følgende "torsdagsvin".

Jordan Chameleon 2003 fra Stellenbosch, Sør Afrika koster på snobbepolet og alle andre Vinmonopol NOK 129.90. Den har en smak av plommer, solbær, pepper med et preg av mint. En kompleks og rik rødvin...som jeg gledermeg til å teste i ettermiddag/kveld.

God vin - god start på helgen!

Bizflyer
01-03-2007, 13:42
Hvordan våger du å anbefale en vin som du ikke enda har prøvd selv?

Den kan jo ha en større eller mindre utpreget drittsmak for alt vi vet??

BF:cool2

JetBlue
01-03-2007, 13:45
Originally posted by EB

Var en tur innom "snobbepolet" på Briskeby før et kundemøte i formiddag...der ble jeg anbefalt følgende "torsdagsvin".

Snobbepol - hva i all verden skal det bety? Polet på Briskeby er et anstendig sted for innkjøp av kvalitetsvin. Takket være den lokale bestyreren. Skål!

EB
01-03-2007, 13:56
He he...polet som omsetter flere flasker champagne enn alle de andre polene i Oslo til sammen...

Noen ganger må man da kunne stole på "ekspertene" som jobber på Polet - og som faktisk er grunnen til at jeg håper vi ALDRI får vin i butikk...

Someone
01-03-2007, 14:03
Originally posted by EB

He he...polet som omsetter flere flasker champagne enn alle de andre polene i Oslo til sammen...

Trodde det var polet på CCVest jeg?

EB
01-03-2007, 14:06
Ligger ikke langt unna de heller...beste med Briskeby er at de omsetter så mye uten p-plasser!!!

Bizflyer
01-03-2007, 15:24
Vil det si at de fleste som handler der ankommer med en aldri så liten støttepromille på vei inn?

Da er det vel nesten som å gå å handle på supermarkedet skrubbsulten vil jeg tro!!

BF:)

Someone
01-03-2007, 15:36
Originally posted by Bizflyer

Vil det si at de fleste som handler der ankommer med en aldri så liten støttepromille på vei inn?

Da er det vel nesten som å gå å handle på supermarkedet skrubbsulten vil jeg tro!!

BF:)

Vel, det er sikkert bedre enn å handle på supern ganske så snydens.....been there done that og fant ut at kombinasjonen studenter på vei hjem fra fest + alkohol + 24t supermarket = Mye rart

EB
01-03-2007, 18:08
Tilbake til tipset... Den anbefales nå også av meg...veldig god (og ja jeg kjenner ettersmaken av pepper). Blir nok noen nye flasker med hjem i morgen...:D

Someone
27-03-2007, 15:25
Originally posted by EB

...

CC Vest: 15.930 liter
Briskeby: 14.979 liter
Vika: 10.669 liter

CCVest selger mer en Briskeby i året for å pirke litt:p