PDA

View Full Version : Vildanden vil fly til Stockholm!


GF1
26-02-2007, 21:53
NRK Østafjells har hatt to innslag om Vildanden i dag i anledning oppstarten av rutene til Stavanger og Molde. Det ble også opplyst at man vil starte flyvninger til Stockholm!

"Flyselskapet Vildanden har så stor suksess på ruten mellom Skien og Bergen, at Widerøe nå dumper prisene på sine turer mellom Sandefjord og Bergen.
Mandag åpnet det lokale flyselskapet Vildanden to nye ruter mellom Skien, Stavanger og Molde. Nå vil Widerøe ta grep for å møte konkurransen fra naboene i vest."

Videoklipp 1 (http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/232611)

Videoklipp 2 (http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/88579)

:clap

Someone
26-02-2007, 21:58
Tja, blir dette realiteten kan jeg jun se for med 1 scenario....to selskaper som blør!

Lennart
26-02-2007, 22:23
Dagens tredje landing på Sola

HMWK
26-02-2007, 22:53
Veldig bra satsing. Håper at de får det til. Dette viser bare at Coast skulle ha blitt på ruten fra TRF

KennethGS
27-02-2007, 04:44
Originally posted by HMWK
Dette viser bare at Coast skulle ha blitt på ruten fra TRF

Så de kunne blødd ihjel som så mange andre selskaper har gjort?
Hadde de hatt noe annet å bruke flyet til mellom turene til Arlanda, så hadde de sikkert blitt, men fly som står på bakken 19 timer i døgnet tjener ikke penger idag...

EB
27-02-2007, 06:16
Før de blør for my håper jeg at jeg klarer en tur med Vildanden i mars...

ENTO
27-02-2007, 11:51
Ryanair har prøvd,,,,,,,Widerøe har prøvd,,,,,,,,,,Coast Air har prøvd,,,,,,,,, og husker jeg ikke helt feil så tror jeg Guard Air prøvde også å fly mellom Torp og Stockholm. Hvordan kan det da være grunnlag for å fly Geiteryggen-Stockholm ???

:cool:

EB
27-02-2007, 11:53
Tja.. SAS har fløyet Oslo-New York, TWA har fløyet Oslo-New York, TowerAir har fløyet Oslo-New York, Pan Am har fløyet Oslo-New York, Delta har fløyet Oslo-New York, Northwest har fløyet Oslo-New York og nå klarer Continental det veldig bra...så aldri si aldri...;)

CK
27-02-2007, 12:54
Originally posted by ENTO

Ryanair har prøvd,,,,,,,Widerøe har prøvd,,,,,,,,,,Coast Air har prøvd,,,,,,,,, og husker jeg ikke helt feil så tror jeg Guard Air prøvde også å fly mellom Torp og Stockholm. Hvordan kan det da være grunnlag for å fly Geiteryggen-Stockholm ???

:cool: '

GuardAir fløy vel TRF-GOT, ikke STO.
problemet med Vestfold-STO er ikke det norske markedet, det skulle være stort nok til å fylle to daglie med en 19-30-seters maskin fra det norske markeder, men du får ingen svensker til å fly til Sandefjord! Selv svenske bedrifter med kontakter i VeTeBu vil heller fly til OSL. Coast Air hadde perfekt matriell til ruten, men de hadde ikke noe annet å bruke flyet til resten av dagen. Håpløst å ha en maskin stående på TRF hele dagen, selv om det er en nesten nedbetalt J31...

KennethGS
28-02-2007, 02:30
Både Sveaflyg og Guardair gikk konkurs mens de fløy TRF-GOT, begge med J31...

Flirer ennå hver gang jeg tenker på en av kapteinene i Sveaflyg. En eldre kar med kaptein-caps som takset så sakte inn til stand at man hadde melkesyre i armene lenge før han nådde frem... ;)

GF1
28-02-2007, 08:40
Stockholmsflyvningene starter allerede om 14 dager skriver NRK fra Telemark. (http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/telemark/1.1931347)

Legg spesielt merke til at konsernsjef Skogen i Grenland Group ikke liker de nye innenlandsrutene:

"Grenland Group flyr for rundt 25 millioner kroner i året, men de nye tilbudene fra Vildanen i Skien vil ikke gagne industrien, mener Skogen.
- Flere ganger har jeg opplevd å bli satt på neste fly fra Sandefjord eller Stavanger. Det oppfatter jeg som at flyselskapene har lite belegg og derfor dropper avganger for å spare penger. Og blir det enda færre som flyr fra Sandefjord Lufthavn Torp vil vi oppleve det enda oftere, sier han."

Disse påstandene er vel egentlig en anklage mot Widerøe - at flyvninger kanselleres av kommersielle grunner?:wow:

FlightDeck
28-02-2007, 14:33
Og ikke glem at de også flyr Bergen-Molde nå. Om enn ikke så ofte... Hver onsdag!

Noen som vet hvorfor Vildanden blir omtalt som Stockholmsplanet på en rekke billetter?

flyKSU
28-02-2007, 16:20
Originally posted by EB

Tja.. SAS har fløyet Oslo-New York, TWA har fløyet Oslo-New York, TowerAir har fløyet Oslo-New York, Pan Am har fløyet Oslo-New York, Delta har fløyet Oslo-New York, Northwest har fløyet Oslo-New York og nå klarer Continental det veldig bra...så aldri si aldri...;)

Har Delta og Pan AM fløyet til Oslo? :question:

Henrik
28-02-2007, 18:03
Originally posted by FlightDeck

Og ikke glem at de også flyr Bergen-Molde nå. Om enn ikke så ofte... Hver onsdag!

Noen som vet hvorfor Vildanden blir omtalt som Stockholmsplanet på en rekke billetter?

Både Stockholmsplanet och Vildanden använder Avitrans Nordic (2Q) som operatör. Ett tag var det bara Stockholmsplanet som använde Avitrans, så deras IATA-kod 2Q har väl blivit förknippad med Stockholmsplanet. Även Kalmarflyg och Blekingeflyg anlitar Avitrans Nordic, så 2Q-koden dyker upp både här och där.

Glider
28-02-2007, 22:40
Originally posted by fly1980

Originally posted by EB

Tja.. SAS har fløyet Oslo-New York, TWA har fløyet Oslo-New York, TowerAir har fløyet Oslo-New York, Pan Am har fløyet Oslo-New York, Delta har fløyet Oslo-New York, Northwest har fløyet Oslo-New York og nå klarer Continental det veldig bra...så aldri si aldri...;)

Har Delta og Pan AM fløyet til Oslo? :question:


Jeg fløy til JFK med Delta i -94. De hadde en rundtur JFK-Oslo-Helsinki-JFK. Husker jeg ikke helt feil, var det en A310 jeg fløy.

EB
01-03-2007, 06:18
Pan Am fløy med 727 til London - hvor du kunne bytte til flere destiansjoner i USA - før de begynte med A310 som Delta overtok...

Farmer
01-03-2007, 07:50
Ettersom operatørselskapet vel har teknisk base i Sverige er det nok en naturlig forklaring til at det nå kommer en rute mellom Stockholm og Skien. Jeg vil tro at de hele tiden har hatt en viss trafikk i form av tomflyginger for å flytte crew og flymateriell, som de nå istedet kan fylle opp med en og annen betalende passasjer.