PDA

View Full Version : Banebelysning kveldstid på >>ENGM

ATC-flyradar
26-02-2007, 21:26
Jeg kjørte forbi rullebanen en mørk kveld og lurer på om belysningen for innflyvningen blir slått av på kvelden hvis man bruker den gml banen eller om den står på hele kvelden uansett ??

Skal ta noen bilder ( parkere i nærheten etter stans forbudt) gå bort til gjerdet DME står og ta noen bilder. Gidder ikke å reise 4 mil hvis lyset er slått av. Derfor spørsmålet om lysnene står på hele kvelden uansett ??

Jan

LN-SEK
26-02-2007, 22:11
De slår vel av på de baneendene som ikke er ibruk. Det har jo sammenheng med vindretning. Så hvis vinden er fra sør så er det vel stor sjangs for at banelysene i sør er slukket.

ATC-flyradar
26-02-2007, 22:27
Originally posted by LN-SEK

De slår vel av på de baneendene som ikke er ibruk. Det har jo sammenheng med vindretning. Så hvis vinden er fra sør så er det vel stor sjangs for at banelysene i sør er slukket.

Jeg får se på radaren hva de bruker før jeg reiser avgårde. Synes at dette var meget bra utgangspunkt å ta skikkelige bilder. Kan jo prøve også i nord på gml banen.

Tips mottaes med takk.

Jan

Flanders
26-02-2007, 22:31
Om du skal ta nattfotos anbefaler jeg blender på F8-11 omtrent... Da får du stilig stjerneeffekter på lysene :).

EDIT: leif...

ATC-flyradar
27-02-2007, 19:20
Da her jeg prøvd dette hjemmende fra og ser ut til jeg skjønner innstillingen på 70 -300 mm.

Da for vi som om det blir klarvær til helgen og på ENGM :angry:

Jan