PDA

View Full Version : Norwegian kutter ut Manchester

litt-amatør
26-02-2007, 13:02
http://www.dagbladet.no/dinside/2007/02/26/493307.html

Ser ut som Manchester er en vanskelig destinasjon for andre enn SAS Braathens. Men blir jo sterke på London nå DY.

Som vanlig mulig å rette på feil i slike artikler; SK flyr IKKE til MAN fra OSL alle dager unntatt lørdag.

CK
26-02-2007, 13:51
ingen stor overraskelse at DY dropper BGO-MAN, den var nok litt for liten for en 737. Har ventet på dette lenge, kanskje det er på tide at WF pusser støvet av MAN-planene igjen. At DY øker til to daglige på BGO-STN er interessant, og kan ikke være helt heldig for SAS Braathens' rute BGO-LGW. Det er ikke verdens tyngste business-rute, men det hjelper jo ikke at det er avgang først på ettermiddagen på SK. Med avgang BGO 09:15 og retur fra STN 20:00 har du helt fint mulgihet til å ta en dag i London. Steike

EB
26-02-2007, 16:15
Absolutt tøff satsning fra Norwegian...nå ligner de jo et alternativ for businessman`n også...:D

LN-AFG
23-04-2007, 03:44
Ser ruten ligger inne på hovedsiden i en av annoseboblene og på bestillingsfunksjonen kommer MAN opp fremdeles, men når du prøver å søke på dato kommer det opp melding om "Vi beklager: Valgt strekning ugyldig"

Litt uprofft DY:exclamati

ThomAAs
23-04-2007, 10:51
Dette er vel det som må til for å få noe businesspax, hyppighet :old

FlightDeck
23-04-2007, 23:45
Dagens kveldsrute til London fra Flesland går generelt ganske bra. Holder seg på rundt 100 passasjerer i uken og fullt rundt helgen. MAN-ruten hadde allitd rundt 50 passasjerer, så det var nok på tide at de endelig la den ned. Husk ellers at Norwegian hadde litt konkurranse med Jet2.com som har ruten Flesland-Newcastle.

LN-AFG
24-04-2007, 02:18
Vel den var vel litt drøy. Jeg har selv kjørt fra Manchester til Newcastle, og det er ett bra stykke i mellom ca 4 timer å kjøre. Så det er vel heller lite som tilsier at det er der problemet ligger.

Jeg bodde og jobbet i Chester som er ca. 30-40min med bil sørvest for MAN. Snakket med en hel del Engelskmenn som var oppriktig interessert i Norge og Bergen. Veldig mange hadde vært der eller ønsket å reise, selv om prisnivået alltid ble nevnt som en ulempe.

Jeg tipset en hel del om at det gikk an å fly direkte MAN-BGO, noe ingen var klar over. Det er tydelig at både WF og DY som flydde BGO-MAN lett kunne tiltrekke seg Britene, men de må la ruten operere en stund og markedsføre den!

Losse
24-04-2007, 10:10
Enig med AFG. Jeg har flere kollegaer tilknyttet vårt kontor i Bergen som tilnærmet pendler til Manchester området. Det er først nylig de er blitt observant på Norwegians direkterute, men i det de skal begynne å bruke den fast, så blir ruten nedlagt. Litt dumt, men så er det dette med mangel på frekvenser når det først blir etablert ruter.