View Full Version : OT: Test dine Vinkunnskaper
Bizflyer
24-02-2007, 22:29
Aftenposten har en quizz som går på vinkunnskap i dag. 30 spørsmål
Aftenpostens vinquizz (http://tux.aftenposten.no/aquiz2/aquiz.do?quizId=237&admin=true)
Selv klarte jeg 26 av 30. Noen bedre?
BF:cool2
Utflyttet
24-02-2007, 22:58
19 av 30 her, men jeg vet hva jeg liker. ;)
-A
AirbusTrond
24-02-2007, 23:29
Grrr. 20 av 30 her. Men for så vidt riktig - er mer opptatt av at det er godt enn hva ting heter... Men regner med det er Salvesen som har laget testen og kan vel si at jeg ikke har allverdens respekt for den journalist som vinekspert (min mer vinkyndige broder hevder hårdnakket å ha tatt vedkommende for plagiat fra Decanter) . Mht vintips holder jeg meg til Scanair (EB!), DN, Vinforum og Aperitif.
Concorde
25-02-2007, 00:29
Originally posted by AirbusTero
Grrr. 20 av 30 her. Men for så vidt riktig - er mer opptatt av at det er godt enn hva ting heter... Men regner med det er Salvesen som har laget testen og kan vel si at jeg ikke har allverdens respekt for den journalist som vinekspert (min mer vinkyndige broder hevder hårdnakket å ha tatt vedkommende for plagiat fra Decanter) . Mht vintips holder jeg meg til Scanair (EB!), DN, Vinforum og Aperitif.
Kunne ikke vært mer enig!
Dag Viking
25-02-2007, 00:55
Enig jeg også. Har ikke så mye til felles med smaken til Salvesen. Jeg heller til Vinforum, og eventuelt aperitif. Folk har forskjellig smak, så det er viktig at man finner en anmelder man liker smaken til, så treffer man i de fleste tilfeller!
Når det gjelder testen så var den ikke noe å skryte av, på 20-tallet et sted:angry:
Fylla har skylla.
Ytrefilet av rein og G.D. Vajra Barbera d'Alba her i kveld, og som sagt tidligere, en god vin!
I følge Salvesen liker jeg best å drikke vin... Men at Alamos Pinot Noir kommer fra Washington State i USA var nytt for meg...:angry:
Bizflyer
25-02-2007, 11:16
Originally posted by EB
I følge Salvesen liker jeg best å drikke vin... Men at Alamos Pinot Noir kommer fra Washington State i USA var nytt for meg...:angry: Hvor mange poeng fikk du da??
23 eller 24 - for jeg mener fortsatt at Alamos ikke kommer fra USA!!!!
15 av 30...og ja jeg ble klassifisert som en som foretrekker å drikke vin:p
cabincruiser
25-02-2007, 18:50
15 av 30 her. Og jeg inrømmer villig at det meste var vill gjetning..... :lol:
Men det viktigste er og blir hva du liker...så kan salvesen snobbe seg videre!!!
Tommy777
26-02-2007, 02:05
19 av 30 her... Flaut :wow:
Vet ikke helt om Salvesen kan gjøre oss flaue...^_^
Bizflyer
26-02-2007, 12:46
Drit i Salvesen! Skål for pokker!;)
BF:old
Selv klarte jeg 26 av 30. Noen bedre?
Nei, 25 av 30 her. Bommet stygt på et par a spørsmålene....
Og forresten, når det gjelder vin behøver ingen å være flaue, man drikker det man liker og hygger seg med det. Drit i Salvesen, drikk vinen. Skål! ;)
Men kan noen bekrefte at Aftenposten har rett eller feil vedr. Alamos?
Desk pilot
26-02-2007, 14:13
Kanskje en trykkfeil i testen? Ifølge en vintest i Aftenposten kommer Alamos Pinot Noir fra Mendoza, Argentina.
www.aftenposten.no/matogvin/article1620549.ece (http://www.aftenposten.no/matogvin/article1620549.ece)
Så da var jeg flinkere enn Salvesen...:D
Bizflyer
26-02-2007, 15:32
Det var en av mine feil også! Jeg trodde også den kom fra Argentina. Men fikk feil. Var ikke skråsikker, og har heller ikke gjort noe for å finne ut av det heller.
Du er uansett forumets beste - nå med 27 poeng!!!