PDA

View Full Version : Mange nye svart-hvittbilder på airliners.net

GF1
24-02-2007, 17:31
Mye vakkert å se her. (http://www.airliners.net/search/photo.search?aircraft_genericsearch=&airlinesearch =&countrysearch=&specialsearch=&daterange=196&keyw ords=Rosengaard&range=&sort_order=&page_limit=120& thumbnails=&calccount=1130442&truecount=false&engi ne_version=6.0)

Fellowship
24-02-2007, 20:17
Ja, bra du viser til disse, GF :) Jeg hadde tenkt, men kom ikke så langt. Veldig morsomt at han har begynt å scanne og sende inn igjen, og nå er det knall-kvalitet på bildene hans!!

Det var faktisk mye av bildene hans og de til Mel Lawrence, som gjorde at jeg fikk opp øynene for Airlienres.net for over 6 år siden nå. Kanskje han har blitt pensjonist, og nå har tid til å ta opp igjen tråden fra de han la ut den gangen? I hvertfall må han ha investert i ny scanner. De nye bildene begynte å komme rett før jul :)

Falcon
24-02-2007, 22:35
Takk for tipset. Det er til og med et bilde av en av Messerchmittene som Widerøe fløy:http://www.airliners.net/open.file/1164187/L/. Ble dessverre knust under snittflyging i for lav høyde i 1995.

rodata
24-02-2007, 22:56
Hej GF1 og Fellowship

Tak for jeres venlige ord om mine billeder.
Jeg er ikke blevet pensionist endnu (jeg er fra 1942), men jeg besluttede før jul, at uploade så mange af mine billeder som muligt, før det bliver for sent ;-)
Jeg har ikke fået ny scanner, men har bare brugt mere tid på inscanning og redigering af billederne.
Jeg vil efterhånden gen-uploade alle gamle billeder i 1600 pix bredde.

Mange hilsner

Nils Rosengaard

GF1
25-02-2007, 08:11
Velkommen som registrert medlem av dette forumet, Nils!
Og takk for mange flotte bilder fra 60-tallet!
Godt å høre om hva du har satt deg fore med dine bilder.
:clap

Seabee
26-02-2007, 11:47
For noen FANTASTISKE bilder! En flyhistorisk gullgruve! Kan nesten bli DC-8 og Metropolitan "fan" av mindre! Godt at 'gamlegutta' legger sin arv ut på internett!

Seabee

Fellowship
26-02-2007, 20:12
Originally posted by rodata
Tak for jeres venlige ord om mine billeder.
Jeg er ikke blevet pensionist endnu (jeg er fra 1942), men jeg besluttede før jul, at uploade så mange af mine billeder som muligt, før det bliver for sent ;-)

Mange hilsner

Nils Rosengaard
En god beslutning!
Tusen takk for all den tid du helt sikkert må ha brukt på disse innscanningene!, (jeg vet noe om hva som kreves). Og takk for at du deler med oss disse flotte inntrykkene fra CPH på ´60-tallet. Jeg har mange ganger ønsket at jeg kunne gått en tur på den takterrassen. Jeg var på CPH første gang sommeren 1970, som passasjer. Men jeg var bare 12 år, og visste ikke at det fantes så gode utsiktsmuligheter.

CK
27-02-2007, 10:45
Velkommet til dette forum Nils, og takk for de flotte bildene. Dette er snadder for oss som ikke fikk oppleve det selv (født på midten av 70-tallet selv). Keep up the good work!

LN-MEH
27-02-2007, 12:08
Der var det masse fantastisk flotte bilder!:smile2

rodata
04-03-2007, 19:08
:old Til de af Jer der er interesseret i gamle SAS fly.
Jeg har re-uploaded (gen-lastet op på norsk?) et nærbillede af DC-7C LN-MOD "Guttorm Viking":

http://www.airliners.net/open.file/0045504/L/

Nils

rodata
11-03-2007, 13:50
:old Da LN-MOD er et af mine absolut foretrukne fly, har jeg renset og forbedret endnu et billede på airliners.net af denne maskine:

http://www.airliners.net/open.file/0045505/L/

"Guttorm Viking" vbar blevet udpeget til at indgå i et SAS-museum, men endte med at blive ophugget i CPH kort tid efter at jeg tog billedet (april 1968). Synd og skam:drunk:

Nils

LN-MOW
11-03-2007, 16:15
Guttorm Viking er ogsaa medvirkende i en Kurer-podcast som nylig var aa finne (og som sikkert finnes) paa nrk.no. Anledningen var direktesending fra Nordpolen paa vei til Tokyo.
En av passasjerene var leif Juster, som ogsaa fikk sjansen til aa gi sin versjon av turen ... :p

rodata
11-03-2007, 17:16
Originally posted by LN-MOW

Guttorm Viking er ogsaa medvirkende i en Kurer-podcast som nylig var aa finne (og som sikkert finnes) paa nrk.no. Anledningen var direktesending fra Nordpolen paa vei til Tokyo.
En av passasjerene var leif Juster, som ogsaa fikk sjansen til aa gi sin versjon av turen ... :p

:old Ja, søndag den 24. februar 1957 var en meget spændende dag!
Jeg gik på kostskole på den tid (vi boede i Jakobshavn (Illulisat) på Grønland), og søgte om lov til at tage til København for at overvære starten fra CPH - men jeg fik ikke lov til at forlade den sorte skole (Herlufsholm)!
I stedet fulgte jeg hele begivenheden via radio og TV. Da jeg bad om lov til at høre den direkte udsendelse fra Nordpolen da LN-MOD og LN-MOE krydsede hinanden ca. 21:30 GMT, fik jeg heller ikke lov til det - det var sengetid - basta!

Propliner Magazine bragte en udmærket artikel af Ulrich Kappner om SAS' polar ruter i No.29 (Winter 1986) - "Over the Top of the World".

Nils