PDA

View Full Version : Norwegian vurderer flere nye ruter


ENKB
23-02-2007, 11:52
http://www.tk.no/nyheter/article2604546.ece

Mer i DN (papirutg)

flyKSU
23-02-2007, 12:20
Bra at Norwegian satser innenlands også. Ålesund, Kristiansund og Haugesund er alle flyplasser som kun (nesten) har SAS Braathens.

Trash2000
23-02-2007, 12:29
Positivt med flere aktører som kan presse opp rutetilbudet og gi flere lavprisseter, men er i bunn og grunn ikke noe uventet utspill. :lightbulb

Kjosern vil imidlertid ikke tidfestre.

- Det krever at vi har tilgjengelig kapasitet både på crew og materiell, sier Bjørn Kjos overfor DN.

Betyr enten nedtrapping utenlands eller leasing av flere fly....

flyKSU
23-02-2007, 12:31
Originally posted by Trash2000

Positivt med flere aktører som kan presse opp rutetilbudet og gi flere lavprisseter, men er i bunn og grunn ikke noe uventet utspill. :lightbulb

Kjosern vil imidlertid ikke tidfestre.

- Det krever at vi har tilgjengelig kapasitet både på crew og materiell, sier Bjørn Kjos overfor DN.

Betyr enten nedtrapping utenlands eller leasing av flere fly....

Tror nok Norwegian vil satse på det siste. Tviler på at de trapper ned på noen utenriksruter nå.

CK
23-02-2007, 12:37
Kjos vil imidlertid ikke tidsfeste når de nye rutene kommer.

Dette har vi hørt før, Bjørn. DY har jo snakket om HAU siden starten omtrent. Jeg kan ikke se at fortsatt forbud mot EB-points på innenriks skal gjøre det mer aktuelt for DY å starte disse rutene.

fly1980: Det er ikke sikkert DY vil øke flåten om de skulle finne på å starte på disse rutene. Fly koster penger - mye penger - og DY klarer ikke å få fly til $100.000/måned lenger. mange av utenlandsrutene - bl.a. Polen - gir svært dårlig yield vil jeg anta, og en rute som OSL-HAU vil kunne tjene mer penger enn OSL-IST. Selv Norwegian må tjene penger, og de siste tallene fra Kjos viser jo at det erinnenriks som gir penger - utland gir volumer og et stort og fint rutekart, men om han ikke "pynter bruden" gir det ikke den store uttellingen økonomisk.

Trash2000
23-02-2007, 13:10
Endelig forstår de i alle fall ting.

Å selge billetter til 300-400 kroner per vei på tre timer lange turer per vei ut i Europa med halvfulle fly, vil aldri gi like mye som å sette samme fly inn på Oslo - Vestlandet med flytid på 45 minutter per vei og dobbelt så dyre billetter.

LN-BRK
23-02-2007, 13:32
Originally posted by CK

Kjos vil imidlertid ikke tidsfeste når de nye rutene kommer.

Dette har vi hørt før, Bjørn. DY har jo snakket om HAU siden starten omtrent. Jeg kan ikke se at fortsatt forbud mot EB-points på innenriks skal gjøre det mer aktuelt for DY å starte disse rutene.

Gjør det sikkert ikke mer aktuelt i realiteten, men DY vil selvsagt si at pga. fortsatt forbud kan de nå ekspandere videre. Om politikerne ikke tror på det, så vil det være med på å skape et inntrykk blant den gjennomsnittlige passasjer at det er slik det er. Kan være taktisk lurt ved neste korsvei ved evt. ny EB-behandling, for da vil DY ha flere pax på sin side. Bjørn er smart, selv om det kan være litt lett gjennomskuelig.

MD11
23-02-2007, 13:34
Originally posted by Trash2000

Endelig forstår de i alle fall ting.

Å selge billetter til 300-400 kroner per vei på tre timer lange turer per vei ut i Europa med halvfulle fly, vil aldri gi like mye som å sette samme fly inn på Oslo - Vestlandet med flytid på 45 minutter per vei og dobbelt så dyre billetter.

Halvfulle fly:question: :question: Har du oversikten på solgte seter på hver Europaavgang? DY øker nå også på TRD-BGO. Kystruten TRD-BGO-SVG er jo en skikkelig gullrute for SKBU.

Trash2000
23-02-2007, 14:35
Originally posted by MD11

Originally posted by Trash2000

Endelig forstår de i alle fall ting.

Å selge billetter til 300-400 kroner per vei på tre timer lange turer per vei ut i Europa med halvfulle fly, vil aldri gi like mye som å sette samme fly inn på Oslo - Vestlandet med flytid på 45 minutter per vei og dobbelt så dyre billetter.

Halvfulle fly:question: :question: Har du oversikten på solgte seter på hver Europaavgang? DY øker nå også på TRD-BGO. Kystruten TRD-BGO-SVG er jo en skikkelig gullrute for SKBU.

Sa ikke at alle var tomme, men at man ikke selger ekstraplasser i bagasjerommene på rutene i Polen er vel akkurat noen overdrivelse. At inntjeningen og omsetning kan bli større på enkelte ruter SASBU vannskjøter i dag, er ingen overraskelse.

EB
23-02-2007, 15:51
Nå blir det flaut om de ikke satser på HAU, KRS og KSU/MOL/AES!!!!