PDA

View Full Version : Irsk statsråd krever granskninhg av Ryanair


CK
23-02-2007, 09:28
Irish minister demands report on dangerous landings by Ryanair

· No-frills airline may face formal inquiry
· Union says pilots under pressure to stay on time

The Irish government could order an investigation into Ryanair after requesting details of dangerous landing approaches made by the no-frills airline.

http://business.guardian.co.uk/story/0,,2016787,00.html

sk931
23-02-2007, 10:20
Originally posted by CK

Irish minister demands report on dangerous landings by Ryanair

· No-frills airline may face formal inquiry
· Union says pilots under pressure to stay on time

The Irish government could order an investigation into Ryanair after requesting details of dangerous landing approaches made by the no-frills airline.

http://business.guardian.co.uk/story/0,,2016787,00.html

Hvor ved han det fra????

There will be more in the future, no more than British Airways or easyJet. You cannot run any airline the size of ours without someone breaking a rule somewhere."

Lidt rystende, synes jeg at en CEO siger sådan. Er det ikke en måde at sige, at det er
OK, bare det ikke blive opdaget ???

Hilsen
ole

imm
23-02-2007, 14:08
Regler brytes. I mange selskaper. Og sikkert også i Ryanair.

EB
23-02-2007, 15:52
Bra med en granskning da...:clap

imm
23-02-2007, 21:50
Originally posted by EB

Bra med en granskning da...:clap


Absolutt. Håper at de får fair behandling, og at andre selskaper også får tilsvarende granskning. Tror de som har fulgt litt med i media gjennom åra, har fått med seg en god del historier fra selskaper med tilhørighet her hjemme også. Fly som flyr etter deadline for teknisk undersøkelser osv osv osv. Historiene er mange. Og jeg er sikker på at de finner noe å sette fingren på hos Ryanair. Og er like sikker på de ville funnet det hos andre også hvis de hadde undersøkt. Og det er ting jeg vet, og ikke tror.

IMM

EB
24-02-2007, 08:03
Hvorfor skulle de ikke få en fair behandling???

imm
24-02-2007, 08:27
Jo, de får sikkert en fair behandling i granskningen. Hva jeg mener er at jeg håper andre selskaper blir gransket på samme måte. For det er helt sikkert ting å finne der også.


IMM

EB
24-02-2007, 08:46
Tror faktisk at de fleste andre både har blitt gransket og vil bli gransket...SAS har da flere ganger hatt mediefokus på seg som har ført til gransking (i allefall i media) Ryanair har kanskje ikke den største ydmykheten i forhold til slike forespørsler fra myndighetene...

imm
24-02-2007, 09:02
Du har vel et poeng der. Ydmyk er et ord som ikke finnes i ordlisten til Ryanairs ledelse.
Dog har de vært kontrollert x antall ganger av diverse lands luftfartsmyndigheter. Luftfartstilsynet har vært ombord en rekke ganger her i Norge, men så vidt jeg vet, aldri funnet noe å sette fingrene på.


IMM

SQ 777
24-02-2007, 09:11
For ca. 2.5 år siden ventet vi på FR på TRF til HHN. Plutselig ble det kontroll fra Luftfartstilsynet.

FR kom inn sammen med KLM Cityhopper og et par WF. FR ble kun ca. 5 min forsinket grunnet dette, mens KL og WF ble grounded !! Paxen måtte forlate maskinene som ble kansellert !

Men ta ikke dette som noen generalisering. Det hendte der og da, kun en gang. Kan sikkert være omvendt også.

EB
24-02-2007, 09:30
Jøss! Det siste innlegget burde vært sendt til VG - KLM og Widerøe satt på bakken!!!

imm
24-02-2007, 10:21
Det hadde nok vært sendt til VG om det hadde vært Ryanair som ble satt på bakken.

EB
24-02-2007, 10:42
Nope...der finner du i likhet med mange andre steder veldig lite negativt om luftens frigjører.

imm
24-02-2007, 11:06
Kanskje fordi det ikke er så mye å skrive om, annet enn deres måte å markedsføre seg selv på? Men hadde Ryanair vært et utrygt flyselskap å fly med, ville historiene stått i kø.
Jeg har full tillit til Ryanair når det gjelder sikkerhet. Det har vært et par episoder som jeg har fått med meg, bl.a. en ansatt som fikk sitte med på et fullt fly, hvor han satt på do hele turen. Det endte med sparken for flyets kaptein. Vel fortjent. Lurer på om kapteiner i andre selskaper får sparken dersom de gjør noe som "dumt".


IMM

EB
24-02-2007, 13:16
Ikke bare for de sparken - de kan også bli degradert og man har andre reaksjoner. SAS kapteinen som landet litt langt inne på rullebanen på JFK med 10`ern ble jo degradert... Å påstå at Ryanair er best i klassen er like dumt som det motsatte...