View Full Version : Passasjerbro sviktet på SVG
Passasjerbro sviktet på Sola – skulle vært utskiftet
Passasjerene på et charterfly fra Las Palmas måtte vente i rundt en time før de kom seg av flyet etter landing på Sola.
http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article416010.ece
På boarding.no måtte de bare vente 40 minutter...
Originally posted by EB
På boarding.no måtte de bare vente 40 minutter...
De satt sikkert på de første seteradene....:p
Men hvorfor kunne de ikke gå ned trappen og ut på bakken før de gikk inn i terminalen?
Originally posted by EB
Men hvorfor kunne de ikke gå ned trappen og ut på bakken før de gikk inn i terminalen?
Spanair....kanskje kommunikasjonsproblemer...hehe
SGS har ikke trapp trur jeg.
Og hvorfor skiftet de ikke bare gate?
Originally posted by Vede
Og hvorfor skiftet de ikke bare gate?SGS gar ikke trapp som funker for tiden.
Ingen andre broer ledige på det tidspunktet tror jeg.
Originally posted by FBU
nå har der vell aldri våre "fullt" på sola:question: kanskje 5 fly maks som står ved gate.. (ikke noe Atlanta her)^_^
Ikke alltid fullt nei. Men det har seg slik at ikke alle broer kan brukes til utland. Og de 2 nye glassbroene ikke kan brukes fordi de er så avanserte at ingen tørr å bruke dem.
Originally posted by Roxman
Originally posted by FBU
nå har der vell aldri våre "fullt" på sola:question: kanskje 5 fly maks som står ved gate.. (ikke noe Atlanta her)^_^ Da tror jeg ikke du har helt oversikten over Sola. Det er kapasitets problemer så det holder, og fly må til tider fjernparkeres.
Det finnes kun 2 rene utenlands gater som fungerer for tiden. Bro 12-13. 10 og 11 er nye broer som enda ikke fungerer. 14,15 og 16 ligger i mixesonen. dvs blir delt mellom innland/utland.
Originally posted by FBU
Originally posted by Roxman
Originally posted by FBU
nå har der vell aldri våre "fullt" på sola:question: kanskje 5 fly maks som står ved gate.. (ikke noe Atlanta her)^_^ Da tror jeg ikke du har helt oversikten over Sola. Det er kapasitets problemer så det holder, og fly må til tider fjernparkeres.
Det finnes kun 2 rene utenlands gater som fungerer for tiden. Bro 12-13. 10 og 11 er nye broer som enda ikke fungerer. 14,15 og 16 ligger i mixesonen. dvs blir delt mellom innland/utland.
men då forstår eg:cool: takker... har bare sitt d at kver gong eg e på sola så e der alltid gate ledige, men seff, vis der e problem me nogen, så e det godt forståelig.. beklage:drunk:
takker for info
Litt kaotisk er det på Sola om dagen... Vi gikk ut av flyet og passasjerbroen virket - men døren inn i terminalen var låst og forble låst i en 5-6 minutter...:D
Ikke alltid fullt nei. Men det har seg slik at ikke alle broer kan brukes til utland. Og de 2 nye glassbroene ikke kan brukes fordi de er så avanserte at ingen tørr å bruke dem.
Hurra for Norge! :clap
:clap :nor :up: :lol
Originally posted by amatør
:clap :nor :up: :lol Ja det er skikkelig skandale. Broene har stått ferdige siden i sommer, men er fremdeles inopperative:clap
Originally posted by FBU
Originally posted by amatør
:clap :nor :up: :lol Ja det er skikkelig skandale. Broene har stått ferdige siden i sommer, men er fremdeles inopperative:clap
Ja hva er vitsen med å bygge ut terminalen med nye broer når ingen tør å bruke dem... Spennende å se hvordan det da går med de nye innsjekkingsskrankene som skal komme...håper dem lar seg bruke.
At brukerne ikke "tør" å bruke broen lar seg sikkert løse med å lære dem opp ordentlig. Burde være veldig lett å fikse.
Originally posted by Falcon
At brukerne ikke "tør" å bruke broen lar seg sikkert løse med å lære dem opp ordentlig. Burde være veldig lett å fikse.
ja ikke sant...likevel står altså broene der ubrukte etter det en kan forstå når en leser innleggene her på forumet. Trykket på de andre broene er vel neppe blitt mindre den siste tiden...:clap
Ja det burde vært lett å fikse. Problemet er bare at når "instruktøren" fra fabrikken skulle vise hvor fantastiske disse nye broene var så endte det med en saftig bulk i en minibuss, samt at broen kjørte motsatt vei av han hadde tenkt. :clap
Originally posted by snag
Ja det burde vært lett å fikse. Problemet er bare at når "instruktøren" fra fabrikken skulle vise hvor fantastiske disse nye broene var så endte det med en saftig bulk i en minibuss, samt at broen kjørte motsatt vei av han hadde tenkt. :clap
Høres ut som Avinor IKKE bør bruke samme leverandør på andre terminaler.....virker jo useriøst.