Extra230
21-02-2007, 13:00
Det har blitt litt noen turer frem og tilbake siste tiden. Det meste har vært med UA 777 i E+, men et par upgrades til C har det også blitt.
Forrige torsdag var jeg av gårde igjen. For å rekke en innenlands forbindelse fra ORD endte jeg opp med en med en LH codeshare (på UA billett) med 340-600 fordi dette gav tidligste ankomst til ORD. Billetten ble kjøpt nokså kort tid før avreise. Som forventet var det ikke mye å velge i, og jeg endte opp på 52D..... LH har i motsetning til UA's E+ ikke noe seksjon i økonomikabinen med større seteavstand. A340-600 har den tvilsome ære å være verdens lengste airliner. Nå er det jo slik at alle skal ut av samme døra foran, så hvis man ender opp bakerst tar det sin tid å komme seg ut. Ikke ser den bra ut heller. Lange slanke fly er jo ofte vakre, men denne ser virkelig anorektisk ut :p
Etter et par espresso i den overfylte LH loungen på FRA bar det i vei. Når man er vant med friske 777 avganger lurer man jo på om apparatet i det hele tatt kommer luften. Selv om en -600 har virkelige motorer sammenliknet med primusene på -200 og -300, tar det sin tid. Omsider var vi oppe på høyden vår, og da var det bare slite seg gjennom de kommende timer. Setene er relativt ubehagelige, harde, og ser litt skrøpelige ut. Faktisk er de litt skrøpelige, sist jeg fløy med en slik ramlet nakkestøtten av... Om ikke annet har LH fortsatt "free booze". Det er likevel en marginal fordel, jeg betaler gjerne 5 USD hos UA for en liten flaske vin. Dessuten er Hayes Ranch Chardonnay'en UA serverer i økonomi vesentlig bedre enn LH's Riesling (etter min smak). Vertinnene var i alle fall hyggelige og søte. Pluss til LH her.
Vi ankom gate'n i ORD til rett tid, men du er ikke fremme før du faktisk er ute av flyet, og det tar sin tid når du sitter bakerst i en A340-600. Når du vel er ute av selve flyet, havner du jo også bakerst i køen gjennom immigration. Resultatet var at det tok 1 time og 10 minutter fra vi var ved gaten til jeg var ute av terminalen. Tiden ble da ganske kort til min forbindelse videre, men det gikk fort med Easy Check-in og raskt gjennom Premier security. Turen videre ble oppgradert med 500-mile kuponger, så de siste 9 timer ble raskt fortrengt.
Hjemturen fra LAX var tilbake til normalen, UA 777 og mitt favorittsete i E+, 17G. Dette er midtgang ved bulkhead'n hvor du kan strekke beina helt ut. Bladlommen på veggen funker faktisk også som er rimelig grei fotstøtte! Etter et raskt take off run passerte vi level 300 etter 18 minutter og gikk direkte til 360. Ingenting er som spreke flymaskiner.
Håper det blir lenge til neste tur i Y med bussen til LH. Om et par uker har jeg en tur i C med UA den ene veien og LH den andre. Skal bli artig å se om mine erfaringer matcher Tommy's.
- Thore
Forrige torsdag var jeg av gårde igjen. For å rekke en innenlands forbindelse fra ORD endte jeg opp med en med en LH codeshare (på UA billett) med 340-600 fordi dette gav tidligste ankomst til ORD. Billetten ble kjøpt nokså kort tid før avreise. Som forventet var det ikke mye å velge i, og jeg endte opp på 52D..... LH har i motsetning til UA's E+ ikke noe seksjon i økonomikabinen med større seteavstand. A340-600 har den tvilsome ære å være verdens lengste airliner. Nå er det jo slik at alle skal ut av samme døra foran, så hvis man ender opp bakerst tar det sin tid å komme seg ut. Ikke ser den bra ut heller. Lange slanke fly er jo ofte vakre, men denne ser virkelig anorektisk ut :p
Etter et par espresso i den overfylte LH loungen på FRA bar det i vei. Når man er vant med friske 777 avganger lurer man jo på om apparatet i det hele tatt kommer luften. Selv om en -600 har virkelige motorer sammenliknet med primusene på -200 og -300, tar det sin tid. Omsider var vi oppe på høyden vår, og da var det bare slite seg gjennom de kommende timer. Setene er relativt ubehagelige, harde, og ser litt skrøpelige ut. Faktisk er de litt skrøpelige, sist jeg fløy med en slik ramlet nakkestøtten av... Om ikke annet har LH fortsatt "free booze". Det er likevel en marginal fordel, jeg betaler gjerne 5 USD hos UA for en liten flaske vin. Dessuten er Hayes Ranch Chardonnay'en UA serverer i økonomi vesentlig bedre enn LH's Riesling (etter min smak). Vertinnene var i alle fall hyggelige og søte. Pluss til LH her.
Vi ankom gate'n i ORD til rett tid, men du er ikke fremme før du faktisk er ute av flyet, og det tar sin tid når du sitter bakerst i en A340-600. Når du vel er ute av selve flyet, havner du jo også bakerst i køen gjennom immigration. Resultatet var at det tok 1 time og 10 minutter fra vi var ved gaten til jeg var ute av terminalen. Tiden ble da ganske kort til min forbindelse videre, men det gikk fort med Easy Check-in og raskt gjennom Premier security. Turen videre ble oppgradert med 500-mile kuponger, så de siste 9 timer ble raskt fortrengt.
Hjemturen fra LAX var tilbake til normalen, UA 777 og mitt favorittsete i E+, 17G. Dette er midtgang ved bulkhead'n hvor du kan strekke beina helt ut. Bladlommen på veggen funker faktisk også som er rimelig grei fotstøtte! Etter et raskt take off run passerte vi level 300 etter 18 minutter og gikk direkte til 360. Ingenting er som spreke flymaskiner.
Håper det blir lenge til neste tur i Y med bussen til LH. Om et par uker har jeg en tur i C med UA den ene veien og LH den andre. Skal bli artig å se om mine erfaringer matcher Tommy's.
- Thore