PDA

View Full Version : USA (tor)tur - retur


Extra230
21-02-2007, 13:00
Det har blitt litt noen turer frem og tilbake siste tiden. Det meste har vært med UA 777 i E+, men et par upgrades til C har det også blitt.

Forrige torsdag var jeg av gårde igjen. For å rekke en innenlands forbindelse fra ORD endte jeg opp med en med en LH codeshare (på UA billett) med 340-600 fordi dette gav tidligste ankomst til ORD. Billetten ble kjøpt nokså kort tid før avreise. Som forventet var det ikke mye å velge i, og jeg endte opp på 52D..... LH har i motsetning til UA's E+ ikke noe seksjon i økonomikabinen med større seteavstand. A340-600 har den tvilsome ære å være verdens lengste airliner. Nå er det jo slik at alle skal ut av samme døra foran, så hvis man ender opp bakerst tar det sin tid å komme seg ut. Ikke ser den bra ut heller. Lange slanke fly er jo ofte vakre, men denne ser virkelig anorektisk ut :p

Etter et par espresso i den overfylte LH loungen på FRA bar det i vei. Når man er vant med friske 777 avganger lurer man jo på om apparatet i det hele tatt kommer luften. Selv om en -600 har virkelige motorer sammenliknet med primusene på -200 og -300, tar det sin tid. Omsider var vi oppe på høyden vår, og da var det bare slite seg gjennom de kommende timer. Setene er relativt ubehagelige, harde, og ser litt skrøpelige ut. Faktisk er de litt skrøpelige, sist jeg fløy med en slik ramlet nakkestøtten av... Om ikke annet har LH fortsatt "free booze". Det er likevel en marginal fordel, jeg betaler gjerne 5 USD hos UA for en liten flaske vin. Dessuten er Hayes Ranch Chardonnay'en UA serverer i økonomi vesentlig bedre enn LH's Riesling (etter min smak). Vertinnene var i alle fall hyggelige og søte. Pluss til LH her.

Vi ankom gate'n i ORD til rett tid, men du er ikke fremme før du faktisk er ute av flyet, og det tar sin tid når du sitter bakerst i en A340-600. Når du vel er ute av selve flyet, havner du jo også bakerst i køen gjennom immigration. Resultatet var at det tok 1 time og 10 minutter fra vi var ved gaten til jeg var ute av terminalen. Tiden ble da ganske kort til min forbindelse videre, men det gikk fort med Easy Check-in og raskt gjennom Premier security. Turen videre ble oppgradert med 500-mile kuponger, så de siste 9 timer ble raskt fortrengt.

Hjemturen fra LAX var tilbake til normalen, UA 777 og mitt favorittsete i E+, 17G. Dette er midtgang ved bulkhead'n hvor du kan strekke beina helt ut. Bladlommen på veggen funker faktisk også som er rimelig grei fotstøtte! Etter et raskt take off run passerte vi level 300 etter 18 minutter og gikk direkte til 360. Ingenting er som spreke flymaskiner.

Håper det blir lenge til neste tur i Y med bussen til LH. Om et par uker har jeg en tur i C med UA den ene veien og LH den andre. Skal bli artig å se om mine erfaringer matcher Tommy's.

- Thore

EB
21-02-2007, 16:17
Vi har heldigvis plass ved nødutgang på midten av -600`n i april...ekstra benplass blir det også.:D

Concorde
21-02-2007, 19:33
Det er nesten irriterende mye benplass på nødutgang på LH:clap

EB
21-02-2007, 20:00
Jippi ai ai jippi jippi ai!!!!

Tommy777
21-02-2007, 20:29
Originally posted by Concorde

Det er nesten irriterende mye benplass på nødutgang på LH:clap

Og irriterende mye plass for folk til å stå og henge... Det gjør de ihvertfall foran rad 31 på SAS...

Flott og meget realistisk rapport! Som åpenbar B777 tilhenger, er mine favorittseter ombord i E+ er 21 H og J. Setene er lokalisert rett bak crew resten og har sinnsykt legroom. Det er ingen som henger i dette området da det er rett bak business. UA777 (http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_777-200_2.php)

AirbusTrond
21-02-2007, 21:34
På Seatguru er det oppgitt at seter ved nødugang "kan" ha noe smalere seter pga skjermer og brett i seteskilleren. Dette er noe upreisist - stemmer det at man mister noen mm på dette? For meg er (dessverre) bredden viktigere enn lengden. lol..

Extra230
21-02-2007, 21:39
Tommy,

hvilke C-seter vil du anbefale på UA 777 (vi reiser 2 sammen)? Har bare fløyet C på denne maskinen en gang før, ble da oppgradert ved gaten uten mulighet til å velge...

- T

Tommy777
21-02-2007, 23:51
Hei

Minikabinen foran (rad 8 og 9), helst rad 8 er radene jeg foretrekker i C. Stille, rolig og mer personlig service

Extra230
22-02-2007, 01:28
Takk for tipset. Rad 8 og 9 hadde bare midten ledig, det ble 12A og B, da får vi en 2-seter for oss selv. Vi flyr LHR-LAX, videre til HNL i domestic F på 763.

Tilbake blir det en LH 744, vet du hvor langt de har kommet med nye C seter i disse?

- T

Tommy777
23-02-2007, 01:18
Originally posted by Extra230

Takk for tipset. Rad 8 og 9 hadde bare midten ledig, det ble 12A og B, da får vi en 2-seter for oss selv. Vi flyr LHR-LAX, videre til HNL i domestic F på 763.

Tilbake blir det en LH 744, vet du hvor langt de har kommet med nye C seter i disse?

- T


Bare du ikke sitter på rad 11... Bedre kjent som dass raden...

Har aldri tatt domestic 763 (faktisk eneste UA configen jeg ikke har tatt) kun 777 domestic. Bulkhead raden på 777en hadde fantastisk legroom i forhold til andre domestic UA F flytyper.

Sist gang jeg to LH 744 C var i sommer. Da var det gammel konfig. ifølge LH damen jeg satt ved siden av i forrige uke, var de kommet mye lengre, men jeg tviler på om de er ferdig.

Hadde vært hyggelig med en tilbakemelding om det ble gammel eller ny C, samt en ny rapport!;)

God tur!