PDA

View Full Version : Litt OT: Ny idè til dame på halen til Norwegian

EB
19-02-2007, 18:04
I og med KT`s dom og bot til Tine i dag så hadde det vært en tøff gimmick om neste Real Norwegian ble Synnøve Finden - så kunne resten av kroppen blitt malt som en ost eller noe i den duren...

Norwegian og Synnøve passer jo godt sammen...

LCH
19-02-2007, 18:11
Fordi begge har blitt "screwed" av tidligere monopolister mener du?:p

GF1
19-02-2007, 18:11
Hvordan maler man et fly som en ost?:lol:

Det eneste jeg kan komme på som viser at det skal forestille en ost, er hullene ien sveitser eller Jarlsbergost. Og dem er det som kjent Tine som lager. Synnøves oster virker på meg fri for velgjørende hull;)

EB
19-02-2007, 18:12
...ja de føler seg nok ganske like!!! Om jeg er enig med dagens dom sa jeg ingen ting om - men at Tine + DY hadde vært en morsom kombinasjon som hadde slått godt an i dette landet er jeg sikker på!

Martin
19-02-2007, 18:13
Hva med en Tine logojet, med påskriften "Norvegia Airshuttle"? :colgate:

EB
19-02-2007, 18:15
:D :D :D ...men tror ikke Kjos ønsker seg Tine på kroppen!

LCH
19-02-2007, 18:20
Så lenge det gir klingende mynt i DY-kassen tror jeg ikke Kjos bryr seg. Kanskje TINE til og med er villige til å betale noen millioner ekstra mot at DY ikke selger kroppen sin til Synnøve Finden? :p

EB
19-02-2007, 18:22
Tja... Tror ikke Kjos er så passiv... Også med Silver kom det frem at det passet godt med et lite selskap som skulle sloss med de store... Her snakker vi følelser...Tine ser du ALDRI på en Norwegian maskin.

MD11
19-02-2007, 18:49
Kanskje TINE kan sponse frokostbokser til DY, flott gratisreklame:lol: Dooles sponser jo KLM.

EB
19-02-2007, 18:50
Eller så kunne jo Synnøve smøre noen matpakker til passasjerene...

MD11
19-02-2007, 19:09
Originally posted by EB

Eller så kunne jo Synnøve smøre noen matpakker til passasjerene...

Vi sender inn forslag EB:clap

EB
19-02-2007, 19:18
Gjør det!!!:D

MartinL
19-02-2007, 22:25
Originally posted by EB

I og med KT`s dom og bot til Tine i dag så hadde det vært en tøff gimmick om neste Real Norwegian ble Synnøve Finden - så kunne resten av kroppen blitt malt som en ost eller noe i den duren...

Norwegian og Synnøve passer jo godt sammen...

Hadde æren av å kjøre besluttningen ned fra K.T og personlig til TINE på Oslo atrium i dag. Var ikke det største smilet jeg møtte der nede.....

Noen som hukser alpin landslags dressen til Sveits på nitti tallet? Hullete ost som var laget slik at de faktisk så ut som om gutta hadde groper i kroppen. Helt rå farge behandling som gjorde det veldig realistisk. Hadde vært døds moro å sett et norwegian fly slik, om de hadde klart å gjennskape effekten.

AirbusTrond
19-02-2007, 22:29
Hva med et blåmuggost-fly?

Turbofan
19-02-2007, 22:34
Originally posted by AirbusTero

Hva med et blåmuggost-fly?

Blåmuggost i seg selv er jo ekkelt, men fargen på osten trur jeg hadde tatt seg godt ut på et fly!

Concorde
19-02-2007, 22:39
Da måtte det vel heller bli en av de største eksportartiklene vi har her i landet, Jarlsberg-ost.

F35Landing
19-02-2007, 22:39
Jeg er nå gladi ironi og skulle gjerne sett Randi Flesland på en DY-hale:-p

Som en digresjon i en ellers opphetet ostedebatt her:p

Hurum
19-02-2007, 23:14
Merkelig at ikke denne tråden er stengt allerede...haha :lol: :p

EB
20-02-2007, 05:35
Fortsatt synes jeg at Synnøve Finden ville passet godt på halen til et av norwegian sine fly...og dermed er vi 100% on topic igjen!

CK
20-02-2007, 07:42
men, Tine gir seg ikke - så kanskje KT lider nederlag i denne saken også?

TOS
20-02-2007, 07:48
Originally posted by CK

men, Tine gir seg ikke - så kanskje KT lider nederlag i denne saken også?

KT har vel formelt sett ikke enda lidd nederlag, selv om de tapte første rettsrunde i SAS-saken. Den domsavsigelsen er forresten veldig merkelig lesning. Dommeren kan ikke ha forstått veldig mye av økonomien i den saken.

Isbamse
20-02-2007, 13:30
Originally posted by GF1
Synnøves oster virker på meg fri for velgjørende hull;)

...og fri for smak...

Skammer meg nesten over å si det, som den monopolhater jeg er, men Tine lager faktisk bedre og mer variert ost. Synnøve lager bare gule klosser.

Turbofan
20-02-2007, 13:47
Originally posted by Isbamse

Originally posted by GF1
Synnøves oster virker på meg fri for velgjørende hull;)

...og fri for smak...

Skammer meg nesten over å si det, som den monopolhater jeg er, men Tine lager faktisk bedre og mer variert ost. Synnøve lager bare gule klosser.

Amen brother!:clap

LCH
20-02-2007, 14:48
Er faktisk enig, men jeg innbiller meg at Synnøve har gjort noen endringer i gulostoppskriften sin. Da den ble introdusert mener jeg bestemt at den smakte bedre og var mykere i konsistensen. Kanskje den var for myk til å skjære med høvel, sånn at de endret oppsrkiften? Noen som vet?

Trety
20-02-2007, 14:52
Synnøves Gulost er omtrent like trist som Tines Norvegia - dersom du spiser en skive grislet kneipp med sånn ost er det omtrent som å spise papphylsa inni dorullen med det siste laget dopapir hengende rundt.:p

Goudaen til Synnøve er litt bedre, men på ostesiden er Tine overlegne. De har veldig mye som smaker alldeles utmerket!

Turbofan
20-02-2007, 15:04
Jeg gir min stemme til Jarlsberg.:up:

Someone
20-02-2007, 16:30
Originally posted by Trety

Synnøves Gulost er omtrent like trist som Tines Norvegia - dersom du spiser en skive grislet kneipp med sånn ost er det omtrent som å spise papphylsa inni dorullen med det siste laget dopapir hengende rundt.:p

Goudaen til Synnøve er litt bedre, men på ostesiden er Tine overlegne. De har veldig mye som smaker alldeles utmerket!

He he bra sammenligning. Skal være enig i at vanlig Norvegia smaker ingen, men Norvegia Ekstra Vellagret (den med svart voks rundt) derimot er faktisk en veldig bra os synes nå jeg, og hjemme i Norge går det stort sett i den

EB
20-02-2007, 16:38
Men du kan jo kose deg med Gammel Ole og Sorte Sara i Danmark...

Trash2000
20-02-2007, 16:58
Originally posted by EB

Fortsatt synes jeg at Synnøve Finden ville passet godt på halen til et av norwegian sine fly...og dermed er vi 100% on topic igjen!

Spørsmålet er så: Ville hun få plass?

Ut fra et maleri av henne så husker jeg at hun ikke var av de man helst ville hatt på begge sider av seg i en 737...

EB
20-02-2007, 17:01
He he... originalen var nok mye større enn den vi ser i logoen til dagens ostefabrikant.