View Full Version : Stenging av tråder
Må si jeg synes at knappen henger veldig løst for stenging av tråder.
Jeg har full forståele om tråder blir stengt på grunn av, rasissme, krangling og alt dette her. Men når en tråd nå ble stengt fordi det etter 20 innlegg IKKE KOM UT NOE KONSTRUKTIVT så begynner jeg å lure.
Jeg håpre virkelig du ordla deg feil da du stengte tråden LN-MOW, for om tråder skal stenges med begrunnelsen av at de ikke er konstruktive nok forsvinner mye av grunnlaget for diskusjonene her. For hvem skal bedømme om utfallet av en diskusjon er konstruktiv?
mulig MOW kikket litt dypt nede i glasset i helgen, men har du lest tråden. bare tullprat
Det er veldig høyt under taket på ScanairForum - høyere enn andre steder, og vi stenger ikke tråder hele tiden. Men, her synes jeg Atlanta-Andreas gjorde rett. Tråden ga ingenting, elle er du uenig Martin?
Det er forøvrig denne tråden som det siktes til - http://scanairforum.net/forums/read.php?TID=17127
Nei at inholdet nødvendigvis ikke var det mest konstruktive er greit, men om det faktisk var argumentet for å stenge denne tråden, noe det ble argumentert for, så synes jeg det er betydelig mange andre tråder bare på denne siden som burde med disse argumentene stenges.
Dette har ingen ting med at jeg startet tråden å gjøre, men fordi jeg synes konstruktivitet er meget dårlig begrunnelse for å stenge tråder. Hvem skal avgjøre hva som er konstruktivt? Hvor mange mange land man har vært i, eller hvor mye griseprat enkelte med passasjerer snakker om Thailanske crew?
Jeg synes det er bra med moderatorer, men jeg er sterkt uenig at mangel påkonstruktivitet skal være et argument for å stenge en tråd!
Originally posted by CK
mulig MOW kikket litt dypt nede i glasset i helgen, men har du lest tråden. bare tullprat
Det er veldig høyt under taket på ScanairForum - høyere enn andre steder, og vi stenger ikke tråder hele tiden. Men, her synes jeg Atlanta-Andreas gjorde rett. Tråden ga ingenting, elle er du uenig Martin?
Det er forøvrig denne tråden som det siktes til - http://scanairforum.net/forums/read.php?TID=17127
ska man følge samme prinsippet hele tiden så er det jo mange tråder som blir stengt fremover da.. God Morgen-tråder, KSU/ENML-tråder er jo blandt kandidatene :)
Er ganske sikker på at denne tråden kan stenges også ;)
Bluejuice
19-02-2007, 09:26
Jeg minnes om at jeg har hørt før at en viss MOW har sett dypt i glasset også tidligere ang stenging osv, er det en standard kommentar?.
Hvis man ser dypt i glasset så er det meste tillatt for "høvdingene"?
Så veldig høyt er det ikke oppunder taket her, det er i allefall min mening.
Jeg skal vel være enig i at den tråden det er snakk om ikke ga veldig mye konstruktivt, men det er vel ikke noen grunn til å stenge tråder - eller er det det?
Noe av sjarmen med dette forumet (og andre diskusjonsfora) er at man kan avspore i både den ene og andre retningen. Tråden dreide seg jo i allefall delvis om luftfart, selv om mange av innleggene var litt ufokuserte i forhold til det opprinnelige innlegget.
Concorde
19-02-2007, 09:39
Kanskje en ide for moderatorene å henstille til faglig innhold istedet for å stenge den?
Ellers synes jeg at denne tråden virker som den mest seriøse på en stund...
Selv om kanskje ikke den begrunnelsen som ble gitt var helt som forventet, var det uansett riktig å stenge den av MOW. Den ble ganske raskt en flamewar under oppbygging og alle som har vært på et umoderert forum (les: Usenet) vet hvor kjapt og effektivt sånt kan ta livet av et ellers godt forum.
Takhøyden er stor her inne, men dessverre så er moderatorene noen ganger nødt til å stoppe debattantene før ting tar helt av. Et generelt tips: Når man ser at ting er i ferd med å blir fullstendig på villspor med beskyldninger og surt oppgulp, la være å svare. MAO: Don't feed the troll! :old
Bizflyer
19-02-2007, 10:41
Nei her var det mye svada og skitprat!
KAN EN MODERATOR SE Å FÅ STENGT DENNE TRÅDEN NÅ!!!!
BF:cool2
Har lest tråden det siktes til og den er ikke akkurat den mest "givende". Men å stenge den med begrunnelsen som ble gitt synes jeg er en ærlig sak, om det også gjøres likt med andre tråder....som "god morgen"..."god fredag"...."vintips" etc...disse er neppe mer faglig enn den tråden som ble stengt.
Kanskje en ikke bør se så langt ned i glasset når man sitter foran PC'n :lol:
Jeg må nesten støtte MartinL her. I den aktuelle tråden er det jo i meget stor grad to moderatorerer som bidrar til at tråden mister fokus. Når en av de to så velger å stenge den på bakgrunn av en situasjon som han selv har bidratt til å etablere, synes jeg det blir merkelig.
Det skal sies at jeg ikke er i mot "artige kommentarer" og litt løs form på debatten i det hele tatt. :cool:
Utflyttet
19-02-2007, 13:14
Men siden vi tydelig er enig om to ting:
1. Ja vi lager en del OT-tråder neste alle sammen egentlig?
2. Nei, ikke alle er enig om at OT-tråder er helt bra, og måten de velges for stenging?
Gjør ikke dette det litt opplagt å trekke konklusjonen:
Vi trenger et subforum for OT-ting og tråder og diskutering av alt som ikke er OT (On Topic)?
Jeg foreslår at morgen-tråden forblir legal i flyformet som flest ferdes i, og ellers skufles alt OT-ting inn i et eget OT-forum?
-A
Herre min hatt .... her beskyldes jeg for lemfeldig drikking over en lav sko .... shhesh ...
- Nei - jeg hadde ikke drukket.
- Ja, jeg ante en utglidning mot en 'flamewar' og ble litt irritert. Det var mitt hovedmotiv og det staar jeg for. Mulig jeg kanskje burde ordlagt meg klarere.
- Ja, jeg er lei av en del av leppeslengingen her. Tenk foer dere poster. Det sitter mennesker paa den andre siden av skjermen ogsaa.
Jeg staar for det jeg gjoer. Hvis noen er uenige, er det greit. CK er livstidsdiktator. Hvis han er uenig med meg, er alt han trenger aa gjoere aa trykke paa en knapp for aa gjenaapne traaden. Jeg har heller aldri sagt at jeg er feilfri og har heller ingen problemer med aa ta kritikk saa lenge den er begrunnet. I dette tilfellet mener jeg fortsatt at stengingen er relevant.
Originally posted by LN-MOW
Herre min hatt .... her beskyldes jeg for lemfeldig drikking over en lav sko .... shhesh ...
- Nei - jeg hadde ikke drukket.
- Ja, jeg ante en utglidning mot en 'flamewar' og ble litt irritert. Det var mitt hovedmotiv og det staar jeg for. Mulig jeg kanskje burde ordlagt meg klarere.
- Ja, jeg er lei av en del av leppeslengingen her. Tenk foer dere poster. Det sitter mennesker paa den andre siden av skjermen ogsaa.
Jeg staar for det jeg gjoer. Hvis noen er uenige, er det greit. CK er livstidsdiktator. Hvis han er uenig med meg, er alt han trenger aa gjoere aa trykke paa en knapp for aa gjenaapne traaden. Jeg har heller aldri sagt at jeg er feilfri og har heller ingen problemer med aa ta kritikk saa lenge den er begrunnet. I dette tilfellet mener jeg fortsatt at stengingen er relevant.
:clap
Ellers var det godt å se at det ikke bare var jeg som oppfattet en sterkt ulmende flamewar!
En av spillereglene her er at CK og hans mannskap bestemmer.
Hvis man ikke liker det, må man ta konsekvensen av det. Dette er et forum driftet og betalt av CK. Hans regler gjelder. Slik er det bare, som en viss fireåring jeg kjenner sier.
Originally posted by LN-KOG
Hvis man ikke liker det, må man ta konsekvensen av det. Dette er et forum driftet og betalt av CK. Hans regler gjelder. Slik er det bare, som en viss fireåring jeg kjenner sier.
Der kom trumf-kortet ;)
Originally posted by Hurum
Der kom trumf-kortet ;)
Jokeren, Hurum, jokeren :musikk
Amen!!! Stor takk til alle som betaler og passer på oss. Den viktigste jobben er vel alikevel den som blir gjort for å holde forumet oppe!!! En og annen stengt tråd og såret stolthet klarer vi fint...har da blitt stengt jeg også!
Greit nok at CK og hans mannskap bestemmer men hvis brukerne oppfatter seg dårlig behandlet eller ofte sensurert er det ikke lenger noe åpent og fritt forum å drifte. DET bør man også ta konsekvensen av.
"20 innlegg uten noe konstruktivt" sier LN-MOW i tråden han stengte. Det er det nok mange som mener om vintrådene, go morgen-trådene, SAS-trådene, bok-trådene og sikkert flere tråder.
Denne aktuelle tråden ble stengt på syltynt grunnlag spør du meg.
Originally posted by THS
Greit nok at CK og hans mannskap bestemmer men hvis brukerne oppfatter seg dårlig behandlet eller ofte sensurert er det ikke lenger noe åpent og fritt forum å drifte. DET bør man også ta konsekvensen av.
"20 innlegg uten noe konstruktivt" sier LN-MOW i tråden han stengte. Det er det nok mange som mener om vintrådene, go morgen-trådene, SAS-trådene, bok-trådene og sikkert flere tråder.
Denne aktuelle tråden ble stengt på syltynt grunnlag spør du meg.
Joda, muligens at den ble stengt på tynt grunnlag, men noen ganger så man må jo tåle at MOD har en annen mening og verden gikk vel neppe under fordi 1 enkel tråd som kanskje ikke burde ha blitt stengt ble stengt.
Jeg kan ikke se at vi har overivrige MODs her, og mener de holder en bra linje og uansett hva man gjør så vil det være enkelte som er misfornøyde da det UMULIG å gjøre alle tilfreds!
Bluejuice
19-02-2007, 15:19
Nå kan vi legge denne ballen død så kan vi snakke om det vi virkelig kan?, hva med FLY og luftfart generelt...? No more bullshit
Bizflyer
19-02-2007, 22:32
Jeg var nå mest glad for at MOW ikke hadde drukket! Tenk hvordan det hadde gått hvis vi alle var påvirket av alkyhyler mens vi skrev her!
:lol
BF:cool2